کد خبر: 217493
دوشنبه 24 بهمن 1401 - 11:40
شرکت سهامی بیمه ایران که جزو نخستین دستگاه های دولتی اتصال یافته به پنجره ملی خدمات دولت هوشمند از مهر ماه امسال بوده است، هم اکنون از طریق درگاه الکترونیکی خود در پنجره ملی خدمات دولت هوشمند امکان ارائه خدمات گسترده ای را دارد.
به گزارش اخبارپول، با توجه به سیاست های دولت مردمی سیزدهم، راه اندازی «پنجره ملی خدمات دولت هوشمند» با هدف ایجاد راهی امن برای دسترسی آنلاین به خدمات دولتی از طریق یک درگاه واحد صورت گرفته است. این درگاه، پلتفرم ملی یکپارچه ارائه خدمات دولتی و عمومی به مردم بوده و هدف آن ایجاد سهولت در ارائه این خدمات به شهروندان کشور است؛ بهطوریکه تنها با یک بار احرازهویت میتوان خدمات موردنظر را دریافت نموده و یا به سامانههای متفاوت ارائه دهنده خدمات وارد شد. دریافت خدمات در این پنجره براساس دستهبندی نیازهای مردم انجام شده که مهمترین این دستهها عبارتند از خدمات حوزه سلامت، آموزش، مسکن، امور عمومی و…
با همکاری سازمان فناوری اطلاعات امکانی مناسب فراهم آماده است تا خدمات بی منت بیمه ایران به هم میهنان و ذی نفعان شرکت به سادگی قابل دریافت باشد. خدمات قابل ارائه بیمه ایران از طریق پنجره ملی خدمات دولت هوشمند عبارتند از: نرخ دهی؛ خرید و تمدید بیمه نامه ثالث و بدنه؛ تأیید اصالت بیمه نامه؛ پرداخت (حق بیمه و اقساط) و سرویس های نقشه.
از دیگر امکانات پنجره ملی خدمات دولت هوشمند می توان به موارد زیر اشاره کرد:
* اتصال به بستر ملی تبادل اطلاعات (GSB) و در مرحله دریافت وب سرویس های مورد نیاز در بستر ملی تبادل اطلاعات (۴۰ سرویس)
* اخذ وب سرویس های قوه قضاییه در بستر ملی تبادل اطلاعات (GSB):
– وب سرویس استعلام سوابق محکومیت های مالی سطح یک
– وب سرویس استعلام سوابق محکومیت های مالی(سرویس سطح یک اجرائیات سازمان ثبت اسناد و املاک کشور)
– وب سرویس تصدیق اصالت آراء قضایی
* لینک دسترسی از سامانه ورود متمرکز شرکت سهامی بیمه ایران :
* لینک دسترسی از سامانه پنجره ملی خدمات دولت هوشمند :