با حضور معاون بیمه و بانک وزیر امور اقتصادی و دارایی، مدیرعامل و اعضای هیات مدیره بانک سپه، مصطفی پرتوافکنان به عنوان عضو جدید هیات مدیره بانک سپه معرفی شد.

با حضور معاون بیمه و بانک وزیر امور اقتصادی و دارایی، مدیرعامل و اعضای هیات مدیره بانک سپه، مصطفی پرتوافکنان به عنوان عضو جدید هیات مدیره بانک سپه معرفی شد.

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی اخبارپول، حسین قضاوی معاون امور بانک بیمه و شرکت های دولتی وزارت امور اقتصادی و دارایی در مراسم معارفه پرتوافکنان، ضمن تبریک و آرزوی توفیق برای وی در سمت جدید گفت: امسال بانک سپه نقش بسزایی در نظام پول کشور بر عهده دارد.
قضاوی گفت: محدودیت های حاکم بر اقتصاد ناشی از موانع خاصی است که براقتصاد تحمیل شده است.
وی افزود: اگر موانع وجود نداشته باشد و تولید کننده با کارمزد منطقی از بستر گشایش اعتبار بانک استفاده کند و کالای خودش را به دست مصرف کننده برساند فرآیند تولید و صادرات به سهولت انجام می شود.
معاون وزیر اقتصاد گفت: خوشبختانه با تلاش مقامات سیاسی کشور بسیاری از موانع بزرگ مرتفع شده و ما امسال را با چشم اندازی روشن شروع کردیم، با وجود اینکه قیمت نفت پایین است اما اتکا بودجه دولت به نفت کاسته شده است.
قضاوی با تاکید بر اینکه دورنمای رشد اقتصادی در کشور نسبت به سال های قبل وضعیت بهتری پیدا کرده است اظهار داشت: با برآورد صندوق بین المللی پول و بانک جهانی، رشد اقتصادی در کشور ما در سال جاری رقم مثبتی خواهد بود و ممکن است به ۵ درصد هم برسد.
وی درخصوص بازار بورس گفت: در حال حاضر بازار بورس روند رو به رشدی را طی می کند، این نشان می دهد که بازار تصورات مثبتی را نسبت به تحولات اقتصادی و هم چنین در سطح اقتصاد کلان پیدا کرده است.
قضاوی با بیان اینکه از بخش هایی که خیلی زود تحولات مثبت را به خود دید، حوزه نفت بود، گفت: با توجه به اینکه صادرات نفت افزایش پیدا کرده و به ۲ میلیون بشکه در روز رسیده امیدوارم صادرات غیر نفتی هم روند بهتری را نسبت به سال گذشته داشته باشد.
وی ادامه داد: در سال گذشته اقتصاد کشور برای اولین بار بعد از ۴ دهه تراز تجاری مثبت را تجربه کرده است.
قضاوی گفت: بانک مرکزی امسال به دنبال آن است تا تعدد نرخ ارز را از میان بردارد. اگر این اتفاق بیفتد برای صادرات غیر نفتی و کسب و کار خبر خیلی خوبی خواهد بود و امکان برنامه ریزی مناسب و رقابت پذیری را براساس شرایط، شفاف خواهد کرد.
قضاوی با اشاره به اینکه نرخ اسمی ارز در سال گذشته ۵ درصد افزایش پیدا کرده که به مراتب کمتر از نرخ تورم است گفت: ثبات سطح عمومی قیمت ها در کشور به طور نسبی فراهم شده و نرخ تورم رقم کاهنده ای را به خود گرفته است.
وی افزود: بالا بودن نرخ سود بانک نفعی را عاید بانک نمی کند و این شرایط نیاز به اصلاح دارد.

چقازردی: بانک سپه در اجرای اقتصاد مقاومتی در کنار دولت است
محمدکاظم چقازردی مدیرعامل بانک سپه نیز در این مراسم با بیان اینکه با توجه به نگاه حکیمانه مقام معظم رهبری امسال سال اقتصاد مقاومتی، اقدام و عمل معرفی شده است اظهار داشت: بنا بر سیاست های دولت محترم تدبیر و امید و شرایط اقتصادی حاکم بر کشور، سال ۹۵ سال خروج از رکود و ایجاد رونق اقتصادی درنظرگرفته شده که این موضوعات سهم ویژه ای را متوجه نظام بانکی می کند.
وی با اشاره به اینکه در حوزه اقتصاد مقاومتی انتظارات از بانک ها و به ویژه بانک سپه به عنوان یک بانک بزرگ دولتی بیشتر شده است گفت: باید در کنار دولت محترم و پشتیبان سیاست های اقتصادی، برای تحقق اهداف اقتصاد مقاومتی تلاش بیشتری داشته باشیم.
چقازردی با بیان اینکه در سال گذشته با تلاش مسئولین و در کنار مذاکرات برجام، تلاش ویژه ای برای خروج بانک سپه از تحریم صورت پذیرفت، تصریح کرد: با تلاش و همت مسئولین نظام، بانک سپه بعد از ۸ سال از تحریم ها خارج شد و در این مدت همکاران با همت و تلاش مضاعف و با تکیه بر فعالیت های ریالی موقعیت رقابتی بانک را حفظ کردند.
وی با تاکید بر اینکه بانک سپه همیشه از بانک های بزرگ در حوزه فعالیت های ارزی بوده است، گفت: در سال ۸۵ و قبل از تحریم ها حدود ۲۰ تا ۲۵ درصد از کل سهم فعالیت های ارزی کشور متعلق به بانک سپه بود که امیدوارم با ایجاد شرایط لازم، بانک سپه مجدداً در حوزه فعالیتهای ارزی نقش برجسته ای ایفاء نماید.
چقازردی افزود: تجهیز شعب ، تامین کادر ارزی و افزایش سرمایه شعب خارج از کشور برخی از اقداماتی است که طی ماه های گذشته در ارتباط با شروع فعالیت های ارزی بانک سپه انجام شده است.
وی با تاکید براین که بانک سپه در نقطه شروع مجدد فعالیت های ارزی است گفت: با همت همکاران شعب رم، فرانکفورت و بانک بین المللی لندن، مجوز فعالیت گرفته و حساب های کارگزاری افتتاح شده است.
مدیرعامل بانک سپه با بیان اینکه در ماه های پایانی سال، رشد منابع بانک، حدود ۱۱ درصد بود، با تلاش مدیران و کارکنان بانک و ظرف سه ماه پایانی سال به بیش از ۲۵ درصد رسید.
وی یادآور شد: در بازار بین بانکی، بانک سپه دارای موقعیت با ثباتی است و امسال هم سیاست ها و برنامه های بانک بر روی فروش اموال مازاد، واگذاری بخشی از سهام و دارایی های بانک و وصول مطالبات معوق پایه گذاری شده است.
وی با آرزوی توفیق برای آقای پرتوافکنان به عنوان عضو جدید هیات مدیره بانک سپه گفت: وی از نیروهای با دانش و متعهد بانک سپه است که گردش شغلی خوبی داشته است.
چقازردی ادامه داد: پرتوافکنان جز سرمایه های بانک محسوب می شود و به امور شعبه، حوزه های بازرسی، نظارتی و اعتباری اشراف کامل دارند.
سیامک دولتی مدیر عامل بانک قرض الحسنه مهر ایران نیز در این مراسم ضمن قدردانی از زحمات مصطفی پرتوافکنان به عنوان هیات مدیره این بانک اظهار داشت: پرتوافکنان مدیری توانا، نکته سنج، مسلط به مسائل بانک و فردی پرتوان است که می تواند منشا خیر و آثار مثبت فراوان برای بانک سپه باشد.
مصطفی پرتوافکنان عضو جدید هیات مدیره بانک سپه نیز در این مراسم ضمن تشکر و قدردانی از اعتماد وزیر امور اقتصادی و دارایی، معاون بیمه و بانک و شرکت های دولتی وزارت امور اقتصادی و دارایی و مدیرعامل بانک سپه اظهار داشت: بدون شک خدمت در سیستم بانکی در شرایط حساس کنونی و با توجه به اهداف مهم دولت در عرصه اقتصادی یک افتخار محسوب می شود.
وی در پایان از مدیر عامل بانک قرض الحسنه مهر ایران و اعضای هیات مدیره آن بانک در مدت همکاری با بانک قرض الحسنه مهر ایران تشکر و قدردانی کرد.

انتهای پیام


لینک کوتاه : http://poolpress.ir/?p=80319
به اشتراک بگذارید:
نظرات کاربران :

دیدگاه شما

( الزامي )

(الزامي)

معرفی عضو جدید هیات مدیره بانک سپه
معرفی عضو جدید هیات مدیره بانک سپه
معرفی عضو جدید هیات مدیره بانک سپه
معرفی عضو جدید هیات مدیره بانک سپه
معرفی عضو جدید هیات مدیره بانک سپه