بیمه ایران به لحاظ مدیریتی تحت نظارت بیمه مرکزی نیست و حق بیمه‌ای که طبق آیین نامه تعیین شده صرفا به عنوان سقف است و شرکت می‌تواند کمتر از آن هم اقدام به فروش کند و این موضوع خلاف قانون نیست. اما اگرزمانی که شرکت در حال زیان دهی بود این تخفیف‌ها ارائه شود این اقدام غیر منطقی است و باید دید چرا این تخفیف‌ها لحاظ شده است.

اخبارپول – مریم ابونیا: رییس کل بیمه مرکزی ضمن انتقاد از عملکرد نادرست مدیران بیمه توسعه گفت: بیمه مرکزی در دوران قبل باید نظارت کارآمدتری بر این شرکت بیمه‌ای اعمال می‌کرد تا سرنوشت بیمه توسعه به اینجا نرسد.

به گزارش خبرنگار پایگاه اطلاع رسانی اخبارپول (poolpress.ir)، محمد ابراهیم امین رییس کل بیمه مرکزی در نشست خبری به مناسبت ایام دهه فجر در محل وزارت اقتصاد برگزارشد ضمن اعلام این موضوع که اموال باقی مانده از بیمه توسعه کفاف پرداخت خسارت بیمه گزاران را می‌دهد گفت: این شرکت یک هزار و ۶۰۰ میلیارد تومان از مردم پول گرفته است.
وی ادامه داد: بیمه توسعه به دلیل جذب نمایندگی‌های زیاد و تقسیط حق بیمه و به کارگیری مدیران فاقد صلاحیت با مشکلاتی که هم اکنون آشکار است روبه‌رو شد و با توجه به شرایط پیش آمده قوه قضاییه باید به این مساله ورود کند.
امین تصریح کرد: با توجه به مشکلات رخ داده در مورد بیمه توسعه بیمه مرکزی ناچار شد صدور بیمه شخص ثالث و عمر را برای این شرکت تعلیق کند که البته این به معنای متوقف شدن روند پرداخت خسارت به بیمه گزاران نیست.
وی ادامه داد: اگر اموال این شرکت برای پرداخت خسارت کافی نبود پروانه این شرکت لغو شده و این مبلغ توسط صندوق تأمین خسارت‌های بدنی یا بیمه ایران تامین می‌شود اما پروسه ختم پرونده‌ها زمان‌بر است.
وی ضمن انتقاد از عدم همکاری بیمه توسعه با بیمه مرکزی گفت: اگر مسئولان این شرکت همکاری مناسبی داشتند و خسارات را پرداخت می‌کردند مشکل حل می‌شد اما به دلیل عدم همکاری این شرکت ناچارا قوه قضاییه و ستاد مبارزه با مفاسد اقتصادی وارد عمل شدند .
رئیس کل بیمه مرکزی با اشاره به بدهی بیمه توسعه به بیمه مرکزی اظهار داشت: این شرکت در طول ۱۱ سال یک ریال پول به بیمه مرکزی نپرداخته است و به عنوان مثال در سال ۹۲ بیمه مرکزی ۱۴ میلیارد تومان از این شرکت طلبکار بود. حال چرا باید بیمه مرکزی خسارت این شرکت را بپردازد.
امین درخصوص ارائه تخفیف از سوی بیمه ایران برای بیمه گزاران گفت: بیمه ایران به لحاظ مدیریتی تحت نظارت بیمه مرکزی نیست و حق بیمه‌ای که طبق آیین نامه تعیین شده صرفا به عنوان سقف است و شرکت می‌تواند کمتر از آن هم اقدام به فروش کند و این موضوع خلاف قانون نیست. اما اگرزمانی که شرکت در حال زیان دهی بود این تخفیف‌ها ارائه شود این اقدام غیر منطقی است و باید دید چرا این تخفیف‌ها لحاظ شده است.
وی در خصوص ارائه بیمه نامه شخص ثالث از سوی بیمه ایران با تخفیف ۱۵ درصدی گفت: در شرایطی که ضریب خسارت این شرکت بالای ۱۳۰ درصد بود معقولانه به نظر نمی‌رسید که تخفیف برای بیمه گزاران منظور شود.
وی در خصوص افزایش حق بیمه شخص ثالث گفت: هر اندازه که دیه افزایش یابد حق بیمه شخص ثالث نیز افزایش می‌یابد و اگر نرخ دیه ثابت بماند ما این قول را می‌دهیم که نرخ بیمه شخص ثالث به هیچ وجه افزایش نیابد.
رییس بیمه مرکزی عنوان کرد: شرکت‌های بیمه با توجه به بازار و تقاضا به سراغ بیمارستان‌ها می‌روند و با آن‌ها قرارداد منعقد می‌کنند تا خدمات به قیمت مناسب به بیمه گزار ارائه شود و از این بابت مشکلی وجود ندارد.
محمد ابراهیم امین در خصوص لایحه بیمه شخص ثالث که در مجلس درحال بررسی است گفت:‌طرح بیمه شخص ثالث در مجلس در حال رسیدگی است و از کارشناسان صنعت بیمه هم برای این امر دعوت شد اما مورد تایید بیمه مرکزی نبود و دولت لایحه را هفته گذشته به مجلس ارائه کرد و آنچه که بیمه مرکزی از آن دفاع می کند لایحه ای است که از سوی دولت به مجلس ارائه شده است. مهمترین خواسته صنعت بیمه نیز این است که اجازه ارزیابی ریسک به صنعت بیمه داده شود.

نشست خبری بیمه مرکزی

انتهای پیام


لینک کوتاه : http://poolpress.ir/?p=55429
به اشتراک بگذارید:
نظرات کاربران :

دیدگاه شما

( الزامي )

(الزامي)

مدیریت بیمه ایران تحت نظارت بیمه مرکزی نیست
مدیریت بیمه ایران تحت نظارت بیمه مرکزی نیست
مدیریت بیمه ایران تحت نظارت بیمه مرکزی نیست
مدیریت بیمه ایران تحت نظارت بیمه مرکزی نیست
مدیریت بیمه ایران تحت نظارت بیمه مرکزی نیست