بیمه رازی به عنوان اولین شرکت بیمه‌ای موفق به اخذ رتبه بین‌المللی از موسسه کپیتال اینتلیجنس (CI)شد.

اخبارپول – بیمه رازی به عنوان اولین شرکت بیمه‌ای موفق به اخذ رتبه بین‌المللی از موسسه کپیتال اینتلیجنس (CI)شد.

به گزارش خبرنگار پایگاه اطلاع رسانی اخبارپول، شرکت بیمه رازی پس از یک سال تلاش مداوم، موفق شد از موسسه کپیتال اینتلیجنس که مبتنی بر رتبه بندی موسسات مالی در دنیا است، رتبه +B در سطح بین‌المللی و رتبه +A را در سطح داخل کشور کسب کند.
درهمین رابطه، مدیرعامل بیمه رازی با اشاره به این موضوع که بیمه رازی اولین شرکتی است که توانسته است رتبه اعتباری بین‌المللی دریافت کند، گفت: معیارهای تخصصی بسیاری برای احراز یک رتبه بین‌المللی برای شرکت‌ها وجود دارد که از آن جمله می‌توان به چند نمونه از جمله سطح توانگری شرکت، ایفای تعهدات، مدیریت ریسک، آمادگی شرکت از نظر ایفای تعهدات به لحاظ نقدینگی و نحوه توزیع ریسک، اشاره کرد.
یونس مظلومی افزود: شرکت‌های بیمه‌ای که رتبه بین‌المللی دریافت نکرده‌اند لزوما به این معنا نیست که اعتبار ندارند بلکه به این معناست که عملکرد این موسسات براساس معیارهای بین‌المللی سنجیده نشده است.
وی ادامه داد: عدم اعتبار سنجی بین‌المللی خللی در ایفای تعهدات داخلی برای شرکت بیمه ایجاد نمی‌کند بلکه صرفا کسب این رتبه برای مراودات بین‌المللی و انتقال ریسک به بیمه‌های خارجی است.
مظلومی درخصوص احراز رتبه بین‌المللی شرکت بیمه رازی از موسسه (CI) که تحت نظارت اتحادیه اروپا است تصریح کرد: علت اینکه رتبه بیمه رازی در سطح بین‌المللی پایین‌تر از رتبه شرکت در سطح داخلی اعلام شده این است که رتبه اعتباری یک شرکت هرگز نمی‌تواند بالاتر از رتبه اعتباری خود آن کشور در نظر گرفته شود بنابراین امیدواریم با گشایش‌های صورت گرفته، با ارتقای رتبه بین‌المللی کشورمان، رتبه شرکت بیمه رازی هم در سطح بین‌المللی ارتقا یابد.
وی در خصوص آینده پیش روی شرکت بیمه رازی پس این موفقیت بزرگ اذعان داشت: بی شک با توسعه فعالیت‌های شرکت در سطح بین‌المللی و استفاده از بیمه‌گران معتبر اروپایی که پس از اعمال تحریم‌ها نتوانستیم از همکاری آنها بهره‌مند شویم، همچنین با قبول بیشتر ریسک و توزیع جهانی ریسک بین بیمه‌گران مطرح و تراز اول دنیا، اعتماد مشتریان را جلب و سودآوری بیشتری برای شرکت به ارمغان خواهیم آورد.
مظلومی در خصوص همکاری با شرکت‌های بیمه‌گر خارجی نیز گفت: در زمانی که تحریم‌ها چندان محسوس نبود شرکت بیمه رازی در خصوص بیمه اتکایی با شرکت آلمانی “هنوفر-ری” همکاری داشت. اما با محسوس شدن تحریم‌ها لیدر بمه اتکایی از یک شرکت مطرح اروپایی به یک شرکت مطرح آسیایی (JISهند) تغییر کرد.
مدیرعامل بیمه رازی در ادامه با اشاره به اینکه این شرکت در چهاردهمین سال فعالیت خود قرار دارد گفت: در حال حاضر ۱۲میلیون نفر تحت پوشش شرکت بیمه رازی قراردارند و حدود ۲ میلیون و ۵۰۰ هزار بیمه‌نامه در شرکت صادر شده است.
وی افزود: در حال حاضر ۳۰۰هزار بیمه شده درمان تکمیلی تحت پوشش بیمه رازی قرار دارند و حق بیمه‌نامه صادرشده توسط شرکت، نزدیک به ۴۹۰میلیارد تومان بوده است که نسبت به شرایط مشابه سال قبل ۷۰رصد رشد داشته است.
مظلومی همچنین اظهار داشت: ما در شرکت بیمه رازی به دنبال افزایش سهم بازار به معنی صرف نیستیم بلکه آنچه که مد نظر ماست سودآوری، حفظ توانگری مالی و ارائه نرخ‌های منطقی به طوری که به ما اجازه پوشش ریسک بدهد.
مدیرعامل شرکت بیمه رازی درخصوص اهمیت توجه شرکت‌ها به مسئولیت اجتماعی نیز گفت: بنگاه‌های اقتصادی باید درکنار فعالیت‌های خود نیم نگاهی هم به مسائل اجتماعی داشته باشند.
وی افزود: از جایی که رشته کشتی یک رشته مظلوم تلقی می‌شود و حمایت‌ها از این رشته ورزشی کمرنگ است، بر اساس تصمیم هیات مدیره بنا شد از این ورزش حمایت کنیم.
مظلومی ادامه داد: این تصمیم نه برای تبلیغات و جلب مشتری بلکه به دلیل حمایت از ورزشکاران این رشته و ایفای تعهدات اجتماعی صورت گرفت.
وی تاکید کرد: در بحث حمایت از آثار هنری نیز باید ذکرکنم که یکی سرمایه‌گذاری‌های شرکت‌های بیمه خارجی در بیمه آثار هنری است و شرکت‌های بیمه‌ای مالک بزرگترین گالری‌های هنری در دنیا هستند. بر همین اساس بیمه‌نامه‌ای برای این امر طراحی کردیم تا ارائه دهنده بیمه اثرهای هنری نیز باشیم.
مدیرعامل بیمه رازی با اشاره به سرمایه‌های انسانی هرشرکت گفت: امروزه استفاده از نیرو و سرمایه انسانی با کیفیت راز هر سازمانی است و با توجه به اینکه بحث مدیریت دانش در شرکت‌های بیمه یکی از ضعف‌های موجود است، بحث آموزش در شرکت به طور جدی پیگیری شد که در حال حاضر بالاترین آمار ساعت آموزش به کارکنان را در کل صنعت بیمه داریم.

انتهای پیام


لینک کوتاه : http://poolpress.ir/?p=86121
به اشتراک بگذارید:
نظرات کاربران :

دیدگاه شما

( الزامي )

(الزامي)

بیمه رازی رتبه اعتباری بین‌المللی گرفت
بیمه رازی رتبه اعتباری بین‌المللی گرفت
بیمه رازی رتبه اعتباری بین‌المللی گرفت
بیمه رازی رتبه اعتباری بین‌المللی گرفت
بیمه رازی رتبه اعتباری بین‌المللی گرفت