بانک کشاورزی با تکیه بر توان علمی و تجارب برخاسته از ۸۳ سال خدمت رسانی، توانست از تحریم ها، سربلند عبور کند و با امیدی دوچندان، فرصت طلایی پسابرجام را برای شکوفایی کشور به کار گیرد.

موزه مجازی

بانک کشاورزی با تکیه بر توان علمی و تجارب برخاسته از ۸۳ سال خدمت رسانی، توانست از تحریم ها، سربلند عبور کند و با امیدی دوچندان، فرصت طلایی پسابرجام را برای شکوفایی کشور به کار گیرد.
به گزارش پایگاه اطلاع رسانی اخبارپول، این بانک موفق شد در گیرودار واکنش های نامطلوب جوامع بین المللی نسبت به ایران و فضای اولیه حاکم بر شرایط پسابرجام ، با برگزاری شایسته و بی سابقه شصت و ششمین اجلاس بین المللی کمیته اجرایی اتحادیه اعتبارات روستایی و کشاورزی « آپراکا » و همایش بین المللی توانمندسازی زنان و توسعه پایدار که با حضور بیش از ۵۴ نفر مهمان خارجی به منظور تشریک مساعی و اشتراک تجربیات در سطح بین المللی اجرا شد، با تکیه بر ظرفیت های داخلی خود ، میزبانی شایسته ای از نمایندگان کشورهای خارجی به عمل آورد و نمایش قدرتمندی از توانمندی، مهمان نوازی، امنیت و چهره مثبتی از کشور ارائه دهد.
بانک کشاورزی همچنین با استفاده از تجارب ارزشمند خود در بخش بانکداری بین الملل و دیدگاه مثبتی که در بین بانک های بین المللی ایجاد کرده است توانست بلافاصله پس از لغو تحریم ها و آغاز اجرای برجام ، روابط کارگزاری خود را با بانک های اروپایی گسترش دهد به نحوی که بانک کشاورزی تنها بانکی است که پس از تحریم توانسته است با ۹۳ بانک خارجی وارد مذاکره شود، در ۷۳ بانک افتتاح حساب انجام دهد و با بیش از ۲۰ بانک خارجی مبادلات سوئیفتی و گشایش اعتبار داشته باشد.
در ادامه فعالیت های بین المللی برای استفاده از فرصت های پسابرجام، دکتر مرتضی شهیدزاده رئیس هیات مدیره و مدیرعامل بانک کشاورزی خرداد سال جاری در حاشیه شرکت و سخنرانی در همایش بزرگ تجاری ایران و روسیه ، مقدمات ایجاد کانال ارتباطات مالی بین ایران و کشورهای «سی . آی . اس» با محوریت بانک کشاورزی را فراهم و با مدیران عامل بانک های مطرح این کشور، جداگانه مذاکره کرد. وی همچنین در نشست هیات تجاری ایران با اعضای اتاق بازرگانی سنت پترزبورگ از عزم جدی بانک کشاورزی برای تسهیل مبادلات مالی و ارتقا سطح تراز تجاری ایران و روسیه خبر داد. شایان ذکر است مدیرعامل بانک کشاورزی پیش تر نیز با سفر به کشور عراق با مدیران و کارشناسان «بانک تعاون اسلامی برای سرمایه گذاری» دیدار و به عنوان یکی از سهامداران این بانک درباره توسعه روابط مالی گفتگو کرد.
همچنین در پی عملکرد مطلوب و تعاملات مثبت بانک کشاورزی با اتحادیه‌های بین‌المللی ، مدیرعامل این بانک به عنوان عضو کمیته مدیریتی اتحادیه موسسات تامین مالی توسعه ملی در کشورهای عضو بانک توسعه اسلامی «ادفیمی» انتخاب شد تا از این پس نقش موثری در تصمیمات مدیریتی این اتحادیه از جمله ایجاد شرایط مطلوب تعاملات اقتصادی میان کشورهای عضو، تسهیل اجرای طرح‌های توسعه‌ای در کشورهای عضو و اجرای پروژه‌های ترویجی، آموزشی و پژوهشی ایفا کند.
عاملیت بانک کشاورزی در «پروژه ملی مجتمع های آب رسانی روستایی» خدمت دیگری از بانک کشاورزی به منظور مشارکت در تحقق اهداف اقتصاد مقاومتی ، استفاده از ظرفیت و توان نیروهای متخصص داخلی و تامین آب آشامیدنی بهداشتی برای روستاییان محروم است که با قدردانی دکتر محمدباقر نوبخت معاون رئیس جمهور و رئیس سازمان مدیریت و برنامه ریزی کشور و دکتر حمید چیت چیان وزیر نیرو نیز همراه بود.
در ادامه سلسله گزارش های ویژه هفته دولت با عنوان «اقدام و عمل، ملت–دولت، امیدوار و استوار» به تشریح عملکرد بانک کشاورزی در بخش های مختلف خواهیم پرداخت.

انتهای پیام


لینک کوتاه : http://poolpress.ir/?p=83901
به اشتراک بگذارید:
نظرات کاربران :

دیدگاه شما

( الزامي )

(الزامي)

اقدامات بانک کشاورزی در پسابرجام
اقدامات بانک کشاورزی در پسابرجام
اقدامات بانک کشاورزی در پسابرجام
اقدامات بانک کشاورزی در پسابرجام
اقدامات بانک کشاورزی در پسابرجام