بیمه تجارت‌نو، در شش ماهه نخست سال ۹۹ بهترین نسبت های مالی را ثبت و در کنار آن توانست رشد ۹۴ درصدی تولید حق بیمه را نیز تجربه کند.

تولید حق بیمه

به گزارش اخبارپول، بیمه تجارت‌نو، در شش ماهه نخست سال ۹۹ بهترین نسبت های مالی را ثبت و در کنار آن توانست رشد ۹۴ درصدی تولید حق بیمه را نیز تجربه کند. همچنین این شرکت در شش ماه نخست امسال درحالی ۲ هزار و ۵۴۴ میلیارد ریال سود ساخت که در دوره مشابه سال قبل این رقم ۲۰۵ میلیارد ریال بود.

نیما نوراللهی مدیرعامل شرکت بیمه تجارت‌نو با بیان مطلب فوق، اظهار کرد: با توجه به همه‌گیری ویروس کرونا و رکود اقتصادی که متوجه تمام دنیا شده‌، تجارت‌نو توانسته با برنامه‌ریزی مناسب و دقیق در حوزه درآمد حاصل از سرمایه‌گذاری‌ها و همچنین سود حاصل از عملیات بیمه‌ای، افزایش درآمد چشمگیری را تجربه کند. در واقع، این رشد از متوسط صنعت بیمه بالاتر بوده ‌است.

وی در تشریح این مهم گفت: در شش ماهه اول امسال حق بیمه تولیدی شرکت ۹۴ درصد بیشتر از دوره مشابه سال گذشته رشد داشته که این درصد رشد سه برابر متوسط رشد صنعت بیمه در سرفصل تولید حق بیمه و افزایش درآمد بیمه‌گری است.

مدیرعامل شرکت بیمه تجارت‌نو توضیح داد: از طرفی در حوزه خسارت نیز نسبت به دوره مشابه سال گذشته، ۱۲ درصد کاهش را تجربه کردیم. یادآوری این نکته ضروری است که رشد تولید حق بیمه و کاهش خسارت عوامل مهم و تاثیرگذاری برای سودآوری یک شرکت بیمه‌ای هستند، چرا که درآمدها بالا رفته و در مقابل، خسارت‌ها که همان هزینه‌هاست،کاهش می‌یابد. به همین دلیل سود فعالیت بیمه‌ای شرکت در شش ماهه نخست امسال با وجود آنکه صنعت بیمه رشد منفی را تجربه کرد، مثبت بود.

نوراللهی در ادامه گفت: برخی خبرها حکایت از آن دارد که فعالیت بیمه‌گری صنعت بیمه در شش ماه نخست امسال با رشد منفی ۳۵۰ درصدی مواجه بوده، اما رشد ناشی از بیمه‌گری تجارت‌نو با ۹۴ درصد افزایش همراه بود که تمام آن تبدیل به سود حاصل از فعالیت‌های بیمه‌گری شد.

وی در ادامه با اشاره به اهمیت نسبت‌های مالی مهم در صنعت بیمه، عنوان کرد: برای شش ماهه نخست امسال، تجارت‌نو با نسبت خسارت ۲۳٫۴ درصد رتبه سوم را در صنعت بیمه کسب کرد. دو شرکت رتبه اول و دوم به دلیل تمرکز صرف بر بیمه زندگی و عدم تنوع در دیگر رشته‌ها بود که توانستند در این جایگاه قرارگیرند. اگر ملاک لحاظ کردن سبد پورتفوی کامل باشد، وضعیت بیمه تجارت‌نو به مراتب از این دو شرکت بهتر است.

مدیرعامل بیمه تجارت‌نو همچنین گفت: نسبت دیگرکه نشان دهنده عملکرد شرکت‌هاست، نسبت بازده دارایی‌هاست. بیمه تجارت‌نو در این حوزه نیز یکی از بهترین عملکردها را ثبت کرده‌ و با داشتن نسبت دارایی ۱۵ درصد از برترین‌های این صنعت شده است. اهمیت این نسبت در این است که بازدهی دارایی به عنوان بازده شناسایی عملکرد شرکت ها سنجیده می شود.

نوراللهی پس از برشماری برخی از دستاوردهای مثبت شش ماهه سالجاری همچنین خبر از آن داد؛ درصورت تصویب درمجمع عمومی فوق‌العاده که فردا ۲ آذر برگزار می‌شود، سرمایه شرکت با افزایش ۹۱ درصدی از ۱۵۷ میلیارد تومان به ۳۰۰ میلیارد تومان از دو محل سود انباشته و اندوخته سرمایه‌ای خواهد رسید که خبر خوبی برای سهامداران شرکت است.

منبع: بانکداری ایرانی


لینک کوتاه : http://poolpress.ir/?p=165044
به اشتراک بگذارید:
نظرات کاربران :

دیدگاه شما

( الزامي )

(الزامي)

شمارش معکوس افزایش سرمایه ۹۱درصدی تجارت‌نو
شمارش معکوس افزایش سرمایه ۹۱درصدی تجارت‌نو
شمارش معکوس افزایش سرمایه ۹۱درصدی تجارت‌نو
شمارش معکوس افزایش سرمایه ۹۱درصدی تجارت‌نو
شمارش معکوس افزایش سرمایه ۹۱درصدی تجارت‌نو