- پایگاه خبری اخبارپول - http://poolpress.ir -

افزایش نرخ دلار و کاهش قیمت سکه در بازار آزاد تهران

صرافان ارز و سکه امروز (دوشنبه) هر دلار آمریکا را با ۱۹۳ ریال افزایش نسبت به روز گذشته، ۳۹ هزار و ۵۶ ریال و هر قطعه سکه بهار آزادی طرح جدید را با کاهش ۱۵ هزار ریالی، ۱۱ میلیون و ۸۱۰ هزار ریال داد و ستد کردند.

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی اخبارپول [1] به نقل از ایرنا ، هر دلار آمریکا معاملات امروز را با نرخ ۳۹ هزار و ۱۰۰ ریال آغاز کرد. قیمت هر دلار در لحظه انتشار این خبر به ۳۸ هزار و ۵۶ ریال رسید که در مقایسه با روز گذشته (یکشنبه، نوزدهم دی ماه) ۱۹۳ ریال افزایش داشت.
هر یورو تا لحظه تنظیم این خبر به ۴۲ هزار و ۶۱۶ ریال رسید که نسبت به روز گذشته ۱۸ ریال کاهش داشت. یورو معاملات صبح امروز را با نرخ ۴۲ هزار و ۷۱۴ ریال آغاز کرده بود.
هر پوند انگلیس نیز در بازار آزاد کاهش ۵۰ ریالی را نسبت به دیروز تجربه کرد و ۴۸ هزار و ۹۳۰ ریال داد و ستد شد.
برپایه این گزارش، اتحادیه طلا، جواهر و سکه تهران امروز قیمت هر دلار را ۳۹ هزار و ۵۶۰ ریال و هر یورو را ۴۲ هزار و ۹۰۰ ریال اعلام کرد.

** افت قیمت مسکوکات طلا

براساس اعلام این اتحادیه و تا لحظه انتشار این خبر، هر قطعه سکه بهار آزادی طرح قدیم با ۵۰ هزار ریال کاهش نسبت به دیروز ۱۱ میلیون و ۵۵۰ هزار ریال و هر نیم سکه با افت ۳۰ هزار ریالی، ۶ میلیون و ۵۰ هزار ریال فروخته شد.
هر قطعه ربع سکه طلا نیز با کاهش ۱۰ هزار ریالی سه میلیون و ۲۰۰ هزار ریال ، سکه گرمی بدون تغییر قیمت نسبت به دیروز۲ میلیون و ۵۰ هزار ریال داد و ستد شد.
اتحادیه طلا، قیمت هر اونس طلا را با سه دلار و ۳۰ سنت افزایش نسبت به دیروز یکهزار و ۱۷۶ دلار و ۵۰ سنت و هر گرم طلای ۱۸ عیار را یک میلیون و ۱۴۶ هزار و ۲۰ریال اعلام کرده است که نسبت به یکشنبه ۴۷۰ ریال افزایش دارد.
معاملات بازار آزاد سکه و ارز تا ساعت ۱۸ هر روز ادامه دارد و در میانه روز و در فاصله زمانی ۱۳ تا ۱۴ به اوج می رسد.

بر اساس این گزارش، «محمد کشتی آرای» رییس اتحادیه طلا و جواهر کشور امروز در گفت وگو با ایرنا اعلام کرد: بازار داخلی سکه و طلا به دلیل کاهش تقاضا در این ایام در آرامش به سر می برد و ثبات نسبی قیمت دلار و اونس جهانی طلا در روزهای گذشته به این آرامش و سکون افزوده است.

انتهای پیام