اگر خرید خودرو برایتان ضروری نیست، فعلاً دست نگه دارید. به زودی قیمت خودرو ۵۰۰ هزار تومان تا یک میلیون تومان کاهش پیدا می‌کند.

افزایش وام خودرو چه تاثیری بر بازار خودرو دارد؟ این سوالی است که برخی نمایشگاه‌داران خودروهای داخلی به آن پاسخ دادند.

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی اخبارپول(poolpress.ir)، تنها با گذشت دو روز از تصویب شدن افزایش وام خودرو توسط شورای عالی و اعتبار، برخی مسوولان خبر از افزایش خرید و فروش خودروهای داخلی داده‌اند. در این خصوص برخی نمایشگاه‌داران خودروهای داخلی نیز، نظرهای متفاوتی ارائه داده‌اند و از اثرات افزایش وام بر انبوه حجم و تقاضا و همچنین از موثر بودن آن در قیمت خودروها صحبت می‌کنند.

کاهش قیمت ۵۰۰ هزار تا یک میلیون تومانی
یکی از نمایشگاه‌داران در گفت‌وگو با اقتصادنیوز بیان کرد: اگر خرید خودرو برایتان ضروری نیست، فعلاً دست نگه دارید. به زودی قیمت خودرو ۵۰۰ هزار تومان تا یک میلیون تومان کاهش پیدا می‌کند.

یکی دیگر از نمایشگاه‌داران تهران اظهار کرد: هم‌اکنون با اینکه قیمت خودروهای تا دو میلیون تومان و خودروهای خارجی تا ۱۰ میلیون تومان کاهش یافته است، باز هم خرید و فروش خودروها بسیار کم شده است.

او ادامه داد: مثلاً پرشیا قبلاً ۴۰ میلیون تومان معامله می‌شد ولی در حال حاضر با قیمت ۳۸ میلیون تومان به فروش می‌رسد. و حتی اگر در سال قبل هفته‌ای چهار یا پنج دستگاه خودرو فروخته می‌شد، در حال حاضر این تعداد به هفته‌ای یک یا صفر رسیده است.

این نمایشگاه‌دار گفت: خریدوفروش خودروها در شش ماه اول سال ۱۳۹۳ بسیار خوب بوده ولی هم‌اکنون اوضاع خوب نیست. قدرت خرید مردم پایین آمده و تقاضا برای خرید کاهش یافته است.

او پیش‌بینی کرد: بازهم قیمت خودروها کاسته می‌شود. چون مردم قدرت خرید ندارند.

نمایشگاه‌داری دیگر در جنوب تهران گفت: احتمالاً قیمت‌ها کم شوند ولی کاهش آنها ناچیز خواهد بود که آن هم بیشتر برای خودروهای صفر نمایان است.

با این حال یک نمایشگاه‌دار دیگر بر این عقیده بود که افزایش وام تاثیر به‌سزایی در قیمت خودرو ندارد و چون قیمت اقلام دیگر بازار گران شده است، قیمت خودرو نیز، افزوده می‌شود و در آینده نزدیک مردم شاهد افزایش قیمت مجدد خودرو خواهند بود.

این در حالی است که خودروسازان از افزایش قیمت‌های خودرو سخن گفته اما با جو روانی حاکم در میان عموم برخی از مردم، نمایشگاه‌داران و… انتظار دارند قیمت‌ها کاسته شود و حتی برخی در این شرایط نیز، ترجیح می‌دهند خودرو خریداری نکنند. حال با افزایش وام خودرو انتظار می‌رود که شرایط برای خریداری خودرو بهبود یابد و تقاضا برای خرید بیشتر شود.

انتهای پیام


لینک کوتاه : http://poolpress.ir/?p=61779
به اشتراک بگذارید:
نظرات کاربران :

دیدگاه شما

( الزامي )

(الزامي)

تاثیر افزایش وام خودرو بر بازار آن
تاثیر افزایش وام خودرو بر بازار آن
تاثیر افزایش وام خودرو بر بازار آن
تاثیر افزایش وام خودرو بر بازار آن
تاثیر افزایش وام خودرو بر بازار آن