به دنبال اخطار شرکت های بیمه هند به پالایشگاه های نفتی این کشور مبنی بر امکان قطع سرویس ارائه بیمه به نفتکشهای حامل نفت ایران، دولت هند به این تصمیم رسیده است که برای پشتیبانی از شرکت های داخلی بیمه برای پوشش بیمه ای نقل و انتقالات نفت ایران بودجه ای اختصاص دهد.
به گزارش پایگاه خبری تحلیلی پول پرس به نقل از رویترز، پیشتر در ۲۶ خرداد ماه سال گذشته مجلس نمایندگان ژاپن نیز بودجه ۱.۶ میلیارد دلاری را برای پشتیبانی از شرکتهای بیمه داخلی برای ارائه سرویس بیمه نامه به کشتی‌های حامل نفت ایران تصویب کرده بود.
ویوک رایی یکی از سخنگوهای وزارت فدرال نفت هند به خبرنگاران گفته است که برنامه دولت برای اختصاص بودجه برای پشتیباتی از پوشش بیمه ای نفت ایران به این خاطر است که شرکتها پالایشگاهی دولتی مانگلور و شرکت خصوصی «اسار» اعلام کرده اند که بخاطر مشکلات تامین بیمه نامه احتمالا مجبور به قطع واردات نفت از ایران شوند.
هفته گذشته دولت هند که چهارمین وارد کننده بزرگ نفت در دنیا است، مذاکراتی را با اتحادیه اروپا برای روشن کردن موضع و قوانین اتحادیه در رابطه با بیمه و خرید نفت ایران توسط شرکت های داخلی هندی آغاز کرده بود.
شرکتهای بیمه و بیمه مجدد (اتکایی) اروپا که حدود ۹۵ درصد از بیمه نامه های نفتکش های جهان را پوشش می دهند، از اول ژوئیه سال گذشته بخاطر تحریم های نفتی علیه ایران ارائه بیمه نفتکش های حامل نفت ایران را قطع کردند.
رایی گفت: وزارت دارایی هند در آستانه تصمیم نهایی برای اختصاص بودجه برای بیمه اتکایی نفت ایران است. بر اساس پیشنهاد ارائه شده، بیمه گران محلی و «هیات توسعه صنایع نفت» بعنوان زیر مجموعه وزارت نفت قرار است بودجه مورد نیاز برای بیمه اتکایی شرکتهای دولتی داخلی برای انتقال نفت ایران را تامین کنند.
به گفته وی، هنوز جزئیات اینکه چه مقدار از این پول باید توسط وزارت فدرال نفت هند تامین شود، رقم بودجه مورد نیاز و اینکه آیا برای پوشش بیمه اتکایی کافی خواهد بود یا نه، موضوعاتی است که بایستی مذاکره و حل شود.
انتهای پیام


لینک کوتاه : http://poolpress.ir/?p=2183
به اشتراک بگذارید:
نظرات کاربران :

دیدگاه شما

( الزامي )

(الزامي)

«برنامه هند» برای بیمه کشتی‌های حامل نفت ایران
«برنامه هند» برای بیمه کشتی‌های حامل نفت ایران
«برنامه هند» برای بیمه کشتی‌های حامل نفت ایران
«برنامه هند» برای بیمه کشتی‌های حامل نفت ایران
«برنامه هند» برای بیمه کشتی‌های حامل نفت ایران