تعداد ۱۰ شرکت کارگزاری ۴۶ درصد ارزش کل معاملات را در ۱۱ ماهه امسال به اختصاص خود دادند.

به گزارش پول پرس به نقل از تسنیم، اداره آمار و اطلاعات بازار اعلام کرد: در پایان یازدهمین ماه سال جاری از ۹۴ کارگزار فعال در بورس، ۹۱ کارگزار در معاملات آنلاین فعال بوده اند.
بر اساس این گزارش؛ از کل معاملات انجام شده در این مدت، ۲۸۷ هزار و ۵۷۵ میلیارد ریال خرید و فروش الکترونیکی بوده و بیش از ۳۹ درصد از کل معاملات الکترونیکی در ۵ کارگزاری انجام شده است که به ترتیب کارگزاری های مفید با ۲۳.۸۱ درصد، آگاه با ۶.۰۷ درصد، بانک کشاورزی با ۵.۴۲ درصد، نهایت نگر با ۲.۴۲ درصد و بانک ملت با ۲.۲ درصد در رتبه های اول تا پنجم قرار دارند.
همچنین ارزش کل خرید و فروش ۹۴ کارگزار فعال بورس اوراق بهادار تهران از ابتدای سال جاری تا پایان بهمن ماه، بالغ بر ۱۷۶۵ هزار و ۵۳۰ میلیارد ریال و دفعات معاملات ۱۶ میلیون و ۹۷ هزار دفعه بوده است.
براین اساس ارزش خرید و فروش خرد و بلوک در این مدت بیش از ۱۳۰۶ هزار میلیارد ریال معادل ۷۴ درصد کل معاملات بوده و ارزش خرید و فروش عمده و سایر ۲۶۲ هزار و ۷۴۶ میلیارد ریال معادل ۱۴.۹ درصد از معاملات را به خود اختصاص داده است.
۴۶ درصد از کل معاملات در اختیار ۱۰ کارگزار
این گزارش می افزاید: تعداد ۱۰ شرکت کارگزاری نیز حدود ۴۶ درصد ارزش کل معاملات را در ۱۱ ماهه امسال به اختصاص خود دادند که شرکت های کارگزاری بانک ملت با ۱۳.۲۱ درصد، کارگزاری بانک ملی ایران با ۶.۶۳ درصد، کارگزاری مفید با ۵.۳۱ درصد، کارگزاری آگاه با ۴.۱۸ درصد، کارگزاری عمران فارس با ۳.۲۶ درصد و کارگزاری صبا تامین با ۳.۱۱ درصد در رتبه های اول تا ششم این جدول قرار دارند. همچنین شرکت های کارگزاری خبرگان سهام با ۲.۸۲ درصد، کارگزاری بانک رفاه کارگران با ۲.۵۳ درصد، کارگزاری حافظ با ۲.۲۹ درصد، و کارگزاری بانک صادرات با ۲.۲۹ درصد در مکان های هفتم تا دهم این فهرست جای دارند.
انتهای پیام


لینک کوتاه : http://poolpress.ir/?p=30544
به اشتراک بگذارید:
نظرات کاربران :

دیدگاه شما

( الزامي )

(الزامي)

۴۶ درصد کل معاملات بورس در اختیار ۱۰ کارگزار
۴۶ درصد کل معاملات بورس در اختیار ۱۰ کارگزار
۴۶ درصد کل معاملات بورس در اختیار ۱۰ کارگزار
۴۶ درصد کل معاملات بورس در اختیار ۱۰ کارگزار
۴۶ درصد کل معاملات بورس در اختیار ۱۰ کارگزار