معاون برنامه ریزی و اشتغال استانداری تهران گفت: بانک هایی که برای پرداخت تسهیلات به تعهدات خود عمل نکرده اند، از امروز به مدت یک هفته مهلت دارند، تعهدات خود برای پرداخت تسهیلات را اجرا کنند.

به گزارش پول پرس به نقل از ایرنا، ˈ نعمت الله ترکیˈ درحاشیه دیدار استاندار تهران با مدیران شعبات بانک های استان تهران افزود: طبق مصوبه کارگروه اشتغال استان تهران، بانک های عامل تعهد کرده بودند، در سالجاری تسهیلات بانکی برای بنگاه های زود بازده، مشاغل خانگی و متقاضیان در شهرهای زیر ۲۰ هزار جمعیت را عملیاتی کنند.

وی ادامه داد: در مجموع تنها ۹ بانک در بخش تسهیلات زود بازده همکاری خوبی داشتند که در این بین بانک های رفاه و ملت به طور کامل به تعهدات خود عمل نکردند.

معاون استاندار تهران افزود: این دو بانک همکاری مناسبی نداشتند که استاندار تهران به مدیران عامل این دو بانک برای اجرای تعهدات خود مهلت یک هفته ای داده شد است.

وی با بیان اینکه تمامی بانک های عامل استانهای کشور از یک مدیر مسئول مستقل بهره می برند، گفت: در این جلسه تصمیم گرفته شد برای بهبود روند کاری در بانک های عامل استان تهران یک مدیر مسئول مستقل در نظر گرفته شود که با استقبال مدیران عامل بانک های استان تهران مواجه شد.

معاون برنامه ریزی و اشتغال استان تهران تصریح کرد: از سال ۸۸ میزان تعهدات بانکی استان تهران از طریق بنگاههای زوده بازده ۳۲۰۰ میلیارد تومان بوده است که در حال حاضر بانک ها حدود دو هزار میلیارد تومان تسهیلات در اختیار متقاضیان قرار دادند.

وی اضافه کرد: حدود یک هزار میلیارد تومان تسهیلات از طریق بانک ها پرداخت نشده که با مهلت یک هفته ای استاندار تهران، مدیران عامل این بانک ها باید به این تعهدات عمل کنند.

ترکی افزود: در بخش مشاغل خانگی میزان تسهیلات بانکی ۷۳ میلیارد تومان بوده است که در این جلسه مقرر شد بانک ملت استان تهران که قرار شد ۵۰ درصد این تسهیلات را در اختیار متقاضیان قرار دهد، ظرف یک هفته آینده به تعهدات خود عمل کند.

وی با بیان اینکه استان تهران از گردش مالی بالایی برخوردار است، گفت: ۵۵ درصد درآمد کشور در استان تهران رقم می خورد اما سهم استان تهران در واگذاری تسهیلات بانکی حدود ۲۰ درصد کشور است.

معاون استاندار تهران خاطرنشان کرد: این تسهیلات در جایگاه استان تهران نیست و باید واگذاری تسهیلات بانکی با توجه به جمعیت و گردش مالی بالای این استان افزایش یابد.

جلسه استاندار تهران با مدیران بانک های استان تهران عصر امروز ( سه شنبه) در استانداری تهران برگزار شد.

انتهای پیام


لینک کوتاه : http://poolpress.ir/?p=20526
به اشتراک بگذارید:
نظرات کاربران :

دیدگاه شما

( الزامي )

(الزامي)

اولتیماتوم استانداری تهران به برخی بانک ها
اولتیماتوم استانداری تهران به برخی بانک ها
اولتیماتوم استانداری تهران به برخی بانک ها
اولتیماتوم استانداری تهران به برخی بانک ها
اولتیماتوم استانداری تهران به برخی بانک ها