علی طیب نیا در خصوص تقسیم بندی جامعه به ٩۶ درصد و ۴ درصد، گفت: اگر جمعیت را به ١٠٠ گروه تقسیم کنیم تنها دهک اول فاصله درآمدی با سایر دهک ها دارد و دهک های دیگر فاصله چندانی با هم ندارند

در همه جوامع دهک صدم فاصله زیادی با بقیه دهک ها دارد و هیج مبنای برای تفکیک ۴ دهک وجود ندارد و میزان درآمد افراد ملاک فساد است نیست بلکه جگونگی کسب درآمد ملاک است و اگر فعال اقتصادی با شیوه ای درست و در چارچوب قوانین ازطریق تولید، اشتغال ایجاد کند نه تنها فساد انجام نشده بلکه در دین هم به آن توصیه شده است.

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی اخبارپول به نقل از دیوان اقتصاد، وزیر اقتصاد در نشستی خبری با بیان اینکه سرمایه گذاران درصورت وجود امنیت ، سرمایه خود را به کشور می آورند، تاکید کرد: در وزارت اقتصاد از کسانی که درآمد بالا دارند و در کشور سرمایه گذاری می کنند و پرداخت مالیات و مقررات را هم رعایت می کنند استقبال می شود و اگر غیر از ابن باشد آیا زمینه فرار سرمایه را فراهم نکرده ایم ؟ آیا پیش بینی برنامه ششم ورود سرمایه به کشور نیست؟

وزیر اقتصاد در ادامه با اشاره به کاهش ٢٠ درصدی درآمد ملی که با تورم ۴٠ درصدی در سال ٩٢ همراه بود ، گفت: اگر وضعیت موجود ادامه می یافت باید نفت در برابر غذا می گرفتیم و زمانی که ما دولت را تحویل کردیم تمرکز دولت بر روی بهبود معیشت زندگی ، تولید و درآمد بیشتر بود و برای رسیدن به رشد اقتصادی پیش نیازهای باید انجام می شد وآن ثبات در اقتصاد کلان بود که با مهارتورم و کنترل بازار ارز توانستیم شرایط کسب و کار را در کوتاه مدت بهبود ببخشیم و به رشد مثبت اقتصادی در ٩٣سال و ٩۵ برسیم.

وی تاکید کرد : رشد ٨ درصدی که در برنامه ششم به آن اشاره شده یک الزام است نه انتخاب و با این رشد به اشتغال ٩۵٠ هزار نفری می رسیم ومحاسیات برنامه ششم نشان می دهد به ۷۷۰ هزار میلیارد تومان سرمایه گذاری سالانه نیازمندیم که آن را باید از منابع داخلی ، صندوق توسعه ، بودجه عمومی وبازار سرمایه تامین کنیم به شرط آن که جامعه به ٩۶ و ۴ درصد تقسیم نشود. و همچنین سالانه باید ۶۵ میلیارد دلارسرمایه گذاری خارجی تهیه کنیم و باید اعتماد سرمایه گذار خارجی را جلب کنیم و با کشورها تعاملات مثبت داشته باشیم.
وی در توضیح افزایش یارانه نقدی که شعار یکی از کاندیداها دبود ، اظهارداشت: یارانه فعلی ۴٢ هزار میلیارد تومان باید برداخت شود در حالی که ما ۳۱ هزار میایارد تومان منابع برای پرداخت یارانه داریم و مابقی از بودجه دولت برداخت می شود که اگر قرار باشد یارانه ٣ دهک افزایش یابد ٧٠ هزار میلیارد تومان و برای همه ١٢٠ هزار میایارد تومان نیاز داریم و بابت پرداخت کارانه به بیکاران هم ۷۰ هزارمیلیارد تومان منابع نیاز داریم که جمعا ٢٠٠ هزار میلیارد تومان خواهد شد این در حالی است که که درآمد نفتی سال گذشته، ۷۲ هزار میلیارد تومان بوده و برای ٣ برابر کردن یارانه یا بابد مالیات ٣ برابر شود یا قیمت حامل های انرژی افزایش یابد که نتیجه آن رکود و تورم می شود.

به گفته وی شاید در کوتاه مدت قدرت خرید مردم افزایش پیدا کند ولی قبمت ها هم به همان اندازه افزایش می یاید و این چرخه تورمی ادامه یافته و کشور را به سقوط می رساند.

وزیر اقتصاد راه دیگر فزایش یارانه را بانک مرکزی عنوان کرد و گفت: بانک مرکزی یک بار در گذشته برای مسکن مهر ۵٠ هزار میلیارد تومان پول وارد بازار کرد و آثار تورمی آن زیانباربود وتنها راه بهبود معیشت ، تولید با فعال کردن بخش خصوصی و ایجاد شغل است.

انتهای پیام


لینک کوتاه : http://poolpress.ir/?p=93432
به اشتراک بگذارید:
نظرات کاربران :

دیدگاه شما

( الزامي )

(الزامي)

میزان درآمد افراد ملاک فساد نیست
میزان درآمد افراد ملاک فساد نیست
میزان درآمد افراد ملاک فساد نیست
میزان درآمد افراد ملاک فساد نیست
میزان درآمد افراد ملاک فساد نیست