مجمع عمومی فوق العاده نوبت دوم بانک سینا با حضور بیش از ۹۲ درصد سهامداران برگزار شد.

مجمع عمومی فوق العاده نوبت دوم بانک سینا با حضور بیش از ۹۲ درصد سهامداران برگزار شد.

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی اخبارپول(poolpress.ir)، مراسم راس ساعت ۱۵ روز دوشنبه ۳ آذرماه جاری به ریاست دکتر کوروش پرویزیان مدیرعامل بانک سینا، رحمت اله صادقیان نماینده سهامدار عمده به عنوان ناظر اول، بهزاد گلکار ناظر دوم، حسین فرزان دبیر جلسه و نمایندگان بانک مرکزی جمهوری اسلامی ایران، سازمان بورس اوراق بهادار و سازمان حسابرسی آغاز شد.
در ابتدای این مراسم، مدیرعامل بانک سینا ضمن ارائه گزارشی از وضعیت فعالیت های این بانک در سال جاری از انعقاد قرارداد ارزی و ریالی با صندوق توسعه ملی در سقف ۷۰۰ میلیون دلار خبر داد و تصریح کرد: این قرارداد ظرفیت جدید و مناسبی برای مشتریان بانک سینا فراهم آورده است.
دکتر کوروش پرویزیان همچنین به انعقاد قراردادهای سندیکایی به منظور افزایش توان اعتباری بانک و پاسخگویی به مشتریان در عملیات اعتباری و افزایش درآمدها به عنوان یکی دیگر از فعالیت های اجرایی این بانک اشاره کرد و گفت: بانک سینا با امضای تفاهم نامه همکاری های مشترک دو جانبه و چند جانبه و عقد قراردادهای سندیکایی ضمن توسعه خدمات بانکی خود ظرفیت پاسخگویی به مشتریان را بالا برده است.
وی با اشاره به انعقاد قرارداد با صندوق ضمانت صادرات ایران و صندوق ضمانت سرمایه گذاری صنایع کوچک به منظور حمایت از فعالین عرصه تولید و سرمایه گذاری، از اخذ مجوز تاسیس و فعالیت صندوق قرض الحسنه در راستای توسعه فعالیت های اجتماعی و تدوین سند راهبردی فناوری اطلاعات و استراتژی های بلند مدت بانک برای توسعه محصولات و خدمات بانکی به عنوان دیگر فعالیت های بانک سینا یاد کرد.
مدیرعامل بانک سینا در ادامه به لزوم افزایش سرمایه بانک سینا اشاره کرد و افزود: این موضوع در دستیابی بانک سینا به معیارها و استانداردهای مورد نظر بانک مرکزی و همچنین افزایش توان بانک در اعطای تسهیلات و حمایت از بخش های مولد اقتصاد، ایجاد ارزش افزوده و مشارکت در پروژه های بزرگ و در نتیجه افزایش در آمد و سودآوری بانک موثر خواهد بود.
دکتر پرویزیان همچنین با تاکید بر اینکه سرمایه پایه بانک ها یکی از معیارهای موثر در ارزیابی و رتبه بندی آنها در عرصه داخلی و بین المللی به شمار می آید، خاطر نشان کرد: برای توسعه و تکمیل زنجیره خدمات بانک و نیز حفظ و افزایش سهم بازاری، افزایش سرمایه بانک سینا یک ضرورت است.
پس از سخنان مدیرعامل بانک سینا و قرائت گزارش توجیهی هیات مدیره و گزارش بازرس قانونی بانک سینا در مورد افزایش سرمایه، پیشنهاد هیات مدیره در خصوص افزایش سرمایه بانک از مبلغ ۶ هزار میلیارد ریال به ۲۰ هزار میلیارد ریال در سه مرحله ارائه و مقرر شد مبلغ سرمایه بانک در این مرحله از ۶ هزار میلیارد ریال به ۱۰ هزار میلیارد ریال از محل مطالبات حال شده و آورده نقدی سهامداران موجود برسد. مجمع همچنین اختیار افزایش سرمایه بعدی از ۱۰ هزار میلیارد ریال به ۲۰ هزار میلیارد ریال را به هیات مدیره بانک تفویض نمود.
در ادامه موضوع مفاد اساسنامه بانک و انطباق آن با اساسنامه نمونه بانک های تجاری غیر دولتی مصوب شورای پول و اعتبار ابلاغی از سوی بانک مرکزی و بورس اوراق بهادار تهران به تصویب مجمع عمومی فوق العاده بانک رسید.

انتهای پیام


لینک کوتاه : http://poolpress.ir/?p=51409
به اشتراک بگذارید:
نظرات کاربران :

دیدگاه شما

( الزامي )

(الزامي)

بانک سینا ۲۰ هزار میلیارد ریالی می شود
بانک سینا ۲۰ هزار میلیارد ریالی می شود
بانک سینا ۲۰ هزار میلیارد ریالی می شود
بانک سینا ۲۰ هزار میلیارد ریالی می شود
بانک سینا ۲۰ هزار میلیارد ریالی می شود