- پایگاه خبری اخبارپول - http://poolpress.ir -

رشد شاخص بورس در آخرین روز معاملات ۹۵

شاخص بورس در جریان دادوستدهای آخرین روز معاملاتی سال ۹۵، با رشد ۴۹۲ مواجه شد و به ارتفاع ۷۷ هزار واحد صعود کرد.

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی اخبارپول [1]، در جریان دادوستدهای آخرین روز معاملاتی سال ۹۵ تعداد ۱۲۶۶ میلیون سهم و حق تقدم به ارزش ۴۶۳ میلیارد تومان در ۴۴ هزار نوبت مورد دادوستد قرار گرفت و شاخص بورس با رشد ۴۹۲ واحدی در ارتفاع ۷۷ هزار و ۲۳۰ واحد قرار گرفت.

بیشترین تاثیر مثبت بر رشد دماسنج بازار سهام در روزجاری به نام نمادهای فملی، فولاد و همراه شد و در مقابل نمادهای معاملاتی شپنا، خودرو و تاپیکو با افت خود مانع افزایش بیشتر شاخص شدند.

شاخص‌های اصلی بازار سرمایه هم روز مثبتی را پشت سر گذاشتند به‌طوری که شاخص قیمت (وزنی ــ ارزشی) ۱۷۱واحد، کل (هموزن) ۱۵۰ واحد، قیمت (هموزن) ۱۱۸ واحد، آزاد شناور ۶۵۹ واحد و شاخص بازار اول و دوم به ترتیب ۳۷۹ و ۸۸۰ واحد افزایش یافتند.

همچنین نمادهای معاملاتی شرکتهای بانک ملت، ماشین سازی اراک، سایپا، پلی اکریل، گروه دارویی برکت و پالایش نفت تهران پربیننده‌ترین نمادهای معاملاتی امروز بورس اوراق بهادار بودند.

بر اساس این گزارش؛ در بازارهای فرابورس ایران هم با معامله ۱۴۳۵ میلیون ورقه به ارزش ۶۹۵ میلیارد تومان در ۱۸ هزار نوبت، آیفکس ۴ واحد رشد کرد و در ارتفاع ۸۷۵ واحد قرار گرفت.

انتهای پیام