مراسم رونمایی از ۱۰ عنوان کتاب حوزه روابط‌عمومی و ارتباطات همزمان با پنجمین روز هفته روابط عمومی عصر روز چهارشنبه ۳۱ اردیبهشت ماه در مجموعه فرهنگی – تاریخی سعدآباد برگزار شد.

به گزارش پول پرس، این مراسم که با حضور حجت الاسلام و المسلمین دعاگو، امام جمعه شمیرانات و فرماندار شیمرانات، همچنین جمعی از نویسندگان و مسوولان موسسات انتشاراتی حوزه رسانه همراه بود، کتاب‌های «روابط‌عمومی دوفضایی»نوشته دکتر سعید رضا عاملی، «روابط‌عمومی از زاویه ارتباطات» نوشته دکتر یونس شکرخواه، «رسانه‌های بیگانه؛ قرائتی با تحلیل گفتمان» اثری از دکتر حسن بشیر «واژه‌نامه تخصصی مدیریت فرهنگی» اثر شهرود امیر انتخابی، فرناز سربندی و دکتر محمد سلطانی‌فر، «نظریه امروز ارتباط» به قلم دکتر اسماعیل قدیمی، «رادیو و موسیقی» نوشته دکتر مسعود کوثری، «قدرت ارتباطات» ترجمه دکتر حسن بصیریان جهرمی «ارتباطات (فردی- اجتماعی)» ترجمه حسن خسروی، «تیتر‌نویسی» نوشته مجید رضائیان و «کتاب کوچک مصاحبه» اثری از دکتر شهرام گیل‌آبادی رونمایی شدند.

محمدصادق افراسیابی، معاون فرهنگی، مطبوعاتی و اطلاع رسانی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی در این مراسم، گفت: امیدواریم این نشست موجب شود که نگاه تازه‌ای نسبت به رسانه و سواد رسانه‌ای داشته باشیم و شعار امسال هفته روابط عمومی که همدلی است، می‌تواند در این میان نقش به سزایی در ایجاد همدلی در میان فعالان این حوزه داشته باشد.

وی افزود: توجه به این موضوع خیلی مهم است زیرا با این نگاه روابط عمومی‌هایی که اکنون صرفا به بنگاه خبرپراکنی و انتشار اخبار و اطلاعات سازمان‌ها تبدیل شده‌اند از این حالت خارج شده و به سمت همدلی برود.

به گفته افراسیابی، اگر سازمان‌ها و نهادهای دولتی و غیردولتی از نگاه اندیشمندان و صاحب‌نظران حوزه رسانه و ارتباطات در کارها و برنامه‌های خود استفاده کنند، در آینده‌ای نه چندان دور شاهد آینده‌ای خوب برای روابط عمومی‌ها خواهیم بود، همچنین امیدواریم هفته روابط عمومی به عنوان هفته در تقویم کشور ثبت شود تا شاهد اتفاقات خوبی در این حوزه باشیم.

غلامرضا کاظمی دینان، رییس ستاد بزرگذاشت هفته روابط عمومی نیز در بخش دیگر این مراسم طی سخنانی، گفت: روابط عمومی یک امر الزامی در زندگی اجتماعی است که تلطیف کننده رابطه مردم در زندگی عادی است و می‌توان گفت زندگی اجتماعی بدون ارتباط و رابطه معنایی پیدا نمی‌کند.

وی با اشاره به مراسم چهارمین روز روابط عمومی و بزرگداشت دکتر محمدمهدی فرقانی، عنوان کرد: این مراسم که با پاس ۴۲ سال فعالیت این استاد حوزه رسانه و ارتباطات برگزار شد به دنبال این بود که به این مرد بگوییم که ما قدردان چهار دهه زحمت و تلاش تو برای تربیت و تعلیم دانشجویان حوزه ارتباطات بوده‌ایم و هستیم.

کاظمی دینان در بخش دیگر سخنان خود با اشاره به برنامه‌های روز ششم هفته روابط عمومی، توضیح داد: قرار است صبح پنجشنبه با حضور جمعی از فعالان حوزه رسانه و ارتباطات در توچال، زباله‌های پلاستیکی که محیط زیست را آلوده کرده اند را جمع آوری کنیم.

به گفته کاظمی دینان، در روز جمعه که آخرین روز این هفته به شمار می آید نیز طوماری نگاشته و به امضای جمعی از فعالان حوزه رسانه و ارتباطات خواهد رسید، این طومار درخواستی مبنی بر تشکیل نظام روابط عمومی در کشور است که به حضور دکتر حسن روحانی، رییس جمهور ارسال خواهد شد.

وی یادآور شد: ما در این طومار می خواهیم همان‌طور که پزشکان و مهندسان از یک نظام حرفه بهره مند هستند و یک دکتر یا مهندس برای دریافت مجوز کار نیازمند دریافت مجوز از آنان است، در حوزه روابط عمومی نیز چنین اتفاقی رخ دهد تا شاهد حضور افراد حرفه ای و کارآمد در این حوزه باشیم.

 

ronamaie 2week06

 

 

انتهای پیام


لینک کوتاه : http://poolpress.ir/?p=37982
به اشتراک بگذارید:
نظرات کاربران :

دیدگاه شما

( الزامي )

(الزامي)

رونمایی از ۱۰ کتاب ارتباطات در هفته روابط عمومی
رونمایی از ۱۰ کتاب ارتباطات در هفته روابط عمومی
رونمایی از ۱۰ کتاب ارتباطات در هفته روابط عمومی
رونمایی از ۱۰ کتاب ارتباطات در هفته روابط عمومی
رونمایی از ۱۰ کتاب ارتباطات در هفته روابط عمومی