بورس اوراق بهادار تهران ظهر امروز شاهد اتفاقی نادر بود و در حالی که زمان پایانی معاملات در بورس اورق بهادار تهران ساعت ۱۲:۳۰ است و در پایان این زمان، هیچ سفارش خرید و فروشی در سامانه معاملات قابل درج نیست، در برخی نمادهای معاملاتی خودرویی و بانکی سفارش‌های خرید آن هم به قیمت بالاترین مبلغ تقاضا برای روز سه شنبه(فردا) درج شدن و ثبت سفارش شده است.

رئیس آمار و اطلاعات شرکت بورس گفت: امکان دسترسی به سیستم اصلی و هسته مرکزی معاملات تنها برای کارگزارن بورسی فراهم است و دسترسی به این سیستم برای معامله گران آنلاین در ساعت ۱۲:۳۰ هر روز پایان می‌یابد.

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی اخبار پول(poolpress.ir) به نقل از تسنیم، بورس اوراق بهادار تهران ظهر امروز شاهد اتفاقی نادر بود و در حالی که زمان پایانی معاملات در بورس اورق بهادار تهران ساعت ۱۲:۳۰ است و در پایان این زمان، هیچ سفارش خرید و فروشی در سامانه معاملات قابل درج نیست، در برخی نمادهای معاملاتی خودرویی و بانکی از جمله خودرو، خزامیاد، خساپا، خپارس، وبملت و وبصادر سفارش‌های خرید آن هم به قیمت بالاترین مبلغ تقاضا برای روز سه شنبه(فردا) درج شدن و ثبت سفارش شده است.
بر این اساس کیوان شیخی در این خصوص گفت: با توجه به قوانین موجود و در شرایط خاص، این امکان برای کارگزاران بورسی فراهم است که تا ساعت ۱۴:۳۰ هر روز سفارش‌های خرید و فروش را در سیستم معاملات برای دادوستدهای روز بعد به ثبت برسانند.
رئیس آمار و اطلاعات شرکت بورس اوراق بهادار افزود: البته امکان دسترسی به سیستم اصلی و هسته مرکزی معاملات تنها برای کارگزارن بورسی فراهم است و دسترسی به این سیستم برای معامله گران آنلاین در ساعت ۱۲:۳۰ هر روز پایان می‌یابد.
وی در پاسخ به این پرسش که چرا ثبت سفارش خرید برای روز سه‌شنبه تنها در برخی نمادهای معاملاتی گروه خودرویی و بانکی انجام شده است گفت: دلیل این اتفاق پیش بینی مثبت کارگزاران از نتیجه مذاکرات هسته ای است، چرا که فردا و در صورت رسیدن به توافق، روزی سرنوشت‌ساز است و علاوه بر این گروه‌های خودرویی و بانکی بیشترین تاثیر را از نتیجه مثبت مذاکرات به خود خواهد دید.
شیخی در ادامه با اشاره به این که در صورتی که فردا و پیش از شروع معاملات این سفارشات حذف شوند، کارگزاران دچار تخلف شده اند و باید در کمیته تخلفات پاسخگو باشند تصریح کرد: این اتفاق به این دلیل تخلف محسوب می شود که به نوعی می توان از آن به عنوان سفارش چینی بدون پشتوانه یاد کرد.
رئیس آمار و اطلاعات شرکت بورس اوراق بهادار گفت: در صورت رسیدن به توافق بازده ۷۰ تا ۸۰ درصدی در برخی نمادهای معاملاتی نصیب سهامداران در طول یک ماه آینده می شود.
وی اضافه کرد: در صورتی هم که مذاکرات به هر دلیلی به نتیجه نرسد، بورس افت کمتر از ۵ درصد را به خود می بیند چرا که قیمت بیشتر سهم‌ها در بازار سرمایه به پایین‌ترین حد خود رسیده و از طرفی دیگر بازار تامین مواد اولیه، تولید و فروش محصولات بیشتر شرکتهای بورسی داخلی است.
انتهای پیام


لینک کوتاه : http://poolpress.ir/?p=59239
به اشتراک بگذارید:
نظرات کاربران :

دیدگاه شما

( الزامي )

(الزامي)

رمز گشایی از اتفاق عجیب بورس
رمز گشایی از اتفاق عجیب بورس
رمز گشایی از اتفاق عجیب بورس
رمز گشایی از اتفاق عجیب بورس
رمز گشایی از اتفاق عجیب بورس