بانک مرکزی میزان نقدینگی تا پایان بهمن ماه سال ۹۵ را بیش از یک هزار و ۲۱۱ هزار میلیارد تومان اعلام کرد.

بانک مرکزی میزان نقدینگی تا پایان بهمن ماه سال ۹۵ را بیش از یک هزار و ۲۱۱ هزار میلیارد تومان اعلام کرد.
به گزارش پایگاه اطلاع رسانی اخبارپول، بانک مرکزی در جدیدترین گزارش گزیده آمارهای اقتصادی که توسط اداره بررسی ها و سیاست های اقتصادی این بانک منتشر شده است، میزان نقدینگی تا پایان بهمن ماه سال ۹۵ را بیش از یک هزار و ۲۱۱ هزار میلیارد تومان اعلام کرد که این رقم نسبت به پایان اسفندماه سال ۹۴ معادل ۱۹.۱ درصد و نسبت به پایان بهمن ماه سال قبل از آن ۲۴.۱ درصد رشد داشته است.
همچنین میزان اسکناس و مسکوک در دست اشخاص در بهمن ماه سال گذشته ۳۲۱.۷ هزار میلیارد ریال است که با رشد منفی ۱۳.۵ درصد نسبت به پایان سال گذشته و رشد ۶.۹ درصد نسبت به بهمن ماه پارسال گزارش شد.
بانک مرکزی در این آمار اعلام کرد که میزان پول در پایان ۱۱ ماهه سال گذشته به ۱۵۲۲.۶ هزار میلیارد ریال رسیده است که در مقایسه با پایان سال ۹۴ رشد ۱۱.۴ درصد و در مقایسه با بهمن ماه سال مذکور ۲۳.۳ درصد رشد را نشان می دهد.
همچنین وضعیت آمار مربوط به شبه پول گویای این مطلب است که میزان شبه پول در پایان بهمن ماه سال ۹۵ به ۱۰۵۸۸.۳ هزار میلیارد ریال رسیده که به ترتیب ۲۰.۲ و ۲۴.۲ درصد رشد را نسبت به پایان سال ۹۴ و بهمن ماه سال همان سال نشان می دهد.
در بخش خلاصه دارایی ها و بدهی های بانک های تخصصی نشان می دهد، دارایی های خارجی بانک ها در بهمن ماه سال گذشته نسبت به اسفند ۹۴ به میزان ۵,۵ درصد و نسبت به بهمن ماه سال ۹۴ نیز به میزان ۱۸.۸ درصد رشد داشته است. همچنین رقم دارایی های خارجی بانک های تخصصی نیز در دوره مورد بررسی ۵۳۸.۸ هزار میلیارد ریال بوده است.
سپرده بانک های تخصصی در بهمن ماه سال ۹۵ به نسبت اسفندماه سال ۹۴ به میزان ۸,۴ درصد و نسبت به بهمن ماه سال ۹۴ نیز به میزان ۲.۹ درصد رشد داشته و در عین حال در بهمن ماه سال ۹۵ رقم آن ۸۴ هزار میلیارد ریال رسیده است.
بدهی بخش دولتی در بهمن ماه سال گذشته نسبت به اسفندماه سال ۹۴ به میزان ۲۴,۱ درصد بیشتر شده که این میزان در بهمن ماه سال گذشته به نسبت بهمن ماه سال ۹۴ به میزان ۲۶.۲ درصد است. همچنین بدهی بخش دولتی به بانک های تخصصی در بهمن ماه سال گذشته ۴۷۸.۵ هزار میلیارد ریال بود.
میزان بدهی بخش غیردولتی در بهمن ماه سال قبل نسبت به اسفندماه سال ۹۴ به میزان ۱۲,۱ درصدو نسبت به بهمن ماه سال ۹۴ نیز به میزان ۱۴.۸ درصد رشد یافته و رقم آن نیز در بهمن ماه سال قبل ۲۰۴۲.۸ هزار میلیارد ریال است.
بدهی به بانک مرکزی در بهمن ماه سال گذشته نسبت به اسفند ۹۴ به میزان ۵,۲ درصد و در دوره مورد بررسی نسبت به بهمن ماه سال ۹۴ ۶.۶ درصد رشد نشان می دهد. رقم بدهی بانک های تخصصی به بانک مرکزی در بهمن ماه سال گذشته ۶۰۲.۵ هزار میلیارد ریال است.

انتهای پیام


لینک کوتاه : http://poolpress.ir/?p=92324
به اشتراک بگذارید:
نظرات کاربران :

دیدگاه شما

( الزامي )

(الزامي)

نقدینگی بالا رفت
نقدینگی بالا رفت
نقدینگی بالا رفت
نقدینگی بالا رفت
نقدینگی بالا رفت