بیست و پنجمین همایش سالانه سیاست‌های پولی و ارزی با حضور مقامات ارشد و مدیران و کارشناسان در سالن اجلاس سران آغاز شد.

بیست و پنجمین همایش سالانه سیاست‌های پولی و ارزی با حضور مقامات ارشد و مدیران و کارشناسان در سالن اجلاس سران آغاز شد.

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی اخبار پول(poolpress.ir)، ‌در این همایش که با حضور وزیر امور اقتصادی و دارایی و رئیس کل بانک مرکزی به مدت دو روز ادامه دارد، علاوه بر تبیین سیاست‌های پولی و ارزی ؛ نشست‌های تخصصی با حضور کارشناسان ارشد داخلی و بین المللی برگزار می شود.

الزامات سیاست پولی و ارزی گذار به تورم تک رقمی، ارتقای سلامت و نظارت بانک مرکزی در جهت تامین ثبات مالی، الزامات نهادی پایداری تورم تک رقمی و اصلاح بازار اعتبار و تجدید ساختار بنگاه‌های اقتصادی عناوین نشست‌های این همایش است .

همچنین در این همایش نشست‌های دیگری نیز با عنوان سیاست ارزی و گذار نرخ تورم، مقام ناظر و ترازنامه بانک ها، ابعاد فقهی سیاستگذاری پولی ، چارچوب مناسب سیاست گذاری پولی و تامین مالی تولید در این دو روز برگزار می شود.

هدف از برگزاری این نشست ها، ارائه تحلیل‌های علمی در هریک از محورهای اصلی همایش است به نحوی که بتواند با ارائه پیشنهادها و توصیه‌ها سیاستی شفاف در تصمیم سازی‌های اقتصاد نقش موثری ایفا کند.

رونمایی از کتاب و تقدیر از چهره‌های ماندگار بانکی و اعلام برندگان مسابقه تورم در آینه تصویر از دیگر برنامه‌های این همایش اعلام شده است .

فرهاد نیلی رئیس پژوهشکده پولی و بانکی بانک مرکزی با بیان اینکه موضوع اصلی این همایش “تورم تک رقمی پایدار، الزامات سیاستی و نهادی ” است، گفت:‌ رونمایی از اولین دانشنامه بانکی ایران و برگزاری نمایشگاه کتاب‌های تخصصی اقتصادی با تخفیف ویژه از دیگر برنامه‌های این همایش است.

در بیست و پنجمین همایش سالانه سیاست‌های پولی و ارزی از صاحبنظران و اساتید خارجی در حوزه سیاست‌های پولی و بانکی برای ایراد سخنرانی و انتقال تجارب جهانی در زمینه بانکداری مرکزی و برقراری ثبات مالی دعوت شده است.

عناوین سخنرانی‌های پروفسور جیانلوکابنینو ( استاد اقتصاد ،مدرسه اقتصاد لندن) ،دکتر مارتین سریسولا ( معاون بخش خاورمیانه و آسیای مرکزی، صندوق بین‌المللی )‌‌، پروفسور پیرپائولوبنینو( استاد اقتصاد، دانشگاه لوئیس گیدو کارلی ایتالیا)، نائوکی تاباتا(‌مشاور ارشد،‌موسسه تحقیقات اقتصاد ژاپن)،‌ مارکوس کربر( استاد مالیه عمومی و اقتصاد سیاسی دانشگاه فناوری برلین ) به ترتیب انباشت ذخایر خارجی و رشد ، راهکارهای دستیابی به تورم تک رقمی ، ناخنثی بودن عملیات بازار باز، نقش بانک مرکزی در رابطه با حل مشکل مطالبات غیر جاری و نظارت بانکی در بانک مرکزی اروپا است.

همزمان با برگزاری این همایش‌، دو کارگاه آموزشی با موضوع‌های اقتصاد بین‌الملل پیشرفته ‌و اقتصاد پولی پیشرفته با حضور جیانلوکا و پیر پائولوبنینو در سالن اجلاس سران تشکیل خواهد شد.

 

انتهای پیام


لینک کوتاه : http://poolpress.ir/?p=63351
به اشتراک بگذارید:
نظرات کاربران :

دیدگاه شما

( الزامي )

(الزامي)

آغاز همایش سیاست‌های پولی و ارزی
آغاز همایش سیاست‌های پولی و ارزی
آغاز همایش سیاست‌های پولی و ارزی
آغاز همایش سیاست‌های پولی و ارزی
آغاز همایش سیاست‌های پولی و ارزی