اعطای این وام ها به میزان اعتبار و مورد وثوق بودن هر موسسه مالی بستگی دارد.

رئیس صندوق ضمانت صادرات ایران از علاقمندی کشورش برای پرداخت ۴۰ میلیون دلار وام به بانک های زیمبابوه خبر داد و گفت: اعطای این وام ها به میزان اعتبار و مورد وثوق بودن هر موسسه مالی بستگی دارد.

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی اخبار پول(poolpress.ir) به نقل از تسنیم، ایران ابراز علاقمندی کرده که میلیون ها دلار وام در اختیار بانک های زیمبابوه قرار دهد، اما اعطای این وام ها به میزان اعتبار و مورد وثوق بودن هر موسسه مالی بستگی دارد.
سید کمال سید علی، رئیس صندوق ضمانت صادرات ایران گفت: نهاد تحت مدیریت وی علاقمند است با نرخ های بهره قابل قبول وام هایی را به بانک های معتبر زیمبابوه اعطا نماید.
وی افزود: «ما در اینجا (زیمبابوه) دنبال برخی خریداران هستیم تا اعتبارات خودمان را به آنها بفروشیم. اگر بانک های معتبری پیدا کنیم که توانایی بازپرداخت پولمان را داشته باشند، قصد داریم با بانک های (زیمبابوه) همکاری کنیم.»
این مقام ایرانی گفت، صندوق ضمانت صادرات ایران می تواند تا ۴۰ میلیون دلار به صورت مستقیم به این کشور اعتبار اختصاص دهد.
«نرخ های بهره ما بر اساس لیبور (یعنی نرخ پیشنهادی بین بانکی لندن) هستند و ۲ تا ۳ درصد هم سود سالیانه می گیریم. بستگی دارد که کدام بانک بخواهد با ما همکاری کند، اما ما قرار است اعتبارات را برای دوره های یک تا دو ساله اختصاص بدهیم.»
سید علی گفت، سی بی زد بانک زیمبابوه از دریافت ۱۵ میلیون دلار وام از صندوق ضمانت صادرات ایران در ۵ سال قبل منتفع شد.
«(این بانک) تاکنون ۲ قسط این وام را بازپرداخت کرده و در ماه سپتامبر یک قسط دیگر بازپرداخت خواهد شد. اگر آنها این پول را بازپرداخت کنند، صندوق ضمانت صادرات ایران را تشویق خواهند کرد تا وام های دیگری به بانک های داخلی (زیمبابوه) بپردازد.»
سیمون خایا مویو، وزیر برنامه ریزی اقتصادی و توسعه سرمایه گذاری زیمبابوه هم در حاشیه نمایشگاه کارفرمایان کوچک تا متوسط جهانی که سه شنبه این هفته در این کشور آغاز به کار کرد از شرکت های ایرانی خواست تا در آینده ای نزدیک در زیمبابوه سرمایه گذاری کنند تا مناطق ویژه اقتصادی ایجاد شود که ابزاری جدید برای جذب سرمایه گذاری خارجی به شمار می رود.

انتهای پیام


لینک کوتاه : http://poolpress.ir/?p=66892
به اشتراک بگذارید:
نظرات کاربران :

دیدگاه شما

( الزامي )

(الزامي)

ایران به بانک‌های زیمبابوه وام می‌دهد
ایران به بانک‌های زیمبابوه وام می‌دهد
ایران به بانک‌های زیمبابوه وام می‌دهد
ایران به بانک‌های زیمبابوه وام می‌دهد
ایران به بانک‌های زیمبابوه وام می‌دهد