- پایگاه خبری اخبارپول - http://poolpress.ir -

حرکت آرام بورس تهران در کانال ۸۰ هزار واحدی

در چهارمین روز معاملات این هفته بورس اوراق بهادار تهران بیشترین ارزش و حجم معاملات در نماد شرکت پتروشیمی جم که شاهد جابجایی ۱۰۱ میلیون سهم در کدهای درون گروهی بود، صورت گرفت. همچنین شاخص کل بازده نقدی و قیمتی ۱۷ واحد رشد کرد و به عدد ۸۰ هزار و ۸۱ واحدی رسید.

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی اخبارپول [1]، امروز دوشنبه دماسنج بازار سرمایه ایران از ابتدای باز شدن معاملات تا رقم ۸۰ هزار و ۱۷۰ واحد بالا رفت، اما در ادامه با افت‌ همراه بود به طوری که در کل نسبت به روز گذشته ۱۷ واحد رشد کرد و در تراز ۸۰ هزار و ۸۱ واحدی ایستاد.

همچنین شاخص کل هم‌وزن با ۶۹ واحد رشد در تراز ۱۶ هزار و ۸۹ واحدی ایستاد و شاخص آزاد شناور پس از ۱۷۶ واحد صعود رقم ۸۸ هزار و ۸۹۸ واحدی را تجربه کرد. شاخص بازار اول با ۸۰ واحد رشد، رقم ۵۶ هزار و ۸۲۵ واحدی را تجربه کرد و همچنین شاخص بازار دوم با ۳۵۰ افت به رقم ۱۷۰ هزار و ۵۴۶ واحدی را تجربه کرد.

ارزش معاملات بورس تهران به رقم ۲۶۳ میلیارد و ۸۹۵ میلیون و ۲۰۰ هزار تومان بالغ شد که این رقم ناشی از دست به دست شدن ۹۴۸ میلیون و ۷۲۱ هزار سهم و اوراق مالی قابل معامله طی ۵۳ هزار و ۵۲۳ نوبت معامله بود.

در چهارمین روز معاملات این هفته نماد پتروشیمی خلیج فارس با بیش از ۱۱۴ واحد تاثیر منفی در شاخص کل، بیشترین نقش را در نوسانات دماسنج بازار سرمایه داشت. پس از این نماد پالایش نفت اصفهان و پالایش نفت بندرعباس بیشترین تاثیر منفی را در نوسانات شاخص کل ایفا کرد. در طرف مقابل نمادهای معاملاتی فولاد مبارکه اصفهان و معدنی و صنعتی گلگهر بیشترین نقش را در رشد نماگر بازار سرمایه داشتند.

امروز در گروه فرآوردهای نفتی در اکثر نمادها شاهد روند کاهشی بودند. در این گروه ۴۸ میلیون و ۵۴۳ هزار سهم به ارزش نزدیک به ۱۶ میلیارد تومان مورد داد و ستد قرار گرفت. علاوه بر این در گروه فلزات اساسی معاملات روند نسبتا مساعد خود را داشت. در این گروه بیش از ۱۰۵ میلیون سهم به ارزش ۱۷ میلیارد و ۲۰۵ میلیون و ۴۰۰ هزار تومان مورد داد و ستد قرار گرفت.

از جمله معاملات درون گروهی امروز می‌توان به داد و ستد ۱۰۱ میلیون سهم شرکت پتروشیمی جم به ارزش بیش از ۹۳ میلیارد تومان در دو نوبت معامله اشاره کرد که این موضوع باعث شد در این نماد شاهد بیشترین ارزش و حجم معامله باشیم. همچنین در نماد معاملاتی بانک سینا، ۹۹ میلیون سهم به ارزش نزدیک به ۱۱ میلیارد تومان تنها در یک معامله درون گروهی کد به کد شد. این نماد نیز جزو نمادهایی بود که شاهد بیشترین عرضه و معامله در معاملات امروز بورس اوراق بهادار تهران بودند.

آیفکس نیز امروز ۳.۴ واحد بالا رفت و به رقم ۸۴۱.۹ واحد رسید. ارزش معاملات فرابورس ایران امروز رقم ۱۶۲ میلیارد تومان را رد کرد که این رقم ناشی از دست به دست شدن بیش از ۴۹۶ میلیون سهم و اوراق مالی قابل معامله طی کمی بیشتر از ۱۹ هزار نوبت داد و ستد بود.

انتهای پیام