رییس اتاق بازرگانی ایران: در صورت استفاده از ظرفیت های موجود می توانیم یک و نیم تا دو میلیارد دلار وام از بانک جهانی برای بنگاه های کوچک و متوسط دریافت کنیم.

رییس اتاق بازرگانی، صنایع، معادن و کشاورزی ایران گفت: در صورت استفاده از ظرفیت های موجود می توانیم یک و نیم تا دو میلیارد دلار وام از بانک جهانی برای بنگاه های کوچک و متوسط دریافت کنیم.

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی اخبارپول به نقل از ایرنا، محسن جلال پور امروز سه شنبه در حاشیه همایش تجاری ایران و هند در محل اتاق ایران در جمع خبرنگاران افزود: امروز جلسه ای با کارشناسان بانک جهانی داشتیم تا بتوانیم از ظرفیت های این نهاد برای دریافت تسهیلات توسط بنگاه های اقتصادی کوچک و متوسط بهره ببریم.
وی افزود: در این جلسه گزارشی از وضعیت بنگاه های تولیدی ایران به کارشناسان بانک جهانی ارائه و قرار شد قبل از سفر مسئولان بانک جهانی به ایران هماهنگی هایی داشته باشند تا بتوانیم از ظرفیت بانک جهانی استفاده کنیم.
جلال پور همچنین در مورد نشست تجاری ایران و هند گفت: نگاه به شرق و کشورهای شرقی، نگاهی پررنگ است و هند در بین کشورهای شرقی برای ما بسیار قابل توجه است.
رییس اتاق ایران گفت: کشور هند از سه جهت مورد توجه ما است؛ نخست مسائل مرتبط با ترانزیت و ارتباطات شمال – جنوب و شرق به غرب است. کشور هند در حال حاضر ۱۳ میلیارد دلار با کشورهای مشترک المنافع شوروی سابق(CIS ) گردش مالی دارد و همچنین دارای روابط اقتصادی گسترده ای با اروپا است که ایران می تواند نقطه مهمی برای هند باشد.
وی انرژی را دومین موضوع قابل توجه در رابطه ایران و هند ذکر کرد و گفت: ایران می تواند در تامین امنیت انرژی هند کشوری قابل توجه باشد؛ هند برای رشد و توسعه پیش بینی شده خود نیاز به انرژی دارد و در تامین انرژی چاره ای ندارد جز اینکه ایران را منبع انرژی خود بداند.
جلالپور افزود: سومین نکته مبادلات تجاری ایران و هند است؛ زمانی ارزش مبادلات دو کشور ۱۶ میلیارد دلار بود و اکنون این رقم به هشت میلیارد دلار – که آن هم به طور عمده نفتی است – رسیده است.
وی گفت: ایران و هند می توانند در زمینه های مختلف فراتر از صادرات نفت از جمله در زمینه های فولادی و فناوری اطلاعات و ارتباطات ( آی سی تی ) با هم فعالیت و کار مشترک داشته باشند.
رییس اتاق بازرگانی ایران گفت: به این دلایل سفر نخست وزیر هند به ایران برای ما مهم و قابل توجه است.
همایش تجاری ایران و هند در حاشیه سفر نخست وزیر هند به تهران، صبح امروز با حضور فعالان اقتصادی ایران و ۴۰ بازرگان هند از جمله فعالانی در حوزه های خودرو، کشاورزی و مواد غذایی در اتاق بازرگانی، صنایع، معادن و کشاورزی ایران برگزار شد.
هند سالیانه ۴۵۰ میلیارد دلار واردات دارد که سهم ایران از این میزان تنها ۲.۵ میلیارد دلار است.
روز گذشته جمهوری اسلامی ایران و هند در حضور حجت الاسلام و المسلمین حسن روحانی رئیس جمهوری ایران و نارندرا مودی نخست وزیر هند ۱۲ سند همکاری در بخش های مختلف بانکی، بندری و بازرگانی امضا کردند.

برای پیوستن به کانال تلگرامی “اخبارپول” اینجا کلیک کنید.

انتهای پیام


لینک کوتاه : http://poolpress.ir/?p=80086
به اشتراک بگذارید:
نظرات کاربران :

دیدگاه شما

( الزامي )

(الزامي)

می‌توانیم دو میلیارد دلار از بانک جهانی وام بگیریم اگر…
می‌توانیم دو میلیارد دلار از بانک جهانی وام بگیریم اگر…
می‌توانیم دو میلیارد دلار از بانک جهانی وام بگیریم اگر…
می‌توانیم دو میلیارد دلار از بانک جهانی وام بگیریم اگر…
می‌توانیم دو میلیارد دلار از بانک جهانی وام بگیریم اگر…