تمهیدات مقتضی جهت تعیین تکلیف انتقال دارائیها و معادل آن بدهی های سه تعاونی منحله فرشتگان، پیوند و بدرتوس اندیشیده شده و با حمایت بانک مرکزی و مراجع قضایی ذیربط در تهران و مشهد به زودی نتایج اقدامات محضر سپرده گذاران و عموم مردم اطلاع رسانی خواهد شد.

اعضای جدید

موسسه کاسپین در اطلاعیه شماره دو خود اعلام کرد؛ موسسه اعتباری کاسپین (سهامی عام) در چارچوب فرآیند ساماندهی بازار غیر متشکل پولی و پس از طی مراحل قانونی از جمله پذیره نویسی سهام در فرابورس، مجوز فعالیت خود را در تاریخ ۲۷ اسفندماه ۱۳۹۴ از بانک مرکزی دریافت کرده و نام آن در فهرست موسسات اعتباری مجاز بعنوان پنجمین موسسه دارای مجوز از بانک مرکزی در سایت آن بانک قرار گرفت.

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی اخبارپول،  بر اساس مجوز صادره و ضوابط ابلاغی از سوی بانک مرکزی مقررشد، دارائیها و بدهی های قابل تجمیع شرکتهای تعاونی اعتبار منحله فرشتگان، امید جلین گرگان، عام کشاورزان مازندران، حسنات اصفهان، الزهرا مشهد، دامداران و کشاورزان کرمانشاه، پیوند و بدرتوس مشهد را مطابق فرآیندی کارشناسی به حسابهای خود انتقال دهد.

در گام نخست اقدامات اجرائی ، قراردادهای مربوطه با هیات تصفیه تعاونی های ۸ گانه در فروردین سال ۱۳۹۵ با هدف انتقال دارائی­ها و معادل آن بدهی های آن تعاونی ها منعقد و طی آن عملیات بانکی و مالی آن تعاونی ها توسط موسسات حسابرسی معتمد بورس و بانک مرکزی مورد بررسی و حسابرسی اجرای روش توافقی قرار گرفت.

ضمن آن با تشکیل هیأت های کارشناسی ۳ نفره ( شامل کارشناس منتخب موسسه، کارشناس منتخب تعاونی و کارشناس مرضی الطرفین ) از خرداد ماه سال جاری ارزیابی دارائی های غیر منقول و منقول تعاونی های منحله آغاز گردیده و همچنان نیز ادامه دارد.

تعیین تکلیف نهایی وضعیت حقوقی و قانونی سپرده گذاران محترم تعاونیهای اعتبار منحله هشتگانه با توجه به وضع بوجود آمده فعلی و نارضایتی حاصل از اعتراضات سپرده گذاران برخی از تعاونیهای منحله اولویت اصلی هیئت مدیره موسسه بوده و با هماهنگی­های بعمل آمده با مراجع قضایی ذیربط و بانک مرکزی ج.ا.ا در پی رفع مشکلات بوده و پیگیری مجدانه به جهت اتمام فرآیند ارزیابی و کارشناسی رسمی دادگستری و حسابرسی تعاونیهای منحله را نیز بعمل آورده است.

همکاری همه جانبه عینی و موثر از سوی مراجع قانونی ذیربط به مانند هیئت های تصفیه، آن سپرده گذاران محترم در محیطی آرام و به دور از هرگونه تنش و تشنج و حاشیه های معمول فراهم می گردد.

فلذا با عنایت به مدیریت بانک مرکزی و هماهنگی­های بعمل آمده فی مابین معاونت محترم نظارتی آن بانک و هیئت مدیره موسسه و حمایتهای دستگاه محترم قضایی و بر اساس تفاهمنامه های تنظیمی تصفیه پنج تعاونی اعتبار منحله امید جلین گرگان، عام کشاورزان مازندران، حسنات اصفهان، الزهرا مشهد و دامداران و کشاورزان کرمانشاه به موسسه تحویل شده و منبعد عملیات پولی آن ها ذیل ضوابط و مقررات جاریه موسسه خواهد بود.

قابل ذکر اینکه تمهیدات مقتضی جهت تعیین تکلیف انتقال دارائیها و معادل آن بدهی های سه تعاونی منحله فرشتگان، پیوند و بدرتوس اندیشیده شده و به لطف خدای متعال با حمایت بانک محترم مرکزی و مراجع قضایی ذیربط در تهران و مشهد به زودی نتایج اقدامات محضر سپرده گذاران و عموم مردم عزیز اطلاع رسانی خواهد گردید.

در همین راستا و براساس اعلام معاونت نظارتی بانک مرکزی، خوشبختانه با تلاش های به عمل آمده و اقدامات صورت گرفته با حمایت مسئولین محترم قضائی به استناد تفاهم نامه های تنظیمی میان هیات های تصفیه تعاونی های اعتبار منحله الزهرا، دامداران و کشاورزان کرمانشاه، عام کشاورزان مازندران، حسنات و امیدجلین با هیات مدیره موسسه اعتباری کاسپین، تحویل دارائی های ۵ تعاونی اعتبار منحله ذکر شده از تعاونی های اعتبار منحله هشت گانه تاکنون به موسسه اعتباری کاسپین محقق شده است.
گفتنی است تلاش های بی وقفه و تمهیدات لازم با هدف تعیین تکلیف و نقل و انتقال دارائی های سه تعاونی اعتبار منحله فرشتگان، پیوند و بدرتوس نیز کماکان ادامه داشته و نتایج در این باره از طریق وب سایت بانک مرکزی اطلاع رسانی خواهد شد.

انتهای پیام


لینک کوتاه : http://poolpress.ir/?p=91942
به اشتراک بگذارید:
نظرات کاربران :

دیدگاه شما

( الزامي )

(الزامي)

اطلاعیه کاسپین در خصوص تعیین تکلیف سپرده‌گذاران
اطلاعیه کاسپین در خصوص تعیین تکلیف سپرده‌گذاران
اطلاعیه کاسپین در خصوص تعیین تکلیف سپرده‌گذاران
اطلاعیه کاسپین در خصوص تعیین تکلیف سپرده‌گذاران
اطلاعیه کاسپین در خصوص تعیین تکلیف سپرده‌گذاران