رضا ضراب که به فساد مالی در ترکیه متهم شده است گفت بازداشت وی با هدف کمک به شرکت های دیگری انجام شده است که در زمینه تجارت طلا بین ایران و ترکیه فعال بوده اند.

به گزارش پول پرس به نقل از تسنیم، رضا ضراب، متهم اصلی پرونده فساد بزرگ در ترکیه گفت، تحقیقات در مورد وی با هدف کمک به دیگر شرکت های خارجی برای انجام تجارت طلا بین ایران و ترکیه انجام می گیرد.
ضراب که در مصاحبه با شبکه تلویزیونی ای هابر ترکیه سخن می گفت افزود: تعداد دیگری از شرکت ها وجود دارند که تجارت طلا بین ایران و ترکیه انجام داده اند، اما در تحقیقات مربوط به این پرونده، از فعالیت های آنها چشم پوشی شده است. آیا این اقدام معنادار نیست؟
وی گفت: تحقیقات ۱۷ دسامبر در مورد فساد اقتصادی «به منافع ترکیه بیش از شخص وی ضربه زده است.»
این تاجر ایرانی که تابعیت مضاعف ترکیه را هم دارد افزود ۲۵ میلیارد لیره ترکیه بابت مالیات تجارت طلایی که انجام داده، پرداخت کرده است.
ضراب در ادامه اضافه کرد: «من جاسوس ایران یا ترکیه نیستم. من یک تاجر هستم که به اقتصاد ترکیه کمک کرده است. من واقعا تعجب می کنم که چرا این اتهامات متوجه من شده است.»
ضراب که متهم به ایجاد یک حلقه جهت پرداخت رشوه به مقامات ترک برای کمک به فروش طلا به ایران از طریق هالک بانک ترکیه است، یکی از متهمان اصلی تحقیقات در مورد پرونده فساد بزرگ در ترکیه که در اواسط ماه دسامبر افشا شد، به شمار می رود.
این تاجر ایرانی همچنین این ادعا که وزیر سابق اتحادیه اروپای ترکیه در قبال دریافت رشوه، یک ویزای ایتالیا برای پدر وی تهیه کرده است را تکذیب کرد.
در مصاحبه ای دیگر با روزنامه دیلی صباح، ضراب گفت: زمانی که ۲۰ فیلمبردار به همراه پلیس ترکیه در سحرگاه روز ۱۷ دسامبر وارد اتاق خواب وی شدند، وی متوجه شده است که یک «عملیات ضربت» در جریان بوده است.

انتهای پیام


لینک کوتاه : http://poolpress.ir/?p=35131
به اشتراک بگذارید:
نظرات کاربران :

دیدگاه شما

( الزامي )

(الزامي)

رضا ضراب: جاسوس نیستم
رضا ضراب: جاسوس نیستم
رضا ضراب: جاسوس نیستم
رضا ضراب: جاسوس نیستم
رضا ضراب: جاسوس نیستم