رسانه های آمریکا روز پنجشنبه گزارش کردند واشنگتن دارایی های دو بانک روسی را به ارزش ۶۳۷ میلیون دلار مسدود کرده است.

رسانه های آمریکا روز پنجشنبه گزارش کردند واشنگتن دارایی های دو بانک روسی را به ارزش ۶۳۷ میلیون دلار مسدود کرده است.

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی اخبار پول (poolpress.ir) به نقل از واحد مرکزی خبر، وال استریت ژورنال گزارش کرد : «این بانک ها توسط سه فرد میلیاردر که از دوستان ولادیمیر پوتین، رئیس جمهور روسیه هستند، اداره می شده است و به دلیل بحران اوکراین دارایی آنها به مبلغ ۶۴۰ میلیون دلار مسدود شده است.»
وال استریت ژورنال همچنین به نقل از اداره خزانه داری آمریکا گزارش کرد :« حساب بانک روسیا که دست کم دارایی آن ۵۷۲ میلیون دلار بود و بیشترین دارایی را به خود اختصاص می داد، مسدود شد.»
این مجله در مقاله ای عنوان کرد این مبلغ معادل ده درصد از دارایی این بانک در سال ۲۰۱۳ میلادی بود.
وال استریت ژورنال همچنین گزارش کرد :« بانک دیگر روسیه بانک اس ام پی نام دارد که بیشترین سرمایه آن متعلق به آراکادی و بوریس روتنبرگ است و دارایی آن دست کم ۶۵ میلیون دلار بود که این مبلغ معادل دو درصد از دارایی این بانک در سال ۲۰۱۳ میلادی محسوب می شود و همه حساب های آن در موسسات مالی آمریکا مسدود شده است.»
هر دو این بانک ها در فهرست شرکت ها و موسسات مالی روسیه بود که در فهرست تحریم های آمریکا قرار داشت.
این فهرست همچنین شرکت بزرگ گازپروم روسیه، لوک اویل، سرگوت نفت و گاز و روسنفت را شامل می شود.
اقدامات تنبیهی آمریکا علیه روسیه همچنین شامل اسبربانک، بانک مسکو، گازپروم بانک، و تعدادی از شرکت های صنایع دفاعی این کشور می شود.
پس از آنکه روسیه در اواسط ماه مارس ۲۰۱۴ میلادی و به دنبال کودتا در اوکراین در فوریه همان سال، شبه جزیره کریمه را به روسیه ملحق کرد، تعدادی از مقامات و شرکت های این کشور نیز در ابتدا در فهرست تحریم های غرب قرار گرفتند که از جمله آنها لغو صدور روادید و همچنین مسدود شدن دارایی های مقامات مسکو اعلام شد.
به رغم آنکه مسکو بارها اعلام کرده است برگزاری همه پرسی در شبه جزیره کریمه به منظور جداشدن از اوکراین در راستای حقوق بین المللی و منشور سازمان ملل متحد و همچنین با جدایی کوزوو از صربستان که در سال ۲۰۰۸ میلادی اتفاق افتاد، می باشد، اما با این حال غرب و کیف از قبول الحاق این شبه جزیره به روسیه خودداری کرده اند.
غرب در اواخر ماه ژوئیه با توجه به ادعای خود مبنی بر دست داشتن روسیه در اعتراضات جنوب شرق اوکراین، دور جدیدی از تحریم ها را علیه مسکو اعمال کرد.
در واکنش به این موضوع نیز روسیه از واردات گوشت و برخی از فرآورده های لبنی از کشورهای استرالیا، کانادا، اتحادیه اروپا، آمریکا و نروژ خودداری کرد.
کشورهای غربی در سپتامبر و دسامبر سال ۲۰۱۴ میلادی اقدامات تنبیهی گسترده ای را علیه روسیه اعمال کردند.
به گزارش خبرگزاری ایتارتاس از نیویورک، روسیه به صورت دائمی اتهامات غرب در زمینه الحاق شبه جزیره کریمه را به مسکو رد کرده و اعلام می کند که این موضوع به صورت داوطلبانه و از طریق همه پرسی انجام شده است.
علاوه بر این اتهامات مربوط به اینکه مسکو می تواند به هر طریقی در بروز خشونت ها در شرق اوکراین دست داشته باشد، همواره از طریق روسیه رد شده است.

انتهای پیام


لینک کوتاه : http://poolpress.ir/?p=58076
به اشتراک بگذارید:
نظرات کاربران :

دیدگاه شما

( الزامي )

(الزامي)

دارایی دو بانک روسی در آمریکا مسدود شد
دارایی دو بانک روسی در آمریکا مسدود شد
دارایی دو بانک روسی در آمریکا مسدود شد
دارایی دو بانک روسی در آمریکا مسدود شد
دارایی دو بانک روسی در آمریکا مسدود شد