اخبارپول- مریم ابونیا : اخیرا اعلام شده است که طبق تصمیم بانک مرکزی هر فرد روزانه فقط ۲۰ تراکنش واریزی و در نهایت در طول ماه تا ۸۰ تراکنش واریزی می‌تواند داشته باشد.

به گزارش خبرنگار پایگاه خبری اخبارپول، خبر محدودیت سقف تراکنش به محض اعلام، انتقادات فراوانی را متوجه بانک مرکزی کرد.
طبق این محدودیت، به خصوص کسب‌وکارهای اینترنتی با مشکلات فراوانی مواجه خواهند شد که نگرانی زیادی را برای این قشر جامعه به همراه داشت.

در ادامه این اطلاعیه، ایسنا از قول کانون بانک‌ها و موسسات اعتباری خصوصی و شورای هماهنگی بانک‌های دولتی و نیمه‌دولتی نوشت: این محدودیت تنها در مورد تعداد تراکنش‌های واریز به کارت اعمال خواهد شد و محدودیتی برای تعداد تراکنش‌هایی که هر فرد به منظور کارت به کارت از کارت‌های بانکی خود به سایر کارت‌ها در شبکه بانکی انجام می‌دهد، پیش‌بینی و تعیین نشده است. به عبارت دیگر این محدودیت تنها شامل «واریز به» کارت بانکی یک فرد است.

همچنین اعلام شد که محدودیت تعدادی تعیین‌شده حاصل رصد و تحلیل هوشمند یک‌ساله رفتار کاربران است که بر اساس آن، محدودیت در نظر گرفته شده صرفاً تعداد بسیار محدودی از افراد استفاده کننده را در روز تحت تاثیر قرار خواهد داد و بنابراین کارکرد استفاده‌های معمول بدون هیچ مشکلی برقرار خواهد ماند.

اما امروز و در پی اعتراض و نگرانی مشتریان شبکه بانکی، بنا به دستور اکبر کمیجانی رئیس‌کل بانک مرکزی، در راستای حمایت از کسب و کارهای خُرد، ‌مقرر شد این موضوع بار دیگر بررسی شود و رویه‌های بانک مرکزی به نحوی تعیین شود که نگرانی برای کسب و کارها ایجاد نشود.

با این دستور کمیجانی شاید بتوان ادعا کرد که طرح اعلام شده هنوز خام است و به خوبی به آن پرداخته نشده و لازم است برای متضرر نشدن کسب و کارها بدان توجه زیادی کرد.

شایان ذکر است که به نظر می‌رسد رصد و تحلیل هوشمند یک‌ساله رفتار کاربران می‌تواند کمک زیادی برای به نتیجه رسیدن هدف نهایی این طرح یعنی مبارزه با سایتهای قمار کند.

به عنوان یک پیشنهاد، بانک مرکزی می‌تواند با ثبت‌نام از صاحبان مشاغل خرد و اینترنتی این دسته افراد را از قانون محدودیت تراکنش معاف کند تا ضرر مالی و روانی به هموطنانمان که در این روزها بسیار در مضیقه هستند، وارد نشود.

در پایان از بانک مرکزی درخواست می‌شود که در شرایطی که بسیاری از کسب و کارها به علت شیوع کرونا با تعطیلی و یا مشکلات اقتصادی مواجه شده اند، به معیشت آنها بیشتر توجه شده و با اخبار منفی آرامش روانی جامعه را به مخاطره نیاندازیم.


لینک کوتاه : http://poolpress.ir/?p=185507
به اشتراک بگذارید:
نظرات کاربران :

دیدگاه شما

( الزامي )

(الزامي)

اختصاصی/کسب‌وکارها نگران کاهش تعداد تراکنش روزانه نباشند
اختصاصی/کسب‌وکارها نگران کاهش تعداد تراکنش روزانه نباشند
اختصاصی/کسب‌وکارها نگران کاهش تعداد تراکنش روزانه نباشند
اختصاصی/کسب‌وکارها نگران کاهش تعداد تراکنش روزانه نباشند
اختصاصی/کسب‌وکارها نگران کاهش تعداد تراکنش روزانه نباشند