بانک دی با کاهش بیش از ۱۸ درصدی سود بخشی از برآوردهای خوش بینانه را اصلاح کرده است .

بانک دی با کاهش بیش از ۱۸ درصدی سود بخشی از برآوردهای خوش بینانه را اصلاح کرده است .

به گزارشپایگاه اطلاع رسانی اخبارپول ، بانک دی که تا پایان مرداد ماه اعلام شد که بیش از ۱۶ هزارو ۳۰۰ میلیاردریال بدهی به بانک ها و موسسات اعتباری دارد سود پیش بینی شده را بیش از ۱۸ درصد کاهش داده و از ۵۱۸ به ۴۲۲ ریال رسانده است .از دلایل این کاهش سود می توان به کاهش ۳ درصدی درآمد مشاع ، کاهش ۳۵ درصدی سهم بانک از درآمد مشاع اشاره کرد که این تفاوت گویای ادامه مکانیزم پرداخت هزینه بالا به سپرده گذاران در بانک اشاره دارد که در نهایت بودجه جدید حاکی از کاهش ۱۷ درصدی جمع درآمد بانک نسبت به بودجه اولیه داشت.

همچنین در بخش برآورد هزینه ها شاهد کاهش ۱۶ درصدی نسبت به بودجه اولیه هستیم که عمده دلیل آن برآورد کاهش ۶۵ درصدی هزینه مطالبات مشکوک الوصول به رقم ۲۵۹۱۴۵میلیون ریال است که به اعتقاد کارشناسان برآورد بسیار خوشبینانه ای است . از این رو همچنان اعتقاد داریم بودجه یاد شده خوشبینانه است و از پتانسیل کاهش بیشتر سود برخوردار است . اما در کنار تعدیل بودجه سال مالی ۱۳۹۴ به برنامه افزایش سرمایه دو مرحله ای از ۵۰۰۰ به ۱۰ هزار میلیارد ریال اشاره کرد ،بر این اساس بانک دی قصد دارد در مرحله اول در سال جاری سرمایه خود را به میزان ۳۰ درصد از محل سود انباشته به ۶۵۰۰ میلیارد ریال به منظور بهبود ساختار مالی افزایش دهد و در سال ۱۳۹۵ نیز سرمایه بانک را به رقم ۱۰ هزار میلیارد ریال ارتقا خواهد داد.
به گزارش ایران و جهان، این بانک اعتقاد دارد با انجام افزایش سرمایه مرحله اول سود خود را تا پایان سال از محل رشد درآمد عمدتا سود تسهیلات اعطایی و کنترل هزینه ها از محل کاهش هزینه های عمومی و مطالبات مشکوک الوصول ۷ درصد افزایش دهد و برای سال ۹۵ نیز با انجام مرحله دوم افزایش سرمایه به ۱۹ درصد افزایش دهد . بررسی گزارش توچیهی افزایش سرمایه با واقعیت های موجود همخوانی ندارد و به اعتقاد کارشناسان خوشبینانه است. لازم به توضیح نسبت کفایت سرمایه بانک با فرض عدم انجام افزایش سرمایه ۶درصد در سال جاری است و در صورت انجام افزایش سرمایه این نسبت به ۸ درصد افزایش خواهد یافت .
انتهای پیام


لینک کوتاه : http://poolpress.ir/?p=70895
به اشتراک بگذارید:
نظرات کاربران :

دیدگاه شما

( الزامي )

(الزامي)

نگاهی به حساب کتاب‌های بانک دی
نگاهی به حساب کتاب‌های بانک دی
نگاهی به حساب کتاب‌های بانک دی
نگاهی به حساب کتاب‌های بانک دی
نگاهی به حساب کتاب‌های بانک دی