با وجودی که دولت همچنان با مشکلات مالی بسیاری دست درگریبان است اما موافقت کرده مبلغ ۱۰ هزار میلیارد ریال از بدهی ۱۵ هزار میلیارد ریالی خودرا به این سازمان پرداخت کند وسازمان به محض وصول، سرعت انجام تعهدات خود را بالا خواهد برد.

اخبارپول – الهام حدادی: دولت مدت هاست که مبلغ ۱۵ هزار میلیارد ریال به سازمان تامین اجتماعی بدهکار است و بالاخره پس از سال ها با بازپرداخت مبلغ ۱۰ هزار میلیارد ریال از این بدهی موافقت شده است که به محض وصول این مبلغ صرف انجام تعهدات سازمان می شود.

دکتر نوربخش مدیر عامل سازمان تامین اجتماعی در نشست خبری خود در پاسخ به خبرنگار پایگاه خبری اخبار پول با اعلام این مطلب افزود: با وجودی که دولت همچنان با مشکلات مالی بسیاری دست درگریبان است اما موافقت کرده مبلغ ۱۰ هزار میلیارد ریال از بدهی ۱۵ هزار میلیارد ریالی خودرا به این سازمان پرداخت کند وسازمان به محض وصول، سرعت انجام تعهدات خود را بالا خواهد برد.
مدیرعامل سازمان تامین اجتماعی در این نشست از تصویب بودجه ۵۸۱هزار میلیارد ریالی این سازمان برای سال ۹۴ خبرداد و اعلام کرد این بودجه شامل پرداخت مستمری و بازنشستگی، خدمات درمانی و بخش سرمایه گذاری می شود و ۹۲ درصد این بودجه قرار است از طریق حق بیمه ها و مابقی از طریق مطالبات دولت تامین خواهد شد . وی تاکید کرد که این سازمان بودجه سال آینده خود را به نحوی پیش بینی کرده که بدون اتکا به دولت بتواند آن را تامین کند.
وی با اشاره به افتتاح ۳۶ پروژه در دهه فجر امسال توسط سازمان تامین اجتماعی ، خاطر نشان ساخت: بیمارستان میلاد ۲ در کرمان پس از هشت سال در دهه فجر امسال افتتاح خواهد شد و این بیمارستان بسیار مجهز و دارای تجهیزات مورد نیاز مردم منطقه جنوب شرق کشور است. همچنین بیمارستان هامون زابل هم با تجهیزات کافی در این منطقه محروم و پس از ۳سال از آماده سازی آن در دهه فجر امسال افتتاح خواهد شد.

بخشنامه جدید بیمه کارگران ساختمانی
نوربخش از ابلاغ بخشنامه مربوط به بیمه کارگران ساختمانی خبرداد و اظهار کرد : با وجود مشکلات زیادی که در این زمینه در قانون وجود داشت ، مجلس قانون جدید را تصویب کرد و از هفته آینده عملیاتی خواهد شد. ضمن اینکه در سال جاری ۶ تفاهم نامه بین سازمان تامین اجتماعی و وزارت کار و امور اجتماعی به عنوان دو متولی بازار کسب و کار در زمینه های حوادث ناشی از کار، بهداشت محیط کار، کارهای سخت و زیان آور، ماده ۱۴۸ در خصوص سوابق بیمه شدگان ، کارگران ساختمانی و بیمه بیکاری امضا شده است.
مدیرعامل سازمان تامین اجتماعی تعداد بیمه شدگان این سازمان را ۳۹ میلیون و ۷۰۰ هزار نفر اعلام کرد و افزود: در سال جاری تعداد ۳۸۰ هزار بیمه شده جدید داشته ایم و همچنین امسال برای اولین بار رشد پرداخت بیمه بیکاری منفی شده است و بنا برقانون کسانی که مشغول به کار می شوند بیمه بیکاری شان قطع خواهد شد و امسال پرداخت بیمه بیکاری ۳۵ هزار نفر قطع شده است و این خبر خوبی است چون معلوم است این تعداد به کار مشغول شده اند.
نوربخش همچنین از امضا تفاهم نامه ای با وزارت کار در مورد پرداخت ۹۰ درصدی حق بیمه کسانی که از طریق مراکز کاریابی به کارفرما معرفی می شوند، خبرداد و گفت: بنابراین تفاهم نامه کارفرما فقط ۵۰ درصد پرداخت می کند و در نهایت بیمه شده ۱۴۰ درصد دریافت می کند و این امر موجب ایجاد انگیزه هم برای کارگر و هم برای کارفرما می شود.

۵۰ هزار میلیارد ریال کسری بودجه ۹۲
وی همچنین با اعلام این مطلب که در سال گذشته سازمان تامین اجتماعی ۵۰ هزار میلیارد ریال کسری بودجه داشت، خاطر نشان کرد: خوشبختانه کل این کسری بودجه تامین شد و سازمان برای تامین بودجه خود نه تنها مجبور به فروش اموال خود نشد بلکه به تمام تعدات خود نیز عمل کرد و بخشی از آن هم از طریق دریافت تسهیلات تامین شد.
مدیرعامل سازمان تامین اجتماعی در این جلسه از پرداخت تمام مطالبات پزشکان عمومی و متخصصان در ماه جاری خبر داد و اعلام کرد سهم سازمان در درمان های غیرمستقیم ۳۸ درصد و دردرمان های مستقیم ۳۵ درصد رشد خواهد داشت و پوشش های حمایتی در برخی بخش ها مثل درمان ناباروری که تحت پوشش بیمه نبود ، افزوده شده است.
نوربخش همچنین اعلام کرد که سازمانی مثل تامین اجتماعی به هیچ عنوان ورشکست نخواهد شد و ایجاد امنیت اجتماعی علت اصلی ایجاد و شکل گیری سازمان های اینچنین است و مهم ترین دستاورد این سازمان تامین امینت اجتماعی برای مردم است.
وی همچنین از تامین منابع مالی پرداخت عیدی های امسال خبر داد و گفت: هنوز میزان دستمزد سال آینده اعلام نشده است و هر ساله افزایش حقوق ها در شورای عالی کار باید مورد تصویب قرار بگیرد و سازمان تامین اجتماعی فقط یکی از اعضاء این شورا است و تنها یک پیشنهاد دهنده است نه تصویب کننده.


لینک کوتاه : http://poolpress.ir/?p=55556
به اشتراک بگذارید:
نظرات کاربران :

دیدگاه شما

( الزامي )

(الزامي)

انجام تعهدات سازمان تامین اجتماعی سرعت می‌گیرد
انجام تعهدات سازمان تامین اجتماعی سرعت می‌گیرد
انجام تعهدات سازمان تامین اجتماعی سرعت می‌گیرد
انجام تعهدات سازمان تامین اجتماعی سرعت می‌گیرد
انجام تعهدات سازمان تامین اجتماعی سرعت می‌گیرد