رئیس سازمان بازرسی کل کشور با بیان اینکه در حال حاضر ۳۹ نفر در رابطه با فساد ۳ هزار میلیاردی محاکمه شده‌اند، گفت:‌ پرونده مهدی هاشمی در دادسرا و در حال طی روند کارشناسی است و به دادگاه برنگشته است.
به گزارش پول پرس به نقل از فارس، ناصر سراج بعد از ظهر امروز در حاشیه تودیع و معارفه مدیر کل بازرسی استان زنجان ماهیت سازمان بازرسی را قضایی اعلام کرد و اظهار داشت: از این رو مدیران کل بازرسی استان‌ها از میان قضات عالی رتبه انتخاب می‌شود.

وی با بیان اینکه اگر مدیر کل بازرسی استان‌های قاضی نباشند گزارش‌های تنظیم شده باید به مرکز کشور یا حداقل منطقه ارجاع داده شود، افزود: گزارشات تنظیمی توسط قاضی خیلی نیاز به بررسی ندارد به همین دلیل از طولانی شدن روند دادرسی‌ها پیشگیری می‌شود.

رئیس سازمان بازرسی کل کشور در پاسخ به سوالی در مورد پرونده معروف به پرونده ۳ هزار میلیارد تومانی گفت: در حال حاضر ۳۹ نفر در این رابطه محاکمه شده‌اند.

این مقام قضایی با بیان اینکه به پرونده‌های افراد اصلی در پرونده ۳ هزار میلیارد تومانی رسیدگی شده است، اضافه کرد: این رسیدگی منجر به صدور حکم برای این افراد شده و دادسرای اجرای حکم در حال اجرای حکم محکومان این پرونده هستند.

سراج تاکید کرد: همه افراد محکوم شده در پرونده ۳ هزار میلیارد تومانی در حال سپری کردن دوره محکومیت خود هستند.

وی در پاسخ به سوالی در مورد پرونده مهدی هاشمی گفت: این پرونده در دادسرا و در حال طی روند کارشناسی است و به دادگاه برنگشته است.

رئیس سازمان بازرسی کل کشور با ابراز بی‌اطلاعی از پرونده بابک زنجانی تصریح کرد: در مورد سایر پرونده‌ها به دلیل محرمانه بودن نمی‌توان اطلاعاتی داد.

این مقام قضایی در مورد پرونده دانشگاه احمدی‌نژاد هم ابراز بی‌اطلاعی کرد.

انتهای پیام


لینک کوتاه : http://poolpress.ir/?p=19306
به اشتراک بگذارید:
نظرات کاربران :

دیدگاه شما

( الزامي )

(الزامي)

محاکمه ۳۹ نفر در پرونده فساد بزرگ
محاکمه ۳۹ نفر در پرونده فساد بزرگ
محاکمه ۳۹ نفر در پرونده فساد بزرگ
محاکمه ۳۹ نفر در پرونده فساد بزرگ
محاکمه ۳۹ نفر در پرونده فساد بزرگ