مدیرکل دفتر مقررات صادرات و واردات وزارت صنعت گفت: صدور هرگونه کارت بازرگانی تحت عنوان “یکبارمصرف”، “موقت” و یا عناوین مشابه ممنوع شده است.

به گزارش اخبارپول به نقل از ایلنا، سعید عباسپور اظهار کرد: امسال همچنین ضوابط کارتابل فنی برای کنترل و جلوگیری از ورود کالاهای مشابه تولید داخل و در خصوص سقف و سابقه برای وارد کنندگان کالا اعمال می شود.

وی ادامه داد: در این مدت محدودیت ثبت سفارش برای مواد اولیه واحدهای تولیدی به میزان ۲۰ درصد بیشتر از میانگین هر سال اعمال می‌شود.

عباسپور بیان کرد: ۳۲۰۰ ردیف تعرفه که در مقابل صادرات بودند و نیاز به رعایت سقف و سابقه نداشتند نیز حذف شده اند و معافیت سقف و سابقه واردات برای موبایل نیز در این مدت حذف شده است.

مدیر کل دفتر مقررات صادرات و واردات وزارت صنعت، معدن و تجارت در خصوص اقدامات انجام شده برای ساماندهی کارت های بازرگانی نیز توضیح داد: در همین راستا عدم ارائه خدمات مرتبط با کارت بازرگانی تا تسویه تعهدات ارزی برابر با تکالیف وزارت متبوع، مندرج در بند ۷ بسته سیاستی نحوه برگشت ارز حاصل از صادرات به سازمان های استان‌ها ابلاغ شده است.

وی تصریح کرد: همچنین برای جلوگیری از سوء استفاده احتمالی و انباشتگی تعهدات ارزی تا اطلاع ثانوی صدور مجوز موردی برای صادرکنندگان مبتدی ممنوع شده است.

عباسپور اعلام کرد: با توجه به مصوبات قرارگاه جهش تولید اعمال سقف ۵۰۰ هزار دلاری صادرات برای کارت اولی ها به استثنای واحدهای تولیدی صادر شده است.

مدیرکل دفتر مقررات صادرات و واردات یادآوری کرد: در این مدت با توجه به مصوبات کارگروه پایش رفتار تجاری، کارت بازرگانی صادر کنندگان غیر تولیدی به دلیل عدم ایفای تعهدات ارزی تعلیق شده و همچنین صدور و تمدید کارت بازرگانی برای تمام اسامی معرفی شده با کمتر از ۷۰ درصد ایفای تعهدات ارزی ممنوع می باشد.

وی در پایان تاکید کرد: در حال حاضر محدودیت ثبت سفارش اقلام غیرضرور و یا مشابه تولید داخل به میزان ۲۴۰۰ ردیف تعرفه از مجموع ۸۱۰۰ ردیف تعرفه اعمال می‌شود.


لینک کوتاه : http://poolpress.ir/?p=159535
به اشتراک بگذارید:
نظرات کاربران :

دیدگاه شما

( الزامي )

(الزامي)

صدور کارت بازرگانی یکبارمصرف و موقت ممنوع است
صدور کارت بازرگانی یکبارمصرف و موقت ممنوع است
صدور کارت بازرگانی یکبارمصرف و موقت ممنوع است
صدور کارت بازرگانی یکبارمصرف و موقت ممنوع است
صدور کارت بازرگانی یکبارمصرف و موقت ممنوع است