پول پرس – محبوبه گرایی: از زمانی که زمزمه جنگی دیگر در خاورمیانه بر سر زبان ها افتاد بازارها ملتهب شد و سردرگمی در این بازارها مشهود بود اما با پذیرش طرح روسیه از جانب آمریکا در خصوص بحران سوریه در هفته گذشته و تعیین زمان مذاکرات هسته ای ایران تکلیف بازارها مشخص شد. همچنین نشانه های مثبت از روند کاهشی نقدینگی و تورم نویددهنده روزهای مثبتی برای بازارهای داخلی است. نشانه های مثبت واصله از جانب دولت مبنی بر گشایش اقتصادی نیز جانی تازه به بازارها بخشیده و علیرغم نوسانات منفی و مثبت بازارها، چشم اندازی مثبت را ترسیم می کند.
بازار بورس
به گزارش پول پرس، به دنبال حرکت متعادل و صعودی شاخص ها در بازارهای بورس داخلی و جهانی طی هفته گذشته در پی پذیرش طرح پیشنهادی روسیه از جانب آمریکا برای جلوگیری جنگی دیگر در خاورمیانه به سردمداری آمریکا، بازارها سبز شدند و افزایش قابل توجهی را رقم زدند. همچنین حضور پررنگ حقوقی ها تداوم سیر صعود شاخص ها را تضمین کرد و روزهای مثبت باز هم میهمان تالار شیشه ای شد. اگرچه بازار روز شنبه در شرایط منفی قرار گرفت اما این امر تاثیری در کلیت رشد بازار سرمایه ندارد و موقت خواهد بود. علت وضعیت منفی بازار سرمایه فرارسیدن زمان تسویه کارگزاری هاست که هفته نوسانی مثبت و منفی را برای بازار سرمایه رقم خواهد زد. چشم انداز پیش روی بازار سرمایه صعود است لذا ضروری است فعالان بازار نکته مورد تاکید مدیران بورسی را مبنی بر پرهیز از نگاه کوتاه مدت برای کسب سود را مد نظر قرار دهند. مدیران بورسی بر این امر اصرار دارند که فعالان بازار با دید میان‌مدت و بلندمدت وارد بازار شوند، تحت تاثیر افت‌های مقطعی از بازار خارج نمی‌شوند، چون بازار سهام در مقایسه با سایر بازارهای رقیب همچنان از شرایط ممتاز و متفاوتی در سوددهی و نقدینگی برخوردار است.
بازار ارز
در هفته گذشته بازار ارز اخباری همچون برنامه ملاقات وزیر خارجه کشورمان با مسئول سیاست خارجی اتحادیه اروپا در اواخر شهریور ماه، کاهش نگرانیهای بین المللی با پذیرش طرح پیشنهادی روسیه در خصوص بحران سوریه از جانب آمریکا و برداشته شدن برخی فشارهای روانی بر بانکهای داخلی از سوی دادگاهی در اتحادیه اروپا مسیر بازار ارز را نزولی کرد و قیمتها را به سطوح قبل از رفتارهای هیجانی بازار نزدیک کرد. بنا بر گزارش پول پرس، افت قیمتی بازار ارز از هفته گذشته سیر نزولی سریع تری را در پیش گرفت به طوری که دلار هفته را با ۳۳۲۰ تومان آغاز کرد در پایان روز گذشته در قیمت ۳۱۶۵ تومان بسته شد و پیش بینی می‌شود با توجه به نزدیکی به زمان مذاکرات هسته ای ایران در حاشیه نشست مجمع عمومی سازمان ملل در نیویورک و مشخص شدن مواضع گروه مذاکره کننده دولت جدید دلار روندی صعودی را در پیش بگیرد.
بازار طلا
براساس گزارش پول پرس، از سوی دیگر بازار طلا تحت تاثیر احتمال وقوع جنگ نوسانات متعددی را ثبت کرد که در حال حاضر با کاهش نگرانی های بخاطر وقوع جنگ، شرایط متعادلی دارد اما با نزدیک شدن به فصل پاییز و آغاز معاملات نفتی از آنجا که بازار طلا تحت تاثیر بازار نفت است افت و خیز در بازار طلا دور از انتظار نیست. در حال حاضر بازار طلا در وضعیت متعادل به سر می‌برد و به اذعان رییس اتحادیه طلا و جواهر کشوری بازار عاری از هرگونه حبابی است.
بازار مسکن
اگر چه بازار مسکن از سال گذشته در شرایط رکود به سر برده است؛ تلاش دلال ها برای تحریک بازار راه به جایی نبرد و این نشانه ها حکایت از روزهای پایانی عمر رکود دارد.
بازار جهانی نفت
طی چند هفته اخیر آنچه بیش از همه قیمت نفت و دیگر بازارهای جهانی را تحت تاثیر خود قرار داده، عوامل ژئوپولتیکی همچون بحران سوریه و تحولات خاورمیانه از یکسو و از سوی دیگر موضع‌گیری کشورهای مختلف در پی آن بوده است تا عوامل اقتصادی.
با شدت یافتن احتمال وقوع جنگ در سوریه و بی ثباتی در خاورمیانه بازار جهانی نفت روند کاهشی را در پیش گرفت که با تعدیل موضع سیاستمداران کاخ سفید و حواله حمله به بعد از اعلام نظر کنگره این سیر تداوم یافت. همچنین پذیرش طرح پیشنهادی روسیه برای ممانعت از حمله آمریکا به سوریه علیرغم کاهش شعله های جنگ سیر نزول بازار جهانی نفت را تثبت کرد و نفت اوپک نیز از این کاهش بی نصیب نماند. در حال حاضر بازار نفت در وضعیت ثبات قرار دارد. در حال حاضر قیمت سبد نفتی اوپک با افزایش ۴۳ سنتی به ۱۰۹ دلار و ۸۳ سنت و قیمت نفت برنت با ۵ سنت افزایش به ۱۱۲ دلار و ۶۹ سنت رسید. با توجه به نزدیکی زمان معاملات پاییزی، افزایش قیمت در بازار جهانی نفت محتمل است.
بازار جهانی طلا
بازار جهانی طلا تحت تاثیر نشست ۱۷ و ۱۸ سپتامبر بانک مرکزی آمریکا است. اگرچه تاخیر احتمالی در تصمیم فدرال رزرو در توقف تدریجی برنامه خرید اوراق قرضه می‌تواند سبب افزایش قیمت این فلز گران‌بها شود. اما تحلیلگران گروه گلدمن سچز معتقدند در صورت توقف سیاست‌های محرکی فدرال رزرو و بهبود وضعیت اقتصادی آمریکا، روند کاهشی قیمت جهانی طلا ادامه خواهد یافت و احتمال اینکه هر اونس طلا در بازارهای جهانی به کمتر از ۱۰۰۰ دلار برسد، وجود خواهد داشت. به باور تحلیلگران گلدمن سچز، اگرچه مذاکرات در مورد سقف بدهی‌های آمریکا و بحران سوریه می‌تواند در کوتاه‌مدت، قیمت طلا را تقویت کند، اما قیمت طلا در سال آینده روند نزولی خود را ادامه خواهد داد.

انتهای پیام


لینک کوتاه : http://poolpress.ir/?p=14532
به اشتراک بگذارید:
نظرات کاربران :

دیدگاه شما

( الزامي )

(الزامي)

اختصاصی پول پرس- چشم انداز ۴ بازار سرمایه، ارز، طلا و مسکن طی هفته آتی
اختصاصی پول پرس- چشم انداز ۴ بازار سرمایه، ارز، طلا و مسکن طی هفته آتی
اختصاصی پول پرس- چشم انداز ۴ بازار سرمایه، ارز، طلا و مسکن طی هفته آتی
اختصاصی پول پرس- چشم انداز ۴ بازار سرمایه، ارز، طلا و مسکن طی هفته آتی
اختصاصی پول پرس- چشم انداز ۴ بازار سرمایه، ارز، طلا و مسکن طی هفته آتی