در پی سقوط شاخص سهام نیکی به زیر۱۶هزار واحد در بورس توکیو و افزایش تقاضا برای اوراق قرضه دولتی ۱۰ ساله، نرخ بهره این اوراق برای اولین بار در ژاپن به منفی یک صدم درصد رسید.

در پی سقوط شاخص سهام نیکی به زیر۱۶هزار واحد در معاملات امروز(چهارشنبه) بورس توکیو و افزایش تقاضا برای اوراق قرضه دولتی ۱۰ ساله، نرخ بهره این اوراق برای اولین بار در ژاپن به منفی یک صدم درصد رسید.

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی اخبارپول، این نخستین باری است که بهره اوراق قرضه بلند مدت ۱۰ساله دریک کشور عضو« گروه هفت» (G7) به یک رقم منفی رسیده است.
بانک مرکزی ژاپن اواخر ماه گذشته میلادی اعلام کرده بود که بهره حساب های سپرده بانکی را با هدف ترغیب شهروندان به بیرون کشیدن سپرده های خود و افزایش سرمایه گذاری منفی کرده است.
با اعلام این خبر، سرمایه گذاران در جست و جوی یک پناهگاه امن مالی به اوراق قرضه مطمئن دولتی روی آوردند و افزایش تقاضا برای اوراق بهادار، کاهش نرخ بهره و افزایش قیمت اوراق را به همراه داشت.
روز گذشته بهره اوراق قرضه با سررسید پنج ساله و نیز اوراق قرضه با سررسید دو ساله به ترتیب به رقم منفی ۲۲۵ هزارم و منفی ۲۱۵ هزار درصد رسید و این نخستین باری است که نرخ بهره اوراق قرضه پنج ساله پایین تر از اوراق قرضه دو ساله قرار گرفته است.
اوراق قرضه دولتی ژاپن پیش از این نیز در سال های ۱۹۹۸ و ۲۰۰۳ با کاهش شدید نرخ بهره و به تبع آن، افزایش قیمت مواجه شد که هر دو بار سرانجام به رشد ناگهانی و پایدار نرخ بهره و ضرردهی سرمایه گذاران ختم شد.
درمعاملات صبح امروز بورس ژاپن شاخص سهام نیکی ۲۲۵به زیر ۱۶ هزار واحد افتاد که از اکتبر ۲۰۱۴ بی سابقه است.
این کاهش از اقدامات پولی بانک مرکزی و افزایش ارزش ین در برابر دلار متاثر شده است.
به گزارش رویترز، درمعاملات صبح امروز بورس توکیو، شاخص سهام نیکی ۲۲۵ با ۴۱۴ واحد کاهش با ۱۵ هزار و ۶۷۰ واحد بسته شد.
شاخص این سهام روز گذشته نیز ۵.۴ درصد افت داشت از این رو بیشتر سرمایه گذاران به فروش سهام تمایل دارند تا خرید آن.

انتهای پیام


لینک کوتاه : http://poolpress.ir/?p=76607
به اشتراک بگذارید:
نظرات کاربران :

دیدگاه شما

( الزامي )

(الزامي)

نرخ بهره اوراق قرضه ژاپن برای اولین بار منفی شد
نرخ بهره اوراق قرضه ژاپن برای اولین بار منفی شد
نرخ بهره اوراق قرضه ژاپن برای اولین بار منفی شد
نرخ بهره اوراق قرضه ژاپن برای اولین بار منفی شد
نرخ بهره اوراق قرضه ژاپن برای اولین بار منفی شد