مدیرعامل بانک دی از آغاز اقدامات این بانک برای دوران پساتحریم خبر داد و گفت: روابط کارگزاری این بانک در حال برقراری است.

مدیرعامل بانک دی از آغاز اقدامات این بانک برای دوران پساتحریم خبر داد و گفت: روابط کارگزاری این بانک در حال برقراری است.

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی اخبار پول(poolpress.ir)، احمد شفیع زاده در گفت و گو با ایرنا، در خصوص اقدامات بانک دی برای دوران پساتحریم، افزود: این بانک توسعه فعالیت ارزی را در دستور کار خود قرار داده ضمن آنکه در حال اخذ مجوزهای مربوطه است.
وی ادامه داد: بانک دی درحال برقراری تعاملات خود با مراجع بین المللی است به طوری که ظرف یک ماه گذشته به شبکه جهانی پیام رسانی و سوئیفت متصل و شرایط مبادلات مالی فراهم شد.
شفیع زاده از افتتاح حساب در سایر بانک های خارج از کشور خبر داد و گفت: روابط کارگزاری در حال برقراری است تا زمینه انجام فعالیت در دوران پساتحریم فراهم شود. در راهبردهای بانک دی حضور در بازار بین المللی و نفوذ در آن و همچنین اخذ یک سهم مناسب از فعالیت های بین المللی مدنظر قرار گرفته است.

شرایط کاهش نرخ سود بانکی از نگاه یک مدیرعامل بانکی
وی درباره بحث کارمزد محوری در نظام بانکی کشور، گفت: یکی از موضوعاتی که باید بیشتر به آن توجه شود و نظام بانکی با جدیت آن را در دستور کار خود قرار دهد، بحث نظام کارمزدی در نظام بانکی کشور است.
شفیع زاده با بیان آنکه بارها گفته شده نرخ تسهیلات بانکی باید کاهش یابد، تصریح کرد: برای دستیابی به این هدف و کاهش نرخ سود تسهیلات به ویژه برای بخش تولید کشور و همچنین اصلاح ساختار اعتباری به خصوص پرداخت تسهیلات بانکی باید الزاماتی را مورد نظر قرار داد و مقدماتی را آغاز کرد.
وی ادامه داد: توجه به کارمزدها از این نقطه نظر بسیار مهم است و اگر بتوانیم نظام کارمزدی را در بانک ها توسعه دهیم علاوه بر بهبود وضعیت ‘درآمد – هزینه’ زمینه کاهش نرخ سود تسهیلات فراهم می شود.
مدیرعامل بانک دی، گفت: باید فضایی فراهم شود که درآمد بانک ها از محل کارمزد بیشتر از نرخ سود تسهیلات باشد و اگر بتوانیم چنین فضایی را ایجاد کنیم شرایط کاهش نرخ سود تسهیلات فراهم می شود.
شفیع زاده، کاهش نرخ سود بانکی را سیاست دولت و بانک مرکزی دانست و ادامه داد: این امر به نفع تمام مشتریان است و بهره مندی مشتریان را افزایش می دهد ضمن آنکه کارمزد محوری در مسیر مشتری مداری است و با ایجاد ساختار مناسب از دریافت کارمزدها در ازای ارایه خدمات می توانیم شرایط بهتری را برای کاهش نرخ تسهیلات ارایه کنیم.

بانک دی در زمان برداشت های شبانه فعالیت ارزی نداشت
وی درباره صورت های مالی بانک دی نیز گفت: بانک مرکزی سیاست هایی را اتخاذ کرده که بانک ها براساس آن گام به گام به سمت انضباط بیشتر در حرکت هستند و بانک یادشده نیز از سختگیری های بانک مرکزی استقبال می کند.
شفیع زاده تصریح کرد: برهمین اساس قرار شد که صورت های مالی بانک ها به تایید بانک مرکزی برسد تا پس از تایید آن، مجامع بانک ها برگزار شود و در همین راستا صورت های مالی بانک دی به بانک مرکزی ارسال و پس از تایید بانک مرکزی، مجمع بانک دی برگزار شده است.
وی درپاسخ به این پرسش که آیا بانک دی مشمول تصمیم اخیر بانک مرکزی برای تسویه حساب ارزی بانک ها و بازگشت ارزهای برداشت شده از بانک ها همزمان با ارسال صورت های جدید مالی شده یا خیر، گفت: بانک دی صورت های مالی خود را به بانک مرکزی ارسال کرده است.
مدیرعامل بانک دی در پاسخ به این پرسش که آیا این بانک در سال های قبل مشمول برداشت های شبانه بانک مرکزی شده بود یا خیر، اظهار داشت: بانک دی در این دوره بحث ارزی نداشته است.

انتهای پیام


لینک کوتاه : http://poolpress.ir/?p=66954
به اشتراک بگذارید:
نظرات کاربران :

دیدگاه شما

( الزامي )

(الزامي)

اقدامات بین المللی بانک دی برای دوران پساتحریم
اقدامات بین المللی بانک دی برای دوران پساتحریم
اقدامات بین المللی بانک دی برای دوران پساتحریم
اقدامات بین المللی بانک دی برای دوران پساتحریم
اقدامات بین المللی بانک دی برای دوران پساتحریم