هم اکنون حقوق ۸۱۲ هزار تومانی کارگران برای ۱۰ روز اول ماه کفایت می‌کند

درحالی سومین جلسه کمیته تعیین دستمزد برگزار شد که وزارت کار با توزیع فرم‌هایی بین شرکای اجتماعی خواستار پیشنهادات و مدارک آن‌ها برای افزایش مزد ۹۶ شد .با توجه به اینکه تبصره ۲ ماده ۴۱ قانون کار بر تأمین معیشت خانوار تأکید دارد، مقرر شد ملاک های تعیین معیشت در سبد خانوار مشخص شود.

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی اخبارپول، روزنامه قدس نوشت: عضو هیأت مدیره کانون عالی شورای اسلامی کار کشور در این رابطه گفت : فرایند کار شورای سه جانبه تعیین حقوق ودستمزد که متشکل از نمایندگان دولت، کارگران و کارفرمایان هستند، خوب بوده، اما گاه در این خصوص اظهار نظرهای ناپخته‌ای از سوی برخی افراد مطرح می‌شود، اظهار داشت: در تعیین حقوق و دستمزد، نظرات تمام انجمن‌های کارگری وتشکل‌های صنفی باید لحاظ شود تا بتوانیم با مجموعه‌ای از پیشنهادها این مسأله را به سرانجام برسانیم.
سهرابی افزود: آمارهایی که بانک مرکزی ومرکز آمار ایران ارایه می‌دهند با واقعیت جامعه فاصله دارد و در حقیقت منطبق با واقعیت نیست به عنوان نمونه در ۱۰ روز اخیر، افزایش قیمت برنج، گوشت ومرغ وسایر اقلام معیشتی در زندگی کارگران تأثیر خود را گذاشته و به فقر این گروه دامن زده است.
وی ادامه داد: هم اکنون حقوق ۸۱۲ هزار تومانی کارگران برای ۱۰ روز اول ماه کفایت می‌کند در حالی که براساس بررسی‌های سال گذشته ما حقوق زیر ۹۵۰ هزار تومان خط فقر مطلق است وحقوق زیر یک میلیون و ۲۵۰ هزار تومان خط فقر نسبی است.
سهرابی با اشاره به اینکه درآمد زیر ۳ میلیون تومان را در تهران زیر خط فقر است، تصریح کرد: با در نظرگرفتن اقلام خوراکی سبد معیشت خانوار، هر فرد در یک خانوار چهار نفری کارگری نیاز به ۲۳۰۰ کالری غذا برای زنده ماندن دارد که با این حقوق‌ها و پرداخت اجاره مسکن ۷۰ درصدی از حقوق، کارگران برای زنده ماندن شعبده بازی می‌کنند.

انتهای پیام


لینک کوتاه : http://poolpress.ir/?p=89071
به اشتراک بگذارید:
نظرات کاربران :

دیدگاه شما

( الزامي )

(الزامي)

دستمزد کارگران تنها برای ۱۰روز ماه کافیست
دستمزد کارگران تنها برای ۱۰روز ماه کافیست
دستمزد کارگران تنها برای ۱۰روز ماه کافیست
دستمزد کارگران تنها برای ۱۰روز ماه کافیست
دستمزد کارگران تنها برای ۱۰روز ماه کافیست