ورود نقدینگی زیاد به بازار سهام یکی از مهم ترین اتفاق هایی است که در سال جاری رخ داده و افزایش قابل توجه حجم و ارزش معاملات نیز نشان دهنده این موضوع است.
به گزارش پول پرس به نقل از باشگاه خبرنگاران، محسن عباسلو، مدیر عامل کارگزاری ارگ هومن گفت: از مهم ترین دلایل رونق بازار گزارش های شش ماهه مطلوب شرکت هاست.

وی خوش بینی به آینده مذاکرات بین المللی و کاهش ریسک های سیستماتیک را از دیگر دلایل رونق بازار دانست و افزود: نسبت قیمت به درآمد بازار سرمایه قبل از اعمال تحریم های بین المللی ۸ تا ۹ مرتبه بود که با اعمال تحریم ها به سه تا چهار مرتبه رسید اما خوش بینی به آینده در ماه های اخیر باعث افزایش این نسبت در بازار شده است.

وی معتقد است رکود در بازارهای موازی از دیگر دلایل این رشد و رونق محسوب می شود و باعث شده است سرمایه ها از این بازارها به سمت بازار سرمایه سرازیر شود.

این کارشناس بازار سرمایه در باره اینکه در شرایط بازار این روزها چه توصیه هایی به سرمایه گذارهای جدید و تازه وارد دارید، گفت: سرمایه گذاری از طریق صندوق های سرمایه گذاری بهترین گزینه برای افرادی است که به تازگی وارد بازار سرمایه شده اند.

وی با اشاره به اینکه تازه واردها می توانند با بررسی عملکرد صندوق های سرمایه گذاری بهترین صندوق را برای سرمایه گذاری انتخاب کنند، گفت: بازدهی صندوق ها در برخی مواقع حتی از بازار نیز بالاتر است.

وی به سهامداران تازه وارد توصیه کرد اسیر فضای هیجانی بازار سرمایه نشوند و اگر علاقه مند به سرمایه گذاری مستقیم هستند با تحلیل اقدام به خرید و فروش سهام کنند.

عباسلو همچنین با تاکید بر اینکه بازار در شهریور پس از یک دوره رشد، به استراحت پرداخت، گفت: با پایان دوره اصلاحی و استراحت بازار سهام، رشدهای اخیر کاملا منطقی و بر مبنای دلایل بنیادی است.

به گفته این کارشناس بازار سرمایه شرکت های بورسی در ابتدای سال گزارش های محتاطانه ای را اعلام کردند و اکنون با انتشار گزارش های شش ماهه شاهد پوشش های خوبی از سود در شرکت ها هستیم.

وی اظهار داشت : معمولا دو زمان بازار با رونق قابل توجهی مواجه می شود یکی در اسفند ماه و در زمان انتشار گزارش های ۱۲ ماهه و دیگری در نیمه سال و در موعد اعلام عملکرد ۶ ماهه شرکت هاست که معمولا به دلیل انتشار عملکردهای خوب و پوشش مناسب سود ، بازار با حجم بالایی از تقاضا مواجه می شود.

انتهای پیام


لینک کوتاه : http://poolpress.ir/?p=17491
به اشتراک بگذارید:
نظرات کاربران :

دیدگاه شما

( الزامي )

(الزامي)

به صندوق های “سرمایه گذاری” مراجعه کنید
به صندوق های “سرمایه گذاری” مراجعه کنید
به صندوق های “سرمایه گذاری” مراجعه کنید
به صندوق های “سرمایه گذاری” مراجعه کنید
به صندوق های “سرمایه گذاری” مراجعه کنید