سخنگوی دولت اعلام کرد: با برنامه‌ریزی بانک مرکزی، مشکلات مربوط به سپرده‌گذاران موسسات مالی و اعتباری کاسپین و آرمان حل می‌شود.

سخنگوی دولت اعلام کرد: با برنامه‌ریزی بانک مرکزی، مشکلات مربوط به سپرده‌گذاران موسسات مالی و اعتباری کاسپین و آرمان حل می‌شود.

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی اخبارپول، محمدباقر نوبخت امروز در نشست خبری با بیان اینکه با برنامه بانک مرکزی مشکلات سپرده‌گذاران رفع می‌شود، در واکنش به تجمعات سپرده‌گذاران موسسات مالی و اعتباری کاسپین و آرمان گفت: با توجه به برنامه ریزی بانک مرکزی امیدواریم در آینده نزدیک مشکلات این سپرده گذاران حل شود.

سخنگوی دولت در پاسخ به سوالی درباره مشکلات بانک سرمایه و سپرده گذاران موسسات اعتباری کاسپین و آرمان، تصریح کرد: رییس کل بانک مرکزی در جلسه روز یکشنبه هیات وزیران درباره وضعیت این نوع موسسات اعتباری و بانک‌ها گزارشی ارائه کرد.

وی افزود: برخی موسسات در سال های اخیر حتی بدون طی تمامی مراحل قانونی اقدام به فعالیت کردند که البته بانک مرکزی در جهت صیانت از سپرده های مردم مراقبت هایی را اعمال کرده است.

نوبخت گفت: انشاء الله با برنامه بانک مرکزی بتوانیم مشکلات این هموطنان را برطرف کنیم.

سخنگوی دولت گفت: تورم اعلام شده از جانب مرکز آمار در ماه گذشته ۷,۱ درصد بوده و دولت سیاست مهار تورم را دنبال می کند. نباید انتظارات تورمی را بالا ببریم.

وی ادامه داد: تورم از سه نقطه افزایش پیدا می کند از طرف تقاضا، عرضه و انتظارات تورمی و ما نباید انتظارات تورمی را که برخی از رسانه ها به آن دامن می زنند بالا ببریم.

نوبخت ادامه داد: برخی از صاحب‌نظران منتقد می‌گفتند چرا تورم پایین آمده در صورتی‌که تورم باید بالا رفته و رکود موجود از بین برود؛ اما دولت همچنان سیاست مهار تورم را دنبال می‌کند.

سخنگوی دولت درباره افزایش یارانه مستمری بگیران افزود: مستمری بگیران در گذشته حدود ۷۰ هزار تومان در ماه دریافتی داشتند که ما این رقم را به ۲۴۰ هزار تومان رساندیم و حدود دو ماه است که آن را پرداخت می‌کنیم.

وی خاطرنشان کرد: دولت برای دستیابی به نرخ رشد ۸,۶ درصدی در سال ۱۴۰۰ باید سالانه ۷۷۰ هزار میلیارد تومان سرمایه گذاری کند که ۶۵ میلیارد دلار آن را باید از منابع خارجی جذب کند.

نوبخت افزود: دولت باید ۷۷۰ هزار میلیارد تومان را از هفت بخش تامین کند که بخشی از آن که رقمی معادل ۶۵ میلیارد دلار است که باید از منابع خارجی جذب کند. برای جذب این میزان سرمایه گذاری خارجی نیازمند تعامل سازنده با جهان با حفظ استقلال داخلی هستیم.

سخنگوی دولت گفت: در سال گذشته ایران ۱۲,۲ میلیارد دلار مجوز سرمایه گذاری خارجی داده که این رقم باید افزایش پیدا کند و برای این کار باید فضای با ثبات در داخل کشور داشته باشیم تا بتوانیم سرمایه های خارجی را جذب کنیم. هیچ کشوری بدون استفاده از منابع خارجی نمی تواند به رشد مطلوب دست پیدا کند.

نوبخت گفت: ما از همه ابزارها در جهت بهبود شرایط استفاده می کنیم تا تعامل خوبی با جهان داشته باشیم. رییس جمهور طی روزهای اخیر با روسای جمهور فرانسه، آذربایجان، امیر قطر و عمان ارتباط داشته و این ارتباط در جهت تعامل خوب با جهان است.

سخنگوی دولت ادامه داد: دولت برای اتمام طرح مسکن مهر هزار میلیارد تومان پرداخت کرده و تلاش می کند قیمت تمام شده کاهش یابد.

نوبخت افزود: مسکن اجتماعی، مسکن حمایتی و ساخت ۱۰۰ هزار مسکن سالانه در روستاها از طریق بنیاد مسکن از اقدامات دولت برای بازار مسکن به همراه افزایش تسهیلات خواهد بود.

وی درباره سامانه کارورزی گفت: دولت از طریق این سامانه دو اقدام مهم را دنبال می کند در مرحله اول پرداخت حق بیمه سهم کارفرمایانی که از جوانان تحصیل کرده حمایت می کنند و دوم فارغ التحصیلانی را که نیاز به کارآموزی دارند، حمایت می کند. دولت مصمم به انجام این دو کار است.

نوبخت درباره افزایش قیمت اقلام خوراکی افزود: دولت در خصوص کمبود گوشت از طریق واردات و عرضه گوشت در میادین اقدام کرد و در خصوص مرغ هم بازار را کنترل کردیم.

وی ادامه داد: دولت نظارت کافی را از طریق تنظیم بازار دارد و ما همیشه در ماه رمضان شاهد افزایش قیمت هستیم که دولت آن را کنترل کرده و از ثبات نسبی برخورداریم.

سخنگوی دولت گفت: امسال نه تنها در تولید گندم خودکفا هستیم، بلکه می توانیم صادرات گندم نیز داشته باشیم.

نوبخت در خصوص خرید تضمینی گندم و پرداخت مبالغ آن از سوی دولت، تصریح کرد: تا دیروز جمعا یک میلیون و ۹۶۴ هزار تن گندم از کشاورزان خریداری شده است. ارزش این خرید بالغ بر ۲ هزار و ۵۷۱ میلیارد تومان است.

سخنگوی دولت ادامه داد: ۱۲۹۸ میلیارد تومان از این میزان خرید به کشاورزان پرداخت شده و ۱۲۷۵ میلیارد تومان نیز باقی مانده که دولت برای تسریع در پرداخت آن برنامه ریزی کرده است.

وی با پیش بینی خرید ۱۱ میلیون تن گندم برای سال ۹۶، خاطرنشان کرد: ارزش این رقم (۱۱ میلیون تن) بیش از ۱۵ هزار و ۲۵۲ میلیارد تومان خواهد بود که بر اساس مصوبه جلسه هیات دولت مقرر شد، ۸ هزار میلیارد تومان از این رقم را دولت از خزانه پرداخت کند و ۳ هزار میلیارد تومان آن نیز از تسهیلات بانکی برخوردار ‌شود.

نوبخت گفت: مابقی این رقم نیز از طریق شرکت بازرگانی دولتی تامین خواهد شد. تلاش داریم با تسویه به وقت ارقام گندم خریداری شده فرصتی برای کشاورزان فراهم شود تا به افزایش تولید اقدام کنند.

انتهای پیام


لینک کوتاه : http://poolpress.ir/?p=94109
به اشتراک بگذارید:
نظرات کاربران :

دیدگاه شما

( الزامي )

(الزامي)

مشکل سپرده‌گذاران کاسپین و آرمان حل می‌شود
مشکل سپرده‌گذاران کاسپین و آرمان حل می‌شود
مشکل سپرده‌گذاران کاسپین و آرمان حل می‌شود
مشکل سپرده‌گذاران کاسپین و آرمان حل می‌شود
مشکل سپرده‌گذاران کاسپین و آرمان حل می‌شود