- پایگاه خبری اخبارپول - http://poolpress.ir -

اطلاعیه کاسپین در خصوص تعیین تکلیف سپرده‌گذاران

موسسه کاسپین در اطلاعیه شماره دو خود اعلام کرد؛ موسسه اعتباری کاسپین (سهامی عام) در چارچوب فرآیند ساماندهی بازار غیر متشکل پولی و پس از طی مراحل قانونی از جمله پذیره نویسی سهام در فرابورس، مجوز فعالیت خود را در تاریخ ۲۷ اسفندماه ۱۳۹۴ از بانک مرکزی دریافت کرده و نام آن در فهرست موسسات اعتباری مجاز بعنوان پنجمین موسسه دارای مجوز از بانک مرکزی در سایت آن بانک قرار گرفت.

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی اخبارپول [1]،  بر اساس مجوز صادره و ضوابط ابلاغی از سوی بانک مرکزی مقررشد، دارائیها و بدهی های قابل تجمیع شرکتهای تعاونی اعتبار منحله فرشتگان، امید جلین گرگان، عام کشاورزان مازندران، حسنات اصفهان، الزهرا مشهد، دامداران و کشاورزان کرمانشاه، پیوند و بدرتوس مشهد را مطابق فرآیندی کارشناسی به حسابهای خود انتقال دهد.

در گام نخست اقدامات اجرائی ، قراردادهای مربوطه با هیات تصفیه تعاونی های ۸ گانه در فروردین سال ۱۳۹۵ با هدف انتقال دارائی­ها و معادل آن بدهی های آن تعاونی ها منعقد و طی آن عملیات بانکی و مالی آن تعاونی ها توسط موسسات حسابرسی معتمد بورس و بانک مرکزی مورد بررسی و حسابرسی اجرای روش توافقی قرار گرفت.

ضمن آن با تشکیل هیأت های کارشناسی ۳ نفره ( شامل کارشناس منتخب موسسه، کارشناس منتخب تعاونی و کارشناس مرضی الطرفین ) از خرداد ماه سال جاری ارزیابی دارائی های غیر منقول و منقول تعاونی های منحله آغاز گردیده و همچنان نیز ادامه دارد.

تعیین تکلیف نهایی وضعیت حقوقی و قانونی سپرده گذاران محترم تعاونیهای اعتبار منحله هشتگانه با توجه به وضع بوجود آمده فعلی و نارضایتی حاصل از اعتراضات سپرده گذاران برخی از تعاونیهای منحله اولویت اصلی هیئت مدیره موسسه بوده و با هماهنگی­های بعمل آمده با مراجع قضایی ذیربط و بانک مرکزی ج.ا.ا در پی رفع مشکلات بوده و پیگیری مجدانه به جهت اتمام فرآیند ارزیابی و کارشناسی رسمی دادگستری و حسابرسی تعاونیهای منحله را نیز بعمل آورده است.

همکاری همه جانبه عینی و موثر از سوی مراجع قانونی ذیربط به مانند هیئت های تصفیه، آن سپرده گذاران محترم در محیطی آرام و به دور از هرگونه تنش و تشنج و حاشیه های معمول فراهم می گردد.

فلذا با عنایت به مدیریت بانک مرکزی و هماهنگی­های بعمل آمده فی مابین معاونت محترم نظارتی آن بانک و هیئت مدیره موسسه و حمایتهای دستگاه محترم قضایی و بر اساس تفاهمنامه های تنظیمی تصفیه پنج تعاونی اعتبار منحله امید جلین گرگان، عام کشاورزان مازندران، حسنات اصفهان، الزهرا مشهد و دامداران و کشاورزان کرمانشاه به موسسه تحویل شده و منبعد عملیات پولی آن ها ذیل ضوابط و مقررات جاریه موسسه خواهد بود.

قابل ذکر اینکه تمهیدات مقتضی جهت تعیین تکلیف انتقال دارائیها و معادل آن بدهی های سه تعاونی منحله فرشتگان، پیوند و بدرتوس اندیشیده شده و به لطف خدای متعال با حمایت بانک محترم مرکزی و مراجع قضایی ذیربط در تهران و مشهد به زودی نتایج اقدامات محضر سپرده گذاران و عموم مردم عزیز اطلاع رسانی خواهد گردید.

در همین راستا و براساس اعلام معاونت نظارتی بانک مرکزی، خوشبختانه با تلاش های به عمل آمده و اقدامات صورت گرفته با حمایت مسئولین محترم قضائی به استناد تفاهم نامه های تنظیمی میان هیات های تصفیه تعاونی های اعتبار منحله الزهرا، دامداران و کشاورزان کرمانشاه، عام کشاورزان مازندران، حسنات و امیدجلین با هیات مدیره موسسه اعتباری کاسپین، تحویل دارائی های ۵ تعاونی اعتبار منحله ذکر شده از تعاونی های اعتبار منحله هشت گانه تاکنون به موسسه اعتباری کاسپین محقق شده است.
گفتنی است تلاش های بی وقفه و تمهیدات لازم با هدف تعیین تکلیف و نقل و انتقال دارائی های سه تعاونی اعتبار منحله فرشتگان، پیوند و بدرتوس نیز کماکان ادامه داشته و نتایج در این باره از طریق وب سایت بانک مرکزی اطلاع رسانی خواهد شد.

انتهای پیام