به دنبال تصویب تعطیلی پنج‌شنبه‌ها در استان‌های اصفهان، خوزستان، بوشهر و مرکزی این مصوبه به استان البرز نیز رسید. اصفهان نخستین گام برای تعطیلی سراسری پنج‌شنبه‌‌ها را عملی ساخته بود و حالا با تصویب شورای برنامه‌ریزی و توسعه استان البرز این طرح به صورت آزمایشی در این منطقه نیز اجرایی خواهد شد.

به گزارش پایگاه خبری تحلیلی پول پرس به نقل از خبرگزاری مهر، مسوولان استانی البرز معتقدند: تعطیلی پنج‌شنبه‌ها سبب کاهش هزینه، آلودگی هوا و صرفه‌جویی در مصرف انرژی خواهد شد. استدلالی که شاید درباره پایتخت نیز با شدت بیشتری صادق باشد.

پیشنهاد تعطیلی پنج‌شنبه‌ها در استان البرز از مدت‌ها پیش مطرح بوده چنانکه بحث‌های کارشناسی و همچنین تاثیرات متقابل تعطیلی البرز بر استان تهران از جمله موارد مورد بررسی در این پیشنهاد بوده است. در این باره اصغر عربیان، استاندار البرز گفته بود: «تعداد زیادی از شاغلین شهر تهران در شهر کرج و استان البرز ساکن هستند و بالعکس و تعطیلی روزهای پنج‌شنبه یکی از این استان‌ها برای دیگری مشکلاتی ایجاد می‌کند و روی مولفه‌های اجتماعی، فرهنگی و اقتصادی تاثیرگذار است.

به همین دلیل قرار شد روی این پیشنهاد دقیقا بررسی و کار کارشناسی صورت گیرد.» با این توضیحات امکان بررسی تعطیلی استان تهران پس از استان البرز نیز می‌رود. پیش از این، محمود احمدی‌نژاد در چند نوبت از احتمال تعطیلی پنج‌شنبه‌‌ها در سراسر کشور خبر داده بود و در پی ابراز این دیدگاه، وزارت آموزش و پرورش و مراکز آموزش عالی برای اجرایی کردن این طرح دست به کار شدند. تعطیلی مقاطع ابتدایی مدارس در روزهای پنج‌شنبه نخستین قدم در راستای فراگیری ایده تعطیلی پنج‌شنبه‌ها در کشور بود که اگر چه با تسری آن به کلیه مقاطع تحصیلی انتقادبرانگیز شد، اما زمینه را برای تصمیمات بعدی در این خصوص مهیا کرد.

مجلس‌نشینان جدی‌ترین منتقدان این طرح بودند، اما گویا جدیت دولت برای اجرای تصمیمش بیشتر از اینها بود تا آنکه از مهر ماه امسال شاهد تعطیلی کلیه مقاطع تحصیلی در روزهای پنج‌شنبه بر اساس بخشنامه وزارت آموزش و پرورش بودیم. به دنبال این تصمیم، دانشگاه آزاد نیز پنج‌شنبه‌ها را تعطیل اعلام کرد تا دانشگاه‌ها نیز طعم فراغت در این روز را بچشند و حالا استانداری البرز هم به جمع مجموعه‌های مدیریتی پیوسته که در راستای تعطیلی پنج‌شنبه‌ها گام عملی برداشته‌اند. در حال حاضر ادارات سراسر کشور در روزهای پنج‌شنبه ساعات کار کمتری به نسبت دیگر روزهای هفته دارند و وزارتخانه‌ها نیز در این روز تعطیل‌ هستند.

انتهای پیام


لینک کوتاه : http://poolpress.ir/?p=1935
به اشتراک بگذارید:
نظرات کاربران :
  1. امیرزاده گفت:

    الان ک مملکت کلا تعطیله
    یه ۵شنبه رو هم تعطیل کنند راحت شیم دیگه

دیدگاه شما

( الزامي )

(الزامي)

تعطیلی پنج‌شنبه در یک قدمی تهران
تعطیلی پنج‌شنبه در یک قدمی تهران
تعطیلی پنج‌شنبه در یک قدمی تهران
تعطیلی پنج‌شنبه در یک قدمی تهران
تعطیلی پنج‌شنبه در یک قدمی تهران