مدیر عامل بانک توسعه صادرات ایران گفت: ۲۰ میلیون یورو خط اعتباری برای صادرکنندگان کالا به روسیه در نظر گرفته شده است که هنوز صادرکنندگان نتوانسته اند از این خط اعتباری استفاده کنند.

مدیر عامل بانک توسعه صادرات ایران گفت: ۲۰ میلیون یورو خط اعتباری برای صادرکنندگان کالا به روسیه در نظر گرفته شده است که هنوز صادرکنندگان نتوانسته اند از این خط اعتباری استفاده کنند.

به گزارش ، علی صالح آبادی در گفت و گو با ایرنا افزود: این خط اعتباری برای مرحله نخست در نظر گرفته شده است و در صورتی که صادرکنندگان از آن استفاده کنند، قابلیت افزایش دارد.
مدیرعامل بانک توسعه صادرات ایران در ارتباط با دلایل استفاده نکردن صادرکنندگان از این خط اعتباری گفت: مهمترین مشکل در جذب این خط اعتباری به برقراری ارتباطی مربوط می شود که باید بین بازرگانان ایرانی و روس ایجاد شود.
صالح آبادی تصریح کرد: علاوه بر این، موانع تعرفه ای، حمل و نقلی و مسایلی از این نمونه، روابط بازرگانی ایران و روسیه را با کندی روبرو کرده است.
وی افزود: امروز هیچ مشکلی برای گشایش خط اعتباری نزد بانک های روسیه وجود ندارد و در این زمینه با دو بانک روسیه ارتباط برقرار کرده ایم؛ حتی ساختاری در بانک توسعه صادرات در نظر گرفته ایم که بتوانیم گشایش ال.سی ها را به صادرکنندگان ابلاغ کنیم.
صالح آبادی تصریح کرد: با هماهنگی های انجام شده با بانک مرکزی، صادرکنندگانی که علاقه مندند ارز خود را به ریال تبدیل کنند می توانند معادل ارزشان را به صورت ریالی و با نرخ های بازار روز دریافت کنند.
مدیرعامل بانک توسعه صادرات با بیان اینکه گشایش ال سی در بانک توسعه صادرات امکانپذیر است، افزود: با روش هایی پست الکترونیک رمز دار که تعریف کرده ایم، می توانیم ال.سی را در بانک توسعه صادرات باز کنیم؛ همچنین از طرف مجموعه هایی که سوئیفت شان باز است می توانیم این ارتباط بین بانکی را نیز انجام دهیم.

 برقراری ارتباط با بانک های ایتالیا، اسپانیا و آلمان برای گشایش ال.سی
وی در حاشیه راه اندازی باشگاه مشتریان بانک توسعه صادرات نیز افزود: در این ارتباط، با بانک هایی از کشورهای ایتالیا، اسپانیا و آلمان ارتباط برقرار کرده ایم و می توانیم از طریق این کشورها تمام اروپا را پوشش دهیم.
صالح آبادی تصریح کرد: با ارتباطی که با بانک های مختلف دنیا برقرار می کنیم، می توانیم کشورهای مختلف را پوشش دهیم؛ بعنوان نمونه از طریق ترکیه و عراق یا کره جنوبی می توانیم کشورهای دیگر را نیز پوشش دهیم.
وی در پاسخ به این پرسش که آیا با بانک های آمریکا نیز ارتباطی ایجاد شده است؟ گفت: ما با بانک های مختلف مذاکراتی انجام داده و ارتباط کارگزاریمان با برخی از آنها را نیز برقرار کرده ایم.
مدیرعامل بانک توسعه صادرات در مورد تاسیس شعبه جدید مشترک با بانک های خارجی و امکان حضور سرمایه گذاران خارجی در این بانک نیز گفت: به دلیل دولتی بودن بانک توسعه صادرات، در سرمایه گذاری محدودیت داریم.
وی افزود: شاید به شکل مستقیم مشارکتی در تاسیس بانک و شعبه نداشته باشیم، اما از شبکه بانک های داخلی که خارج از کشور وجود دارند می توانیم برای ارتباط کارگزاری استفاده کنیم.
مدیرعامل بانک توسعه صادرات گفت: برخی از بانک های ما در کشورهای مختلف شعبه و بانک مستقل دارند و در شرایط جدید بعد از تحریم ها می توانیم از روابط کارگزاری آنها استفاده کنیم.
از ابتدای امسال تا پایان دی ماه ۲.۵ میلیارد دلار ال.سی(گشایش اعتبار) توسط بانک توسعه صادرات گشایش یافته در حالی که این رقم در مدت زمان مشابه پارسال، حدود ۷۰۰ میلیون دلار بوده است.
این بانک تا پایان دی ماه ۱۳۹۴ بیش از ۴۰ هزار و ۶۸۷ میلیارد ریال تسهیلات پرداخت کرده که نسبت به مدت زمان مشابه پارسال، هفت درصد رشد داشته است.

انتهای پیام


لینک کوتاه : http://poolpress.ir/?p=76623
به اشتراک بگذارید:
نظرات کاربران :

دیدگاه شما

( الزامي )

(الزامي)

گشایش LC در بانک توسعه صادرات
گشایش LC در بانک توسعه صادرات
گشایش LC در بانک توسعه صادرات
گشایش LC در بانک توسعه صادرات
گشایش LC در بانک توسعه صادرات