مهدی جهانگیری در سخنان خود، بر ایجاد نهضت ملی صنعت گردشگری در کشور تاکید کرد که به گفته وی، این نهضت تنها با تعامل دولت و بخش خصوصی شکل خواهد گرفت.

مهدی جهانگیری نایب رییس اتاق بازرگانی تهران در بیست و ششمین جلسه کمیسیون گردشگری اتاق تهران که با حضور زهرا احمدی‌پور رییس سازمان میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری برگزار شد، اظهار امیدواری کرد که دوره مدیریت وی بر این سازمان طولانی‌مدت باشد تا بخش خصوصی صنعت گردشگری بتواند در کنار دولت، برنامه‌ریزی‌ها و دستیابی به اهداف توسعه‌ای این صنعت را به طور منسجم و پیوسته به پیش برد.
به گزارش پایگاه اطلاع رسانی اخبارپول، مهدی جهانگیری در سخنان خود، بر ایجاد نهضت ملی صنعت گردشگری در کشور تاکید کرد که به گفته وی، این نهضت تنها با تعامل دولت و بخش خصوصی شکل خواهد گرفت.
او با اشاره به اینکه ارزش درآمد صنعت گردشگری ایران در حال حاضر به ۸ میلیارد دلار رسیده است، افزود: کسب این درآمد در شرایطی به دست آمده است که طی سال‌های اخیر، اقتصاد کشور و فعالان این عرصه با مشکلات متعددی رو به رو بوده‌اند، با این وجود کماکان شاهد بی‌توجهی دولت به این صنعت و فعالان این حوزه هستیم.
نایب رییس اتاق تهران تصریح کرد: اگر انتظار داریم که به درآمد ۲۵ میلیارد دلار برای صنعت گردشگری دست پیدا کنیم و سهم ۲ درصدی از درآمد جهانی این صنعت را داشته باشیم، باید نقش صنعت گردشگری و عوامل آن در اقتصاد کشور دیده شود.
جهانگیری، استفاده از منابع صندوق توسعه ملی، تسهیل حضور بخش خصوصی در نمایشگاه‌های جهانی گردشگری و نیز تامین زیرساخت‌های توسعه این صنعت در کشور را جزو دغدغه‌های امروز بخش خصوصی این حوزه عنوان کرد.
وی در بخش دیگری از سخنانش، نسبت به نبود هتل‌های پنج ستاره در پایتخت انتقاد کرد و گفت: در استانبول نزدیک به ۸۰ هتل پنج ستاره و در امیرنشین دبی نیز با ۲ میلیون نفر جمعیت، بیش از ۸۰ هتل پنج ستاره به گردشگران خدمات می‌دهند اما در تهران پس از گذشته ۳۸ سال از انقلاب اسلامی، هنوز ضعف بسیار بزرگی در این زمینه وجود دارد و نمود آن در تعداد هتل‌های ساخته شده بارز است.

انتهای پیام


لینک کوتاه : http://poolpress.ir/?p=87974
به اشتراک بگذارید:
نظرات کاربران :

دیدگاه شما

( الزامي )

(الزامي)

نهضت ملی گردشگری با تعامل دولت و بخش خصوصی شکل می‌گیرد
نهضت ملی گردشگری با تعامل دولت و بخش خصوصی شکل می‌گیرد
نهضت ملی گردشگری با تعامل دولت و بخش خصوصی شکل می‌گیرد
نهضت ملی گردشگری با تعامل دولت و بخش خصوصی شکل می‌گیرد
نهضت ملی گردشگری با تعامل دولت و بخش خصوصی شکل می‌گیرد