با گذشت کمتر از یک ماه از آغاز افتتاح سپرده تسهیلات مسکن یکم تا امروز ۴۸۴۶فقره تسهیلات صندوق پس انداز مسکن یکم با مبلغ ۸۷۳میلیاردریال افتتاح شده اس

اخبارپول – با گذشت کمتر از یک ماه از آغاز افتتاح سپرده تسهیلات مسکن یکم تا امروز ۴۸۴۶فقره تسهیلات صندوق پس انداز مسکن یکم با مبلغ ۸۷۳میلیاردریال افتتاح شده است.
به گزارش خبرنگار پایگاه اطلاع رسانی اخبار پول، ۱۹خردادماه سال جاری صندوق حساب پس‌انداز مسکن یکم با حضور وزیر راه و شهرسازی، رئیس کل بانک مرکزی و مدیرعامل بانک مسکن رسماً افتتاح شد.
این درحالی بود که یک روز قبل از آن محمد هاشم بت شکن، مدیرعامل بانک مسکن، طی یک نشست خبری بانک مسکن سال گذشته پیشنهاد ایجاد صندوق پس‌انداز یکم را ارائه کرد، اظهار داشت: سقف فردی تسهیلات قابل اعطا برای هر واحد مسکونی در قالب صندوق پس‌انداز مسکن یکم در شهر تهران ۸۰ میلیون تومان، در شهرهای بزرگ بالای ۲۰۰ نفر جمعیت ۶۰ میلیون تومان و در سایر شهرهای کوچک که دارای جمعیتی زیر ۲۰۰ نفر هستند، ۴۰ میلیون تومان است.
وی در رابطه با ویژگی‌های لازم برای احراز صلاحیت دریافت وام ۸۰ میلیونی نیز اعلام کرده بود که هدف اصلی در ارائه این تسهیلات، خانه اولی‌ها هستند و بانک مسکن نیز باید طبق ضوابط شورای پول و اعتبار شرایط تسهیلات دهی به این افراد را ایجاد کند.
بر اساس این گزارش، تنها چندروز پس از آغاز افتتاح سپرده تسهیلات مسکن یکم، حامد مظاهریان، معاون مسکن و ساختمان وزیر راه و شهرسازی از افتتاح ۱۶۰۰ حساب برای دریافت تسهیلات مسکن ۸۰، ۶۰ و ۴۰ میلیون تومانی از زمان آغاز فعالیت صندوق پس انداز مسکن یکم خبر داد.
وی همچنین با بیان اینکه در این مدت در مجموع ۲۸ میلیارد تومان در بانک مسکن برای دریافت تسهیلات خرید خانه سپرده‌گذاری شده است، گفته بود: این میزان سپرده گذاری نشان دهنده استقبال مردم از صندوق پس انداز یکم است.
گفتنی است طی چند روز اخیر، بانک مسکن با استفاده از اختیارات قانونی خود و بدون عبور از حریم مصوبه اردیبهشت ماه شورای پول و اعتبار، اجازه ثبت نام «مجرد»‌ها در حساب صندوق پس‌انداز مسکن «یکم» را صادر کرد.
به گزارش اخبارپول، مطابق آنچه شورای پول و اعتبار تصویب کرده، تسهیلات خرید مسکن صندوق «یکم» فقط به خانوارهای متاهل «خانه‌اولی» قابل پرداخت است اما با توجه به فاصله زمانی حداقل «یکساله» بین افتتاح حساب در این صندوق و موعد پرداخت تسهیلات ناشی از سپرده‌گذاری، بانک مسکن مجاز است از مجردهای متقاضی وام‌های جدید مسکن نیز ثبت‌نام به عمل بیاورد و برای آنها نزد صندوق پس‌انداز «یکم» حساب تشکیل دهد.

انتهای پیام


لینک کوتاه : http://poolpress.ir/?p=65372
به اشتراک بگذارید:
نظرات کاربران :

دیدگاه شما

( الزامي )

(الزامي)

استقبال بیش از ۴۰۰۰نفر از تسهیلات مسکن یکم بانک مسکن
استقبال بیش از ۴۰۰۰نفر از تسهیلات مسکن یکم بانک مسکن
استقبال بیش از ۴۰۰۰نفر از تسهیلات مسکن یکم بانک مسکن
استقبال بیش از ۴۰۰۰نفر از تسهیلات مسکن یکم بانک مسکن
استقبال بیش از ۴۰۰۰نفر از تسهیلات مسکن یکم بانک مسکن