معاون سازمان امور مالیاتی اعلام کرد که تا پایان ماه جاری، آیین‌نامه بررسی تراکنش‌های بانکی توسط سازمان امور مالیاتی مربوط به سال‌های قبل ابلاغ خواهد شد.

تراکنش های

به گزارش اخبارپول، محمد مسیحی صبح امروز (شنبه) و در صبحانه کاری رییس و اعضای اتاق ایران با امیدعلی پارسا رییس سازمان امور مالیاتی اظهار کرد: آرای اعلام شده توسط دیوان عدالت اداری برای عدم بررسی تراکنش های بانکی سال های قبل مربوط به پرونده های مشخص است و برای کل تراکنش ها نیست.

وی اضافه کرد: براساس رای ٢٧ شهریور ١٣٩٨ دیوان عدالت اداری، دستورالعمل ۵٠۵ سازمان امور مالیاتی برای بررسی تراکنش های مودیان در حیطه اختیار سازمان تشخیص داده شده است و آیین نامه این موضوع نیز تا پایان ماه ایلاغ خواهد شد.

معاون سازمان امور مالیاتی بیان کرد: البته این آیبن نامه را تلاش کرده ایم تا با حداقل محذوریت ها برای فعالین اقتصادی و مودیان اجرا شود زیرا از مشکلات و محدودیت های مودیان با خبر هستیم.

مسیحی همچنین در واکنش به اعلام رقم ٢٣٠ میلیارد تومانی استراداد مالیات بر ارزش افزوده به جای ١۵٠٠میلیارد تومانی تایید شده توسط بانک مرکزی گفت: این رقم صحیح نیست و قطعا در استرداد مالیات بر ارزش افزوده بیشتر از این رقم است.

کیوان کاشفی خزانه دار اتاق ایران در این جلسه اعلام کرد که در سال ٩٧ باید ٣هزار میلیارد تومان مالیات بر ارزش افزوده بازمی گشت که بانک مرکزی ١۵٠٠ میلیارد تومان آن توسط بانک مرکزی و به دلیل رفع تعهد ارزی صادرکنندگان تایید شده است ولی سازمان امور مالیاتی تنها ٢٣٠ میلیارد تومان آن را مسترد کرده است.

مسیحی تاکید کرد: بانک مرکزی متولی بازگشت ارز حاصل از صادرات است و آنها فهرست صادرکنندگان را برای این موضوع تایید می کنند.

وی افزود: ما از فروردین ٩٧ دست کم ۶ بار با بانک مرکزی مکاتبه کردیم و حتی در شکل تایید فهرست صادرکنندگان رفع تعهد ارزی کرده نیز با بانک مرکزی اختلاف نظر داریم.

امید علی پارسا رییس سازمان امور مالیاتی نیز در این خصوص اظهار کرد: استرداد مالیات بر ارزش افزوده یک بسته است و ما تلاش داریم در سریع ترین زمان آن را مسترد کنیم.

وی افزود: ما مالیات می‌گیریم که خرج کنیم و هزینه اول از نظر من قبل از واریز به خزانه، استرداد مالیات بر ارزش افزوده صادرکنندگان است.


لینک کوتاه : http://poolpress.ir/?p=145734
به اشتراک بگذارید:
نظرات کاربران :

دیدگاه شما

( الزامي )

(الزامي)

آیین‌نامه بررسی تراکنش‌های بانکی ابلاغ می‌شود
آیین‌نامه بررسی تراکنش‌های بانکی ابلاغ می‌شود
آیین‌نامه بررسی تراکنش‌های بانکی ابلاغ می‌شود
آیین‌نامه بررسی تراکنش‌های بانکی ابلاغ می‌شود
آیین‌نامه بررسی تراکنش‌های بانکی ابلاغ می‌شود