مدیر کل دفتر سیاستگذاری و توسعه اشتغال وزارت کار درباره جزئیاتی جدید از تسهیلات کرونایی گفت: تسهیلات کرونایی جدید ویژه کسب و کارهای آسیب دیده از کرونا، بنگاه محور است.

یارانه معیشتی

به گزارش اخبارپول از تسنیم، چند هفته گذشته بود که حسین محمودی سفید کوهی، مدیرکل دفتر هدایت نیروی کار و کاریابی های وزارت تعاون، کار و رفاه اجتماعی درباره کسب و کارهایی که تسهیلات کرونا دریافت کردند اظهار کرد: آن دسته از افرادی که جاماندگان دریافت تسهیلات کرونایی هستند امکان ثبت نام جدید برایشان وجود ندارد.

وی گفت: برای یک سری از حوزه ها با توجه به میزان آسیبی که از کرونا دیده اند نیز شرایطی تعریف شده است. حوزه گردشگری, وزشی و فرهنگی از جمله این کسب و کارها هستند، که پرداخت تسهیلات کرونایی به آنها از سوی ستاد ملی کرونا تصویب شده است. در حوزه گردشگری وزارت میراث فرهنگی و صنایع دستی, با همکاری وزارت کار و معاونت اقتصادی در ستاد ملی کرونا پیشنهاد داده شد, بر اساس لیستی که وزارت میراث فرهنگی و صنایع دستی در اختیار وزارت کار قرار داده است, اجازه ثبت نام وجود دارد و تا پایان آذر ماه مشاغل متقاضی می توانند بر اساس مبلغی که وزارت گردشگری پیشنهاد داده است می توانند از تسهیلات بهره مند شوند.

محمودی با توجه به اینکه تعدادی از باشگاه های ورزشی به خاطر شرایط کرونایی مجبور به تعطیل شدن کردند بیان کرد: در ستاد ملی کرونا، مصوب شد این دسته از باشگاه ها هم در صورتی که متقاضی دریافت وام کرونا هستند می توانند اقدام کنند. یکی از مصوبات ستاد برای سه گروه گردشگری, ورزشی و فرهنگی این بود که اسمهال تسهیلات تا پایان اردیبهشت ماه باشد. یعنی اگر پیش از این تسهیلاتی دریافت کرده اند و اکنون قرار است تسهیلات جدید دریافت کنند, مدت بازپرداخت آن تا پایان اردیبهشت ماه باشد.

مدیرکل دفتر هدایت نیروی کار و کاریابی های وزارت تعاون، گفت: برای وزارت فرهنگ هم در ستاد ملی کرونا مصوب شد,کسب وکارهای حوزه وزارت ارشاد هم فرصت جدیدی ایجاد شد تا با ثبت نام در سامانه کارا از دریافت تسهیلات بهره مند شوند.

وی اظهار کرد: افراد و بنگاه هایی در این سه حوزه می توانند در سامانه کارا ثبت نام کنند که اطلاعات آنها را نهادهای بخشی مربوطه اطلاعات آنها را در اختیار سامانه کارا قرار داده باشد. در حال حاضر امکان ثبت نام برای افراد عادی در سامانه کارا وجود ندارد, تنها افرادی می توانند ثبت نام کنند که نهاد مربوطه اطلاعات آنها را در اختیار وزارت کار قرارداده باشد و از سوی وزارت کار در سامانه کارا بارگذاری شده باشد.

اکنون علاالدین ازوجی، مدیر کل دفتر سیاستگذاری و توسعه اشتغال وزارت کار درباره جزئیاتی جدید از تسهیلات کرونایی اذعان کرد: تسهیلات کرونایی جدید ویژه کسب و کارهای آسیب دیده از کرونا، بنگاه محور است.

وی ادامه داد: به بخش حمل و نقل که از گذشته این تسهیلات پرداخت می‌شد و اکنون برای پرونده های باقی مانده ادامه دارد. مبلغ مد نظر برای بخش حمل و نقل ۳هزار و ۵۰۰میلیارد تومان پیش بینی از قبل بود که درحال پرداخت است.

ازوجی با بیان اینکه چارچوب پرداخت تسهیلات مانند اعطای تسهیلات قبلی است عنوان کرد: تفاوت در حال حاضر این است که چگونگی پرداخت را خود بخش اجرایی مربوطه تعیین کرده است.بر اساس لیستی از بنگاه ها و واحدهای تولیدی که دستگاه های مربوطه از بنگاه ها مشخص می کنند, تسهیلات از سوی بانک ها پرداخت می شود.

مدیر کل دفتر سیاستگذاری و توسعه اشتغال وزارت کار افزود: این تسهیلات به کسب و کارهای آسیب دیده در سه بخش گردشگری، ورزش و فرهنگ، هنر و رسانه تعلق می گیرد. بخش گردشگری ۲۰۰۰ میلیارد تومان، بخش ورزش ۸۰۰ میلیارد تومان و بخش فرهنگ و رسانه ۱۷۰۰ میلیارد تومان دریافت می‌کنند.


لینک کوتاه : http://poolpress.ir/?p=167943
به اشتراک بگذارید:
نظرات کاربران :

دیدگاه شما

( الزامي )

(الزامي)

وام جدید کرونا به چه کسانی می‌رسد؟
وام جدید کرونا به چه کسانی می‌رسد؟
وام جدید کرونا به چه کسانی می‌رسد؟
وام جدید کرونا به چه کسانی می‌رسد؟
وام جدید کرونا به چه کسانی می‌رسد؟