عملکرد بانک تجارت در حوزه سرمایه گذاری موفق بوده و این بانک ارتقاء جایگاه خود در بازار بورس را به طور جدی دنبال می کند .
به گزارش پول پرس ، دکتر فلاح مدیرعامل بانک تجارت که در همایش مسئولین شرکتهای تابعه و وابسته به این بانک سخن می گفت ضمن اشاره به اهمیت حیاتی حرکت جدی در حوزه سرمایه گذاری برای بانکها در مقطع کنونی و شرایط دشوار رقابت در بازار پول کشور در سالهای اخیر گفت : طی این سالها شاهد وقوع مشکلاتی نظیر کاهش دستوری نرخ تسهیلات وسپرده ها و کاهش انگیزه بازپرداخت تسهیلات بودیم که به افزایش نسبت مطالبات به تسهیلات و نیز کند شدن روند گردش منابع در بانکها می انجامید . علاوه بر این وجود تحریم ها ، بروز رکود اقتصادی و نوسانات شدید بازارهای ارز و سکه و مسکن نیز از دیگر عواملی بودند که به کاهش ماندگاری سپرده ها در بانکها منجر شده و بانکها را ناگزیر از انتخاب راهکارهای جدید برای حفظ سودآوری می ساخت که یکی از مهمترین آنها حضور پررنگ در حوزه سرمایه گذاری بوده است.

دکتر فلاح در ادامه با اشاره به برخی آمارهای مربوط به بازار سرمایه کشور گفت : رشد چشمگیر ارزش بازار سرمایه ، شاخص بازار و متوسط ارزش معاملات طی ماه های اخیر نشاندهنده افزایش اهمیت ویژه این بازار در اقتصاد کشور دارد ، ضمن آنکه انتظارات مثبت ناشی از تغییرات فضای سیاسی کشور و افزایش امید به تولید و سرمایه گذاری در رونق بازار بورس بسیار تاثیرگذار بوده است. وی همچنین به اهمیت سرمایه گذاری در پروژه های نوآورانه و دانش بنیان برای بانک اشاره کرد و افزود : حرکت به سمت مشارکت های واقعی در این بخش که می تواند بسیار سودآور نیز باشد در اولویتهای سرمایه گذاری بانک تجارت و شرکتهای تابعه آن قرار دارد .

مدیرعامل بانک تجارت به چشم انداز آتی فعالیت این بانک در حوزه سرمایه گذاری اشاره کرد و یادآور شد : انتظار می رود با عملی شدن برنامه افزایش سرمایه بانک طی دو مرحله و نیز افزایش سودآوری شرکتهای تابعه بانک ، شاهد ارتقاء ۱۰ پله ای جایگاه بانک در بازار بورس باشیم .

در ادامه این مراسم دکتر رستمی معاون مدیرعامل بانک تجارت در حوزه مالی ، سرمایه گذاری و پشتیبانی هدف از برگزاری این همایش را یافتن زمینه های مناسب برای هم افزایی فعالیتهای شرکتهای تابعه بانک ، آغاز طرح های جدید و بزرگ در حوزه سرمایه گذاری و ابلاغ سیاستهای جدید هیات مدیره بانک در این حوزه عنوان کرد و یادآور شد : تلاش ما این است که بتوانیم در چهارچوب استراتژی های تعیین شده از سوی هیات مدیره ، اهداف بانک تجارت در این حوزه را محقق و شاهد ارتقاء چشمگیر جایگاه بانک تجارت در بازار سرمایه باشیم.

انتهای پیام


لینک کوتاه : http://poolpress.ir/?p=17232
به اشتراک بگذارید:
نظرات کاربران :

دیدگاه شما

( الزامي )

(الزامي)

بانک تجارت به دنبال ارتقای جایگاه در بورس است
بانک تجارت به دنبال ارتقای جایگاه در بورس است
بانک تجارت به دنبال ارتقای جایگاه در بورس است
بانک تجارت به دنبال ارتقای جایگاه در بورس است
بانک تجارت به دنبال ارتقای جایگاه در بورس است