بانک شهر با وجود اینکه طی این دو سال هیچ گونه افزایشی در واحدهای بانکی خود نداشته، رشد چشمگیر ۱۶۴ درصدی منابع داشته است.

*اخبارپول

بانک شهر با وجود اینکه طی این دو سال هیچ گونه افزایشی در واحدهای بانکی خود نداشته، رشد چشمگیر ۱۶۴ درصدی منابع داشته است که از جمله دلایل حائز اهمیت در این موفقیت را می‌توان در توسعه ابزارهای الکترونیکی مانند پیشخوان‌های شهرنت، اتوبانک‌ها‌، ارائه محصول جدید و دریافت مجوزهای مرحله دوم و سوم فعالیت ارزی دانست.

حسین محمدپورزرندی، دارای لیسانس ریاضی و لیسانس حسابداری و فوق لیسانس مدیریت اجرایی با گرایش مالی و بازاریابی و دارای مدرک دوره عالی تخصصی مدیریت مالی از سازمان مدیریت صنعتی است. او همچنین دارای فوق لیسانس مدیریت اجرایی با گرایش مالی و بازاریابی، دکترای مدیریت با گرایش مالی و فوق دکترا در رشته علوم اقتصادی از دانشگاه ملی اکراین است.در سوابق آموزشی وی،عضو هیات علمی دانشگاه علم و فرهنگ، بیست سال سابقه تدریس در مراکز مختلف آموزشی دولتی، دانشگاه آزاد اسلامی در رشته حسابداری، مدیریت مالی، آمار در ریاضیات و حسابرسی و اقتصاد و برگزاری چندین کارگاه آموزشی و مدیریت در (بیش از ۱۰۰ شرکت و سازمان دولتی و خصوصی) در زمینه مدیریت مالی- مدیریت دارایی و هزینه به چشم می خورد.او همچنین سابقه تدریس در دانشگاه مالک اشتر، دانشگاه تربیت مدرس (مرکز کارآفرینی و بهره وری)، تدریس در مقطع تحصیلات تکمیلی دانشکده مدیریت دانشگاه تهران، تدریس در مقطع تحصیلات تکمیلی دانشگاه آزاد اسلامی واحد علوم و تحقیقات و تدریس در مقطع تحصیلات تکمیلی دانشگاه علم و فرهنگ دارد.چاپ و تالیف کتب و انتشار مقالات تخصصی از دیگر سوابق علمی – پژوهشی مدیرعامل بانک شهر است.از فعالیت‌های اجرایی دکتر حسین محمدپورزرندی نیز می توان به مدیرعامل و نایب رئیس هیأت مدیره بانک شهر، عضو جامعه حسابداران رسمی، عضو خانه مدیران، عضو انجمن حسابداران خبره، عضو انجمن مدیریت ایران، رئیس هیات مدیره انجمن علمی اقتصاد شهری ایران، مسئول هیأت علمی گروه حسابداری هیات اجرایی کارشناسان رسمی دادگستری (ماده ۱۸۷)، مدیرمسئول فصلنامه بین‌المللی اقتصاد شهری، صاحب امتیاز فصلنامه علمی – پژوهشی اقتصاد و مدیریت شهری، رئیس و عضو هیئت مدیره گروه مالی و اقتصادی رستا، گروه راهبرد هوشمندشهر، گروه ساختمانی شهرآتیه، شرکت توسعه و نوآوری شهر و شرکت تأمین سرمایه آرمان اشاره کرد.عضو هیأت رئیسه فدراسیون کشتی، عضو هیأت رئیسه فدراسیون کاراته، عضو هیأت امناء بنیاد فرهنگی هنری فرش رسام عربزاده و نائب رئیس شورای عالی انرژی پایدار شهری برنامه اسکان سازمان ملل متحد از دیگر فعالیت‌های اجرایی مدیرعامل بانک شهر است. در ادامه گفت‌وگوی دکتر حسین محمدپورزرندی، نایب رئیس هیات مدیره و مدیرعامل بانک شهر را بخوانید:

لطفا به عنوان سوال نخست، برنامه بانک شهر برای تحقق شعار «اقتصاد مقاومتی، اقدام و عمل» را تشریح فرمایید.
با نامگذاری سال جدید با عنوان «اقتصاد مقاومتی، اقدام و عمل» از سوی مقام معظم رهبری، بانک شهر حتی پیش از آغاز تعطیلات نوروز، با تمام ظرفیت به خدمات‌رسانی مشغول بود و از این رو توانست شعار سال را در عمل، محقق کند.
با توجه به شعار تبلیغاتی بانک شهر با عنوان «ایران یک شهر دارد» و اقداماتی که این بانک در طول تعطیلات نوروز انجام داد، این شعار انعکاس خوبی در میان شهروندان در سراسر کشور داشت و به شکلی متفاوت از تبلیغات بانک‌های دیگر درخشید.
کشیک‌های ۲۴ساعته در مناطق و واحدهای بانک در همه استان‌ها، حضور مدیران ارشد در دو شیفت کاری و پوشش خبری گسترده عملکرد بانک از جمله اقداماتی بود که موجب شد تا در کنار خدمت‌رسانی مناسب، نام بانک شهر در همان ابتدای سال۹۵ به خوبی بدرخشد.
همچنین در این ایام بیش از ۲۰۰ پیشخوان شهرنت در سراسر کشور به خدمات‌رسانی به شهروندان مشغول بود تا مراجعه‌کنندگان همانند روزهای عادی بتوانند همه خدمات بانکی را دریافت کنند که این اقدامات از ابتدای سال، نوید‌دهنده افقی روشن برای این بانک در سال جدید است.
بانک شهر از آغاز نوروز و از همان لحظات ابتدایی سال نو، با تشکیل تیمی از مدیران و کارکنان این بانک، تمام تلاش خود را برای ارایه خدمات به بهترین شکل به شهروندان و مسافران نوروزی به کار بست.
بانک شهر با تمام قوا در این ایام ثابت کرد که رضایت شهروندان را در اولویت برنامه‌های خود دارد و تمام تلاش خود را خواهد کرد که سال جدید با همکاری و تعامل این بانک، شهرداری‌ها و شهروندان، شاهد کسب موفقیت‌های بزرگ دیگری همچون سال‌های قبل باشیم.

نظر به مقدمه ای که در خصوص فعالیت بانک شهر در آغاز سال جدید فرمودید، آیا بازخوردی از میزان رضایت شهروندان از عملکرد بانک در ایام نوروز هم دارید؟
بر اساس نظرسنجی صورت گرفته با تلاش بی‌وقفه مجموعه بانک شهر در خدمات‌دهی به شهروندان از آغاز تعطیلات سال نو بیش از ۹۵ درصد مراجعه‌کنندگان از این خدمات، اعلام رضایت کردند.
بر این اساس بانک شهر طی دو سال گذشته همواره اقدامات چشمگیری در راستای ارائه خدمات بانکداری الکترونیکی انجام داده است و این بانک در عین حالی که در سیستم رقابتی با ۳۵ بانک دیگر کشور قرار دارد، بر این باور است که متعلق به تمام شهرهای کشور است.

در خصوص هوشمندسازی بانک شهر و اجرای شهر الکترونیک چه اقداماتی انجام داده اید؟
بانک شهر با وجود اینکه طی این دو سال هیچ گونه افزایشی در واحدهای بانکی خود نداشته، رشد چشمگیر ۱۶۴ درصدی منابع داشته است که از جمله دلایل حائز اهمیت در این موفقیت را می‌توان در توسعه ابزارهای الکترونیکی مانند پیشخوان‌های شهرنت، اتوبانک‌ها‌، ارائه محصول جدید و دریافت مجوزهای مرحله دوم و سوم فعالیت ارزی دانست.
هوشمندسازی و شهر الکترونیک از اولویت‌هایی است که از سوی بانک شهر با جدیت دنبال می‌شود. راه‌اندازی پیشخوان‌های شهرنت بانک شهر، در دو قالب به صورت ۲۴ساعته و برخی نیز صرفاً تا ساعت ۲۴، همه روزه امکان دریافت خدماتی از قبیل برقراری ارتباط با همکاران بانک در شعبه مجازی از طریق دستگاه خودبانک (VTM)، افتتاح حساب، صدور آنی کارت هدیه، استفاده از خدمات دستگاه‌های خودپرداز و خوددریافت و … را فراهم کرده است.
توسعه بانکداری الکترونیک از عزم‌های جدی بانک شهر بوده و طی یک سال اخیر موفقیت‌های زیادی در این زمینه کسب شده است. انتظارات نسل امروز و به دنبال آن توسعه تکنولوژی در آینده، نیاز به بانکداری الکترونیک را بیش از پیش مهم و اثرگذار می‌سازد.

در خصوص پیشخوان‌های شهرنت بیشتر توضیح دهید.
با توجه به گسترش روزافزون خدمات بانکداری الکترونیک و استقبال خوب شهروندان از ارائه خدمات نوین بانکی، به نحوی که سهولت دسترسی را هر چه بیشتر فراهم می‌سازد، پیشخوان‌های چندمنظوره شهرنت با اتکا به تکنولوژی‌های نوین نرم‌افزاری، این قبیل خدمات مورد نیاز را فراهم می‌سازد.
راه‌اندازی پیشخوان‌های شهرنت، یکی از اساسی‌ترین اقدامات در زمینه توسعه بانکداری الکترونیکی از سوی بانک شهر است. این پیشخوان‌ها، در واقع همان شعب بانک شهر است که به‌ صورت ۲۴ساعته بخشی از خدمات بانکی را به مشتریان ارائه می‌دهد. این خدمت از سال‌۹۳ آغاز شد و با هدف توسعه بانکداری الکترونیک، روند توسعه آن در سال جدید با جدیت بیشتر ادامه خواهد یافت.

شما و همکارانتان در بانک شهر در راستای توسعه بانکداری الکترونیک از ابزار دیگری با عنوان «خودبانک» هم بهره می برید، لطفا در مورد این ابزار هم توضیح فرمایید.
با استقرار دستگاه‌های VTM (خودبانک) در پیشخوان‌های شهرنت، شهروندان این امکان را خواهند داشت تا با کارشناسان شعب به‌صورت مجازی در ارتباط باشند و امور بانکی خود را با سهولت بیشتری انجام دهند.
بر این اساس، در این طرح با استقرار پیشخوان شهرنت در اماکن پرجمعیت، بازار میوه و تره‌بار و غیره، ضمن ارائه همه خدمات بانکی، خدمات افزوده‌ای را نیز ارائه می‌کند که علاوه بر مهیا کردن مزیت رقابتی، با کاهش نیاز مراجعه به شعب بانک، سعی در جلب رضایت مشتریان بانک شهر و شهروندان دارد.
همچنین، این پیشخوان، در واقع شعبه‌اى از بانک در محل کار و یا زندگی شهروندان است که به تناسب نیازهای موجود قابلیت تکمیل و یا تغییر را داراست.
بر این اساس‌، پیشخوان شهرنت، با قابلیت پذیرش انواع کارت‌های بانکی عضو شبکه شتاب، جهت نصب در محل‌های پر رفت و آمد طراحی و تولید شده است و اتصال به سامانه پرداخت الکترونیکی، قابلیت انجام اموری چون دریافت وجه، مانده حساب، پرداخت قبوض، خرید کارت شارژ، صدور کارت هدیه، واریز وجه به حساب سپرده، استفاده از خدمات اینترنت‌بانک و اطلاع‌رسانی و تبلیغات را دارد.
ارتباط با شبکه شتابی بانک‌ها، پاسخگویی به مشتریان بانک شهر و شهرداری‌ها، استفاده از خودپردازهای بانک شهر، استفاده از وب‌کیوسک‌های ‌بانک شهر جهت بررسی حساب‌های شخصی و غیره، صدور آنی کارت‌ هدیه، واریز وجه نقد به حساب مشتریان، ارتباط مستمر مشتریان با کارشناسان بانک در پیشخوان چندمنظوره شهرنت از جمله خدماتی است که توسط این پیشخوان‌ها ارائه می‌شود و در هر یک از پیشخوان‌ها دستگاه خودپرداز، خوددریافت، صدور آنی کارت هدیه، ویدئوکنفرانس و میز پیشخوان، قرار داده شده است.
بر این اساس، اعلام موجودی حساب، انتقال وجه، تغییر رمز، دریافت رمز دوم کارت، مسدود کردن کارت‌های مسروقه و مفقود شده بانک شهر، فروش انواع شارژ سیم کارت ( ایرانسل، همراه اول)، پرداخت انواع قبوض مانند آب، برق، گاز، تلفن و…، درخواست صدور کارت شهروندی (City Pay) المثنی و یا اصلی، معرفی و اطلاع از خدمات بانکی، معرفی و اطلاع از فرآیند افتتاح حساب، مدارک مورد نیاز، اطلاع از انواع تسهیلات، اقساط ماهیانه، شرایط پرداخت، شرایط افتتاح حساب و … از دیگر امکاناتی است که در این پیشخوان‌ها ارائه می‌شود.
همچنین با پیش‌بینی انجام شده، امکان جستجوی شعب و سرپرستی‌های بانک شهر و یا شهرداری‌ها با ذکر کد تلفن، نشانی و نام رئیس شعبه و نوع خدمات الکترونیک (دارای ATM یا پیشخوان و …) توسط شخص باجه‌دار، در این پیشخوان‌ها ارائه می‌شود و اطلاع‌رسانی پیرامون نحوه فعال‌سازی سرویس‌های تلفن‌بانک، و اینترنت‌بانک و کارت شهروندی انجام می‌شود.بر این اساس، قابلیت حمل و نقل آسان جهت راه‌اندازی مجدد و نظرسنجی از مشتریان با امکان گزارش‌گیری و دریافت پیشنهادات و انتقادات از بانک شهر و شهرداری‌ها از طریق این کیوسک‌ها ارائه می‌شود.
همچنین ارائه سرویس ارتباط با مرکز تماس بانک شهر از طریق ویدئوکنفرانس برای رفع مسائل مربوط به مشتریان بانک، نیز از دیگر امکانات پیش‌بینی شده در کیوسک‌های شهرنت است.

یکی از اقدامات قابل توجه بانک شهر در این سال ها، کارت شهروندی (کیف پول الکترونیک) بوده است، لطفا در این خصوص هم توضیح فرمایید.
کارت شهروندی محصولی جدید و متفاوت از بانک شهر است که حاوی یک کیف پول الکترونیکی هوشمند، به منظور تسهیل پرداخت‌های روزانه شهروندان است. با در دست داشتن این کیف، شما می‌توانید با اطمینان خاطر و امنیت بالا همه پرداخت‌های خُرد و کلان خود را انجام دهید. به کمک نوار مغناطیسی موجود در کنار تراشه هوشمند، این کارت می‌تواند جهت خریدهای شتابی و انتقال وجه در کل شبکه بانکی کشور نیز مورد استفاده قرار گیرد. مهم‌ترین هدف کارت کیف پول شهروندی ایجاد اطمینان خاطر برای مالکین و سرعت بخشیدن فرآیندهای مالی خُرد است.به منظور تحقق این هدف، پرداخت‌های خُرد بدون نیاز به اتصال به شبکه و وارد کردن رمز کارت با سرعت بالا صورت می‌گیرد، بدین ترتیب می‌توان از این کیف پول همانند پول نقد در تمامی مراکز خرید، سامانه‌های حمل و نقل شهری مانند اتوبوس، مترو، پارکومتر و تاکسی استفاده کرد.
در کنار این خدمات، کارت شهروندی از قابلیت چندجیبی به منظور مدیریت بهینه مصارف بهره می‌برد و می‌توان با مراجعه به پذیرنده‌های خاص که از جیب‌های متفاوتی از کارت استفاده می‌کنند به صورت هدفمند از کارت شهروندی استفاده کرد.

مدیریت بانک شهر با چه هدفی اتوبانک (Auto Bank) را راه اندازی کرده است؟
مدیریت ارشد این بانک اعتقاد دارد که پروژه‌های استراتژیک با نسل آینده در ارتباط است و با این رویکرد، بانک شهر به عنوان یک بانک جوان موفق شد تا در مدت زمان کوتاهی، اتوبانک‌ها را به عنوان خدمتی نو در شهرهای مختلف کشور راه‌اندازی کند. اتوبانک‌ها، با نصب ATMها در دو اندازه مختلف برای ماشین‌‌های سواری و شاسی بلند، بدون نیاز به خروج از خودرو امکان ارائه خدمات دریافت و پرداخت پول را برای شهروندان به شکل راحت‌تری فراهم کرده است.

نگاه بانک شهر به ضوابط و مقررات شورای پول و اعتبار و بانک مرکزی چیست؟
خط قرمز بانک شهر، ضوابط و مقررات شورای پول و اعتبار و بانک مرکزی است و به طور حتم نرخ‌های جدید سود بانکی نیز که به تصویب این شورا رسیده است، مورد پذیرش است.
بر این اساس، بانک شهر همواره و در همه فعالیت‌های خود، تعهد به مصوبات بانک مرکزی و شورای پول و اعتبار را به عنوان مرجع و نهاد قانونگذار از وظایف جدی خود می‌داند و به آن پایبند است.

در خصوص دریافت مجوز مرحله سوم ارزی و فرصت‌های پیش روی بانک شهر هم توضیح فرمایید.
با دریافت مجوز مرحله سوم، اموری از قبیل اعتبارات بلندمدت ارزی مانند فاینانس و ریفاینانس تسهیل خواهد شد که این موضوع از مهم‌ترین گام‌های ارزی است که با جدیت دنبال می‌شود.
با دریافت این مجوز، فعالیت‌های وسیعی پیش‌ روی این بانک در حوزه بین‌الملل و ارزی وجود دارد و عملاً عاملیت صندوق توسعه ملی برای متقاضیان دریافت تسهیلات از این صندوق و شرایط ایجاد شعبه و نمایندگی‌های خارج از کشور برای بانک شهر فراهم می‌شود.
با وجود فرصت‌ها و تهدیدات پیش‌ روی شبکه بانکی کشور در فضای پسابرجام و پساتحریم، این بانک می تواند در فضای جدید به‌ طور گسترده، سازماندهی عملیات ارزی را آغاز کند.

رابطه بانک شما با فعالان اقتصادی دریافت‌کنندگان تسهیلات چگونه است؟
بانک شهر همواره با ارائه تسهیلات در حوزه های مختلف از بخشهای مختلف جامعه حمایت کرده است که از جمله آن ارائه تسهیلات به فعالان اقتصادی است. در این طرح همه تسهیلات رایج در شبکه بانکی پیش‌بینی شده است که به فعالان این عرصه ارائه می‌شود.
در این زمینه، بانک شهر اجرای طرح فعالان اقتصادی را به صورت ارائه بسته اعتباری ویژه فعالان بخش‌های مختلف اقتصادی از جمله شرکت‌های تولیدی، بازرگانی و خدماتی، گروه‌های پزشکی، مهندسین و … آغاز کرده است.
این طرح در ابتدای سال۹۲ با موضوعات مختلف مورد نیاز این بخش‌ها در همه شعب بانک شهر اجرایی شد که از مهم‌ترین اقدامات صورت گرفته بانک شهر بوده است. طرح فعالان اقتصادی در طی زمان، بارها مورد بازبینی و اصلاح قرار گرفت و طی مدت اجرا، موضوعات متعددی از جمله خرید کالای ضروری و تأمین هزینه‌های ساخت به آن اضافه شد.

برای پیوستن به کانال تلگرامی “اخبارپول” اینجا کلیک کنید.

منبع: ماهنامه نسل چهارم


لینک کوتاه : http://poolpress.ir/?p=80148
به اشتراک بگذارید:
نظرات کاربران :

دیدگاه شما

( الزامي )

(الزامي)

رشد ۱۶۴ درصدی منابع بانک شهر
رشد ۱۶۴ درصدی منابع بانک شهر
رشد ۱۶۴ درصدی منابع بانک شهر
رشد ۱۶۴ درصدی منابع بانک شهر
رشد ۱۶۴ درصدی منابع بانک شهر