اخبارپول – مریم ابونیا: مراسم افتتاحیه نخستین گروه هتل‌های بین‌الملل ۴ و ۵ ستاره فرودگاهی کشور عصر دیروز برگزار شد.
به گزارش خبرنگار پایگاه اطلاع رسانی اخبار پول (poolpress.ir)، مهدی جهانگیری، مدیرعامل گروه مالی گردشگری طی این مراسم از این پروژه به عنوان پروژه ملی یاد کرد گفت: در شرایط پر فرازونشیبی که اقتصاد کشور با آن روبه‌رو است، فعالان اقتصادی نیز به تبع آن با مشکلات زیادی دست و پنجه نرم می‌کنند.
وی ادامه داد: خروج از شرایط رکود همت بلندی می‌خواهد که هر ایرانی به سهم خودش باید برای خروج از رکود اقتصادی تلاش کند.
جهانگیری در خصوص مضرات وابستگی اقتصاد به نفت اظهار داشت: با وجودی که اقتصاد نفتی آسودگی خاطر برای مدیران در پی دارد اما با تلاطم جدی در قیمت نفت اقتصاد رو به تضعیف سوق خواهد یافت.
وی ادامه داد: در شرایطی که قیمت نفت رو به سقوط میل کرده است رویکرد و اقبال به بخش خصوصی بیشتر شده است.
وی همچنین تصریح کرد: هر زمان که قیمت نفت رشد پیدا می‌کند صنعت دچار رکود می‌شود که این رویکرد مناسبی نیست چراکه تلاش برای جدایی از حوزه نفت منجربه این است که نگرانی‌ها نسبت به قیمت نفت وجود نداشته باشد.
مدیرعامل گروه مال گردشگری در رابطه با صنعت توریسم در ایران گفت: آمار گردشگری در دنیا به یک میلیارد و صد میلیون گردشگر رسیده و ما هم باید در زمینه تلاش‌هایی داشته باشیم.
وی در این رابطه اظهار داشت: باید بر این باور باشیم که توسعه گردشگری در کشور باید بطور جدی مورد توجه قرار گیرد تا شاهد تجلی توسعه اقتصادی باشیم.
مهدی جهانگیری با اشاره به افتتاح مجموعه اقامتی فرودگاه امام تاکید کرد: یکی از چالش‌های ما مساله اقامتی مسافران است و امروز مجموعه‌ای به بهره‌برداری می‌رسد که تمام تلاش‌ها بر این است که این مجموعه همسو با استانداردهای معتبر دنیا حرکت کند و به زودی شاهد حضور برندهای مطرح دنیا در این هتل خواهیم بود.
وی در ادامه اعلام کرد که بخش خصوصی اعلام آمادگی کرده است که فاز دوم فرودگاه امام خمینی را با ظرفیت ۲۵ میلیون مسافر طی یک دوره ۴ ساله راه‌اندازی کند.
همچنین وی از ۴ پروژه هتل‌های ۴ و ۵ ستاره یادکرد که در دستور کار این مجموعه قرار دارد که یک هتل با ظرفیت ۴۰۰ اتاق در تهران و دیگری با ۱۰۰ اتاق در یکی از شهرستان‌ها چندی بعد افتتاح خواهد شد.
وی در پایان از دولت درخواست کرد به توانمندی‌های بخش خصوصی اعتماد کند چراکه بخش خصوصی از فعالان اقتصادی توانمندی تشکیل شده است که می‌توانند فعالیت‌های مثبت بسیاری را در کشور انجام دهند.

1

در ادامه مراسم افتتاحیه نخستین گروه هتل‌های بین‌المللی فرودگاهی کشور جمشید حمزه زاده، رییس جامعه هتل داران گفت: گروه هتل های ۴ و ۵ ستاره فرودگاهی کشور در راستای تعامل با برندهای معتبر پیشقدم بوده است.
وی ادامه داد: با افزایش چشمگیر گردشگران نیاز به استانداردهای بین‌المللی بیشتر حس می‌شود.
وی همچنین به نمایندگی از جامع هتل داران کشور و تشکل‌های گردشگری از اقدماتی که برای ساخت و راه‌اندازه هتل فرودگاهی امام خمینی تقدیر کرد.

2

اکبر غمخوار عضو انجمن صنفی دفاتر خدمات مسافرتی نیز در جریان افتتاحیه نخستین گروه هتل‌های بین‌المللی فرودگاهی کشور گفت: ورود هر گردشگر خارجی به کشور معادل یک یشکنه نفت است وما باید این نکته را مدنظر داشته باشیم که با توسعه صنعت گردشگری می‌توانیم در منابع مهم خود صرفه‌جویی موثری داشته باشیم.
وی ادامه دادک اکنون این وظیفه بر دوش ماست که با استفاده از شرایط موجود به اقتصاد گشور کمک کنیم.
غمخوار با اشاره به مزیت های هتل فرودگاه امام خمینی اذعان داشت: با توجه به اینکه نمایشگاه بین المللی نیز به زودی در نزدیکی فرودگاه امام خمینی افتتاح می‌شود وجود این هتل در کنار مجموعه‌ای ضروری است. همچنین این هتل امکان پذیرایی از گردشگرانی که قصد مسیرهایی چون شهرهای اصفهان و شیراز را دارند را دارد.

 

3

محمدعلی ایلخانی مدیرعامل شرکت فرودگاه‌های کشور نیز در جریان افتتاحیه هتل فرودگاهی امام خمینی با بیان اینکه تکمیل طرح جامع فرودگاه امام خمینی ۳ هزار میلیارد تومان سرمایه‌گذاری می‌طلبد، گفت: لازم است ترمینال دوم فرودگاه امام برای افزایش ظرفیت به ۲۵ میلیون مسافر در سال ساخته شود.
وی تأکید کرد: به دلیل محدود بودن بودجه عمرانی کشور بهترین روش توسعه پروژه‌های فرودگاهی حضور بخش خصوصی است و بودجه محدود دولتی کفایت اجرای پروژه‌های پرهزینه زیرساختی را نمی‌‌دهد.
مدیرعامل شرکت فرودگاه‌های کشور اظهار داشت: لازم است بخش خصوصی با شرکت فرودگاه‌های کشور همکاری کند تا فاز دوم توسعه فرودگاه امام خمینی (ره) عملیاتی شود.
وی به پیشنهاد گروه مالی گردشگری برای ساخت ترمینال دوم فرودگاه امام با ظرفیت ۲۵ میلیون مسافر در سال اشاره کرد و گفت: از پیشنهاد بخش خصوصی برای ورود به این عرصه استقبال می‌کنیم.
وی با اشاره به تلاش کشورهای منطقه برای جذب بار و مسافر هوایی منطقه گفت: در ۲ شب گذشته ترافیک هوایی به قدری در فرودگاه دوبی بالا بود که فقط ۳ پرواز ما بین ساعات ۲ تا ۵ صبح انجام شد.
ایلخانی یادآور شد: در راستای طرح‌های توسعه فرودگاهی حاضریم اراضی به رایگان در اختیار بخش خصوصی قرار دهیم تا آنها عملیات عمرانی را انجام دهند که در این راستا برای ساخت هتل فرودگاهی در فرودگاه شهید هاشمی‌نژاد مشهد از سرمایه‌گذاران بخش خصوصی استقبال می‌کنیم.

 

4

انتهای پیام


لینک کوتاه : http://poolpress.ir/?p=57370
به اشتراک بگذارید:
نظرات کاربران :

دیدگاه شما

( الزامي )

(الزامي)

اقتصاد نفتی را فراموش کنیم
اقتصاد نفتی را فراموش کنیم
اقتصاد نفتی را فراموش کنیم
اقتصاد نفتی را فراموش کنیم
اقتصاد نفتی را فراموش کنیم