- پایگاه خبری اخبارپول - http://poolpress.ir -

بیمه دارایی‌های دولت توسط بخش خصوصی

جواد سهامیان مقدم صبح امروز پس از امضای قرارداد خدمات بیمه ای با سازمان نظام روانشناسی گفت: ۸۰ درصد پرتفوی حق بیمه نامه های این شرکت متعلق به پوشش های بیمه ای بخش خصوصی است و ما متکی به این بخش از بازار بیمه ای کشور هستیم.

به گزارش پول پرس به نقل از مهر، مدیرعامل بیمه ایران با اعلام اینکه ۸۰ درصد پرتفوی این شرکت به بخش خصوصی تعلق دارد، گفت: درحال حاضر بیشتر اموال و دارایی های دولت نزد شرکت های بیمه خصوصی بیمه شده است نه بیمه ایران و این در راستای حمایت این شرکت از بخش خصوصی صورت گرفته است.

وی افزود: قرارداد ما با این سازمان دو ساله است و طی آن اعضای این سازمان می توانند با پرداخت حق بیمه نامه های مربوطه از خدمات بیمه ای بیمه ایران دربخش های درمان تکمیلی، بیمه نامه های آتش سوزی، اتومبیل شخص ثالث و بدنه، مسئولیت و عمر بهره مند شوند.

مدیرعامل بیمه ایران افزود: بیمه ایران تنها شرکت بیمه دولتی کشور است اما با وجود رویه سایر شرکت های بیمه ای که سهامداران آن تمامی خدمات بیمه ای خود را از شرکت متبوعشان دریافت می کنند این رویه در مورد بیمه ایران که تمامی سهام آن متعلق به دولت است اجرایی نشده است.

وی با اشاره به اصل ۴۴ قانون اساسی و حمایت از بخش خصوصی در برنامه های سوم، چهارم و پنجم توسعه اظهار داشت: درحال حاضر بیشتر اموال و دارایی های دولت نزد شرکت های بیمه خصوصی بیمه شده است نه بیمه ایران و این در راستای حمایت این شرکت از بخش خصوصی صورت گرفته است. از طرف دیگر این نشان می دهد ما در یک بازار رقابتی توانسته ایم عملکرد مناسبی داشته باشیم و همچنان بزرگترین شرکت بیمه ای کشور و منطقه باقی بمانیم.

سهامیان مقدم درادامه به تازه ترین آمار بیمه مرکزی در خصوص توانگری شرکت های بیمه ای نیز اشاره و تصریح کرد: براساس اعلام بیمه مرکزی این شرکت بالاترین رتبه توانگری را در بین شرکت های بیمه ای در اختیار دارد و با توجه به این توانمندی می تواند ریسک های بزرگ را قبول اتکایی کند، با این همه باز هم از این مزیت درجهت فرصت های جدید برای بخش خصوصی صنعت بیمه استفاده نکردیم مگر آنکه دیگر شرکت ها نتوانند و یا نخواهند در موارد خاص به حوزه ای ورود کنند.

وی در خصوص عقد قرارداد این شرکت با سازمان نظام روانشناسی نیز اظهار داشت: امنیت روانی در جامعه ارزشش از امنیت جسمی بالاتر است به عبارت دیگر امنیت جسمی در راستای امنیت روانی قرار دارد از این رو و برای کاهش دغدغه های اجتماعی روانشناسان و پر کردن بخشی از خلاء های حمایتی درمانگران این بخش که حافظان اصلی امنیت روانی کشور هستند این قرارداد را با سازمان نظام روانشناسی امضا کردیم.

وی افزود: قرارداد ما با این سازمان دو ساله است و طی آن اعضای این سازمان می توانند با پرداخت حق بیمه نامه های مربوطه از خدمات بیمه ای بیمه ایران دربخش های درمان تکمیلی، بیمه نامه های آتش سوزی، اتومبیل شخص ثالث و بدنه، مسئولیت و عمر بهره مند شوند.

مدیرعامل بیمه ایران با تاکید بر اینکه رعایت حقوق بیمه گذاران، سرعت درانجام کار و خلاقیت الویت های بیمه گری بیمه ایران بوده و از اصلی ترین اهداف ما در این شرکت است، افزود: همین مساله باعث شده تا بیمه گذاران اقبال بیشتری به این شرکت داشته باشند و این شرکت بیش از ۵۰ درصد سهم بازار بیمه ای کشور را در اختیار بگیرد.

به گفته وی در همین راستا بیمه گذارانی که یک بار از خدمات بیمه ای بیمه ایران بهره مند شده اند با توجه به حس مسئولیت پذیری کارکنان این شرکت حاضر نیستند به شرکت بیمه ای دیگری برای دریافت خدمات بیمه ای مراجعه نمایند و بیمه گذار دائمی این شرکت شده اند.

انتهای پیام