- پایگاه خبری اخبارپول - http://poolpress.ir -

بانک ملت برای سال ۹۵ سود پیش بینی کرد

بانک ملت اقدام به ارایه پیش بینی درآمد هر سهم سال مالی اسفند جاری و بر اساس عملکرد واقعی ۶ ماهه (حسابرسی نشده) کرد.

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی اخبارپول [1]، به این ترتیب، “وبملت” با سرمایه ۵ هزار میلیارد تومانی، برای هر سهم ۱۰۲ ریال سود پیش بینی کرد که هر چند نسبت به پیش بینی قبلی ۷۵ درصد کاهش دارد اما نگرانی های ناشی از اعلام زیان را بر طرف کرد.

چرا که بانک صادرات علاوه بر اینکه سود ۱۴.۵ تومانی هر سهم سال مالی قبل را با تکالیف بانک مرکزی به ۳۴ تومان زیان تغییر داده، در عملکرد نیمه اول سال، برای هر سهم سال مالی اسفند جاری، ۴۷ تومان زیان شناسایی کرده که با توجه به گزارش بانک ملت و تحقق سود ۳ ریالی هر سهم در عملکرد ۶ ماهه، این احتمال وجود دارد که بانک صادرات نیز دست به اصلاحاتی در صورت های مالی بزند.

این درحالی است که مدیران بانک صادرات برخلاف دو بانک ملت و تجارت، تکالیف بانک مرکزی مبنی بر لزوم ذخیره سنگین دو سه هزار میلیارد تومانی را پذیرفتند و در صورت های مالی سال قبل و جاری لحاظ کردند اما مدیران دو بانک دیگر، تا زمان کسب نتیجه ایی بهتر و بازنگری بانک مرکزی، صبر کرده و رابزنی ها را به نتیجه رساندند.

با این اوصاف، باید منتظر گزارش حسابرسی شده این دو بانک و همچنین بانک تجارت و پست بانک و سپس بازگشایی نماد این ۴ بانک بود که احتمالا” اواخر ماه جاری یا اوایل بهمن خواهد بود.

انتهای پیام