از ویژگی‌های این طرح این است دولت این تسهیلات را به عنوان یارانه پرداخت می‌کند و فرق آن با طرح‌های قبل در این است که ارائه تسهیلات در همه شهرهای کشور یکسان نیست و بنا به قیمت مسکن درشهر‌های مختلف متفاوت است.

لاهوتی گفت: طرح خانه اولی‌ها اقشاری از جامعه را در می‌گیرد و برای دهک‌های پایین جامعه باید به دنبال راهکار مناسب‌تری برای تامین مسکن بود.
به گزارش پول پرس، مهرداد بائوج لاهوتی سخنگو کمیسیون عمران مجلس در گفتگو با باشگاه خبرنگاران درباره مزایای طرح خانه‌ اولی‌ها و کمک به تعدیل بازار مسکن گفت: سیاست این دولت در رابطه با مسکن این طرح تا کنون چیزی که ابلاغ شده این است که ۵۰ در صد قیمت به صورت تسهیلات و تا سقف ۸۰ میلیون با بهره ۱۴ در صد پرداخت شود. که بانک ها آن را دریافت می‌کنند.

لاهوتی در ادامه افزود:‌ از ویژگی‌های این طرح این است دولت این تسهیلات را به عنوان یارانه پرداخت می‌کند و فرق آن با طرح‌های قبل در این است که ارائه تسهیلات در همه شهرهای کشور یکسان نیست و بنا به قیمت مسکن درشهر‌های مختلف متفاوت است.
این نمایند مجلس بیان کرد: اما اشکالی که این طرح دارد فقط اقشاری از جامعه با در آمد را می‌توانند تحت پوشش قرار دهد که برای دهک‌های پایین جامعه باید به دنبال راهکاری دیگر برای تامین مسکن آنها بود چون آن‌ها با این بهره نمی‌توانند هم قسط پرداخت کنند و هم پس انداز داشته باشند.

نماینده مردم لنگرود در مجلس شورای اسلامی در ادامه افزود: علاوه بر آن اجرای این طرح باعث سرمایه‌ گذاری در بخش خصوصی می‌شود که می‌تواند تفاوت قیمت مسکن را تامین کند اما بحثی که وجود دارد مربوط دهک‌های پایین جامعه است که قادر به پرداخت ۸۰ میلیون تومان نخواهد بود.

لاهوتی درباره کمک این طرح به تعدیل بازار مسکن گفت: الان ما سرمایه‌ای داریم که دولت این نقدینگی را با سود بانکی به بانک‌ها منتقل می‌کند که باعث سرمایه‌ گذاری می‌شود و سرمایه گذار هم همه نگاهش امنیت سرمایه گذاری است تا سرمایه گذاری کند که با مدیریت درست به مسکن کمک خواهد کرد.

لاهوتی در پایان گفت: یکی از نیاز‌های جامعه بخش مسکن است که سرمایه گذار با انتقال پول به بانک‌ها مسکن را تحریک می‌کنند که امیدواریم با حمایت انبوه سازان و سرمایه گذاران سرمایه تامین و رونق به بازار مسکن برگردد.

انتهای پیام


لینک کوتاه : http://poolpress.ir/?p=47124
به اشتراک بگذارید:
نظرات کاربران :

دیدگاه شما

( الزامي )

(الزامي)

خانه اولی‌ها قشر محدودند
خانه اولی‌ها قشر محدودند
خانه اولی‌ها قشر محدودند
خانه اولی‌ها قشر محدودند
خانه اولی‌ها قشر محدودند