مجمع عادی سالانه بانک ایران زمین روز سه شنبه مورخ۱۳۹۳/۴/۳۱ با حضور بیش از ۵۴ در صد از سهامداران برگزار شد.

مجمع عادی سالانه بانک ایران زمین روز سه شنبه مورخ۱۳۹۳/۴/۳۱ با حضور بیش از ۵۴ در صد از سهامداران برگزار شد.

به گزارش پول پرس، سید کمال سید علی مدیر عامل این بانک در گزارش خود به سهامداران در ابتدابه فضای بانکداری بین المللی و تبیین نیروها و عوامل اثرگذار بر بانکها شامل قوانین و مقررات،مشتریان، تکنولوژی، رقابت جامعه و اقتصاد غیر قابل پیش بینی و پر نوسان پرداخت.
وی با اشاره به چالشهای صنعت بانکداری در داخل کشور در سال ۱۳۹۲ از جمله مشکلات موجود در روابط بانکی بین الملل،رکود تورمی حاکم بر اقتصاد، میزان معوقات نظام بانکی، و رقابت شدیدی که تا چند ماه پیش بین بانکها بر سر نرخ سود وجود داشت افزود با این همه بایستی با تدوین استراتژی و برنامه ریزی مناسب و تلاش تک تک همکاران به جلو حرکت نمائیم.
مدیر عامل بانک ایران زمین در ادامه گزارش مبسوطی از عملکرد مالی و عملیاتی بانک و همچنین مشکلات و چالشهای این بانک در سال مالی منتهی به ۲۹ اسفند ۱۳۹۲ ارائه و به تبیین اهم اهداف و برنامه های آتی بانک در سال جاری از جمله جلب رضایت هرچه بیشتر ذینفعان بانک، تکمیل فرآیند نقل و انتقال دارائیها و بدهیهای تعاونی مولی الموحدین به بانک در چارچوب توافقهای فی مابین، تمرکز ویژه بر کارکنان کلیدی و در نظر گرفتن مکانیزمهای توسعه و بهبود برای آنان ، توسعه زیر ساختهای مناسب به منظور جذب مشتریان ارزنده، افزایش درآمدهای غیرمشاع، انجام فعالیتهای ارزی، ایجاد بانکداری شرکتی و افزایش کارآیی و بهره وری بانک، پرداخت.
مدیرعامل بانک ایران زمین افزود، علیرغم مطلوب نبودن سهم بانک ایران زمین از بازار پول کشور، مانده سپرده های تودیع شده در شعب بانک ایران زمین در پایان سال ۱۳۹۲ نسبت به مدت مشابه قبل ۲۱۶ درصد رشد نشان می دهد . این در حالی است که سپرده ها در نظام بانکی حدود ۲۶ درصد رشد داشته است.
ضمنا با لحاظ نمودن تسهیلات انتقالی تعاونی مولی الموحدین میزان افزایش تسهیلات اعطایی بانک ایران زمین در این زمان ۵۹۱ درصد بوده است.
وی همچنین از رشد ۱۵۲ درصدی جمع داراییها و رشد ۱۲۵ درصدی درآمدهای مشاع این بانک در سال ۱۳۹۲ خبر داد و افزود تعداد کارت های صادره این بانک، تعداد مشتریان بانکداری مجازی و تعداد مشتریان دارای تلفنبانک به ترتیب ۲۱۲ ، ۲۱۷ و ۷۸ درصد رشد داشته است که نشان دهنده مقبولیت خدمات بانک در عرصه خدمات بانکداری الکترونیک برای مشتریان نسبت به سال قبل است.
سید کمال سید علی در ادامه به افزایش سرمایه بانک ایران زمین در سال گذشته اشاره کرد و گفت: افزایش سرمایه از مبلغ ۲۰۰۰ میلیارد ریال به مبلغ ۴۰۰۰ میلیارد ریال از محل آورده نقدی سهامداران انجام پذیرفت و پس از اخذ تایید مراجع ذیربط نهایتا د رتاریخ ۱۳۹۲/۱۲/۲۷ به ثبت رسید. وی افزود با این سرمایه نسبت کفایت سرمایه بانک به ۱۴ درصد بالغ گردید.
وی همچنین به تدوین برنامه های استراتژیک در حوزه امور بین الملل و برگزاری دوره های آموزشی مرتبط برای کارکنان و مدیران این بانک اشاره نمود و افزود پیگیری لازم از بانک مرکزی به منظور اخذ مجوز فعالیت های ارزی در جریان است.
در ادامه مجمع عادی سالانه بانک ایران زمین، پس از قرائت گزارش حسابرس مستقل و بازرس قانونی بانک، صورتهای مالی برای سال مالی منتهی به اسفند ۱۳۹۲ بانک ایران زمین به تصویب مجمع رسید.
همچنین بنا بر تصمیم سهامداران حاضر در جلسه مجمع مقرر شد مبلغ ۱۰۰ ریال سود به ازای هر سهم بین سهامداران تقسیم گردد.
انتهای پیام


لینک کوتاه : http://poolpress.ir/?p=42621
به اشتراک بگذارید:
نظرات کاربران :

دیدگاه شما

( الزامي )

(الزامي)

بانک ایران زمین ۱۰۰ ریال سود پرداخت کرد
بانک ایران زمین ۱۰۰ ریال سود پرداخت کرد
بانک ایران زمین ۱۰۰ ریال سود پرداخت کرد
بانک ایران زمین ۱۰۰ ریال سود پرداخت کرد
بانک ایران زمین ۱۰۰ ریال سود پرداخت کرد