بخشنامه اعطای تسهیلات به بیش از ۱۰ هزار واحد تولیدی و صنعتی در سال ۹۶ از سوی وزیر صنعت، معدن و تجارت ابلاغ شد، اما به نتیجه رسیدن آنها کمی زمانبر است.

محصول ناخالص داخلی با نفت

معاون برنامه‌ریزی و امور اقتصادی سازمان صنایع کوچک و شهرک‌های صنعتی ایران گفت: بخشنامه اعطای تسهیلات به بیش از ۱۰ هزار واحد تولیدی و صنعتی در سال ۹۶ از سوی وزیر صنعت، معدن و تجارت ابلاغ شد، اما به نتیجه رسیدن آنها کمی زمانبر است.

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی اخبارپول، فرشاد مقیمی در گفت وگو با ایرنا با اشاره به طرح ها و پروژه های اقتصاد مقاومتی این سازمان افزود: سال گذشته خروج از رکود ۱۰ هزار واحد صنعتی و تولیدی با اعطای تسهیلات پیشنهاد شده بود که در نهایت با رقم هفت هزار و ۵۰۰ واحد موافقت شد.
وی گفت: به این منظور پارسال بیش از ۱۶۰ هزار میلیارد ریال تسهیلات برای راه اندازی یا افزایش ظرفیت بنگاه ها یا طرح های در دست ساخت که به مرحله بهره برداری نزدیک شده بودند، در نظر گرفته شد.
مقیمی تصریح کرد: در نهایت مطابق آمارهای موجود، ۲۴۰ هزار میلیارد ریال به بیش از ۱۶ هزار واحد صنعتی در سال ۹۵ اعطا شد که بسیار بیشتر از ارقام پیش بینی شده بود.
وی بیان داشت: سال گذشته و با تسهیلات اعطایی، ۲ هزار و ۴۱۱ طرح جدید در داخل شهرکها و نواحی صنعتی به بهره برداری رسید که در مقایسه با سال ۹۴ از نظر تعدادی ۱۰ درصد و از نظر اشتغال ۲۰ درصد رشد را به ثبت رسانید.
این مقام مسوول ادامه داد: با توجه به نامگذاری سال ۹۶ به «اقتصاد مقاومتی؛ تولید و اشتغال»، امسال نیز با در نظر گرفتن ظرفیت های تامین منابع مالی و ظرفیت های موجود صنعتی کشور برای راه اندازی، اعطای تسهیلات به ۱۰ هزار طرح و واحد صنعتی هدفگذاری شد.
وی با تاکید براینکه این تسهیلات عمدتا به واحدهایی که بازارهای داخلی وخارجی داشته اند و به رشد تولید واشتغال کمک می نمایند، پرداخت می شود، تصریح کرد: در خصوص طرح های صنعتی نیزتسهیلات به آندسته از طرح هایی که با کمک اندکی راه اندازی وبه چرخه تولید وارد می شوند ، اعطا می شود که براساس پیش بینی های صورت گرفته حدود ۲۰۰ هزار میلیارد ریال برآوردشده است.
معاون برنامه‌ریزی سازمان صنایع کوچک و شهرک‌های صنعتی ایران با اشاره به برگزاری جلسه های ستاد اقتصاد مقاومتی به ریاست معاون اول رئیس جمهوری خاطرنشان کرد: در این زمینه بخشنامه مربوطه توسط وزیر صنعت، معدن و تجارت ابلاغ شده است.

بهره برداری از ۲۰۰ طرح جدید صنعتی
وی در ادامه با اشاره به بهره برداری از ۲۰۰ طرح جدید صنعتی در داخل شهرک های صنعتی در ۲ماه نخست امسال که بخشی از آن ها در ماه های آخر سال تسهیلات دریافت کرده اند ،تصریح کرد: عمده این طرح ها در زمینه های صنایع غذایی، کانی های غیرفلزی، شیمیایی و فلزی بوده که بخشی از آنها بهمن واسفند ماه پارسال از تسهیلات یاد شده استفاده کرده بودند.
به گفته مقیمی، حضور سرمایه گذاران در ۲ ماه نخست امسال با وجود جو انتخاباتی و تعطیلات نوروز در همسنجی با پارسال رشد ۴۷ درصدی نشان می دهد که نویدبخش سالی خوب در حوزه سرمایه گذاری صنعتی است.
به گزارش ایرنا، پیشتر «محمدرضا نعمت زاده» وزیر صنعت، معدن و تجارت اعلام کرده بود، دولت یازدهم خط تولید پنج هزار و ۵۰۰ واحد تولیدی از میان ۱۲ هزا رو ۲۰۰ واحد صنعتی متوقف شده را دوباره احیا و راه اندازی کرد.

انتهای پیام


لینک کوتاه : http://poolpress.ir/?p=94435
به اشتراک بگذارید:
نظرات کاربران :

دیدگاه شما

( الزامي )

(الزامي)

بخشنامه اعطای تسهیلات به واحد تولیدی و صنعتی ابلاغ شد
بخشنامه اعطای تسهیلات به واحد تولیدی و صنعتی ابلاغ شد
بخشنامه اعطای تسهیلات به واحد تولیدی و صنعتی ابلاغ شد
بخشنامه اعطای تسهیلات به واحد تولیدی و صنعتی ابلاغ شد
بخشنامه اعطای تسهیلات به واحد تولیدی و صنعتی ابلاغ شد